Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8 με το Volvo XC 40 T2

Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8 με το Volvo XC 40 T2

Διαβάστηκε από 27642 αναγνώστες - 19/3/2024

Συγκρίνουμε τις βασικές αυτόματες εκδόσεις βενζίνης του Peugeot 3008 και του Volvo XC40 σε 11 κρίσιμους τομείς. Μπορεί το 3008 να κερδίσει το XC 40;

Πώς θα «σταθεί» το Peugeot 3008 απέναντι από το Volvo XC 40;

Το Peugeot 3008 ήταν το μοντέλο που σηματοδότησε την στροφή της γαλλικής φίρμας σε πιο premium μονοπάτια. Εντυπωσιακό σε design, προσεγμένο σε ποιότητα και φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη του έκδοση- το 3008 κατάφερε να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς των οικογενειακών SUV. Στην βάση των κινητήρων του υπάρχει ο 1,2 turbo 3κύλινδρος Puretech κινητήρας, που αποδίδει 130 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.αλ. και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων.
 
Από την άλλη, το XC 40 προβάλλεται από την Volvo, που πλέον ελέγχεται από την κινέζικη Geely, ως μια premium πρόταση στα οικογενειακά SUV. Πλέον ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας του αποδίδει 129 άλογα με 245 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Η βασική έκδοση του XC 40 δεν φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία και συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Οι τεχνικές και όχι μόνο προδιαγραφές των δύο μοντέλων είναι παραπλήσιες και έτσι βάλαμε αντιμέτωπα λοιπόν τα δύο οικογενειακά SUV για να δούμε ποιο είναι καλύτερο. Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Για τη σύγκριση επιλέξαμε την αυτόματη έκδοση του Peugeot 3008 με τον 1,2 turbo κινητήρα, που με βασικό πακέτο εξοπλισμού Active Plus έχει τιμή 35.900 ευρώ.

To «βασικό» XC40 των 129 ίππων στην έκδοση Core, έχει τιμή πλέον στα 40.563 ευρώ, χωρίς δυνατότητα τετρακίνησης, όπως και το Peugeot 3008 άλλωστε. Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 ξεχωριστών οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8 απέναντι στο Volvo XC40 T2

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: 40.563 ευρώ κοστίζει το Volvo XC40 T2 και 35.900 ευρώ το αυτόματο Peugeot 3008 1,2 turbo συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις Core και Active Plus αντίστοιχα. Το Peugeot 3008 είναι 4.663 ευρώ φθηνότερο!
2 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Παρότι έχουν ουσιαστικά την ίδια ονομαστική ισχύ, το ελαφρύτερο Peugeot 3008, που έχει και 8 σχέσεις στο κιβώτιο, προσπερνάει πιο γρήγορα και έχει καλύτερες επιταχύνσεις.
3 Κατανάλωση: To 3008 έχει μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ το βαρύτερο και με περισσότερα κυβικά στον κινητήρα του XC 400 γυροφέρνει τα 8,5 λτ./100 χλμ. Η διαφορά του 1 λτ./100 χλμ. υπέρ του 3008 δεν είναι αμελητέα ειδικά σε βάθος χρόνου.
4 Χώρος για τα γόνατα: Παρά το μικρότερο μεταξόνιο, το Peugeot 3008 εκμεταλλεύεται καλύτερα τον εσωτερικό του χώρο προσφέροντας 1,3 πόντο περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα.
5 Χωρος αποσκευών: Το Peugeot 3008 έχει 520 λίτρα πορτ μπαγκάζ. Το Volvo XC 40 έχει 452 λίτρα πορτ-μπαγκάζ. Το πορτ μπαγκάζ του 3008 είναι 68 λίτρα μεγαλύτερο.
6 Θόρυβος: Οι μετρήσεις μας με ειδικό όργανο έδειξαν πως το ταξίδι με το Peugeot 3008 είναι πιο ήσυχο από ότι με το Volvo XC40.
7 Φρένα: Tο «βασικό» XC40 «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 35,1 μέτρα, ενώ το 3008 για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 1,6 μ. παραπάνω (36,7 μέτρα).
8 Εξοπλισμός άνεσης: Ζάντες αλουμινίου, 2ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και των LED φώτων, cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To XC40 έχει 18άρες ζάντες, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ασύρματη φόρτιση κινητού, keyless είσοδο με άνοιγμα πορτ μπαγκάζ χωρίς χέρια και υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα. Το 3008 έχει κεντρική οθόνη 10"( 9 ιντσών στο XC40). Το ακριβότερο XC 40 έχει περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης.
9 Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και ενεργή διατήρηση λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, cruise control κτλ. Το XC 40 διαθέτει σύστημα αποτροπής μετωπικής σύγκρουσης και αερόσακο γονάτων οδηγού, ενώ το 3008 στις ακριβές εκδόσεις προσφέρει σύστημα νυχτερινής όρασης, που εντοπίζει πεζούς και αναβάτες που δεν φωτίζονται στο σκοτάδι, προσφέροντας τη σχετική ειδοποίηση στην οδηγό.
10 Απόσταση από το έδαφος: Το Peugeot 3008 απέχει από το έδαφος 21,9 εκατοστά, και το Volvo XC 40 205 χλστ.. Και τα δυο μοντέλα έχουν μεγάλη απόσταση από το έδαφος, πάνω από 20 εκατοστά.
11 Εγγύηση: 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη προσφέρει τόσο το Peugeot 3008 (με δωρεάν 3ετή επέκταση), όσο και το XC40.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8– Volvo XC40 T2 6-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

4 χιλιάρικα φθηνότερο το 3008 (1-0)
Το Peugeot 3008 κερδίζει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, αφού στην έκδοση Active Plus με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 35.900 ευρώ, με το Volvo XC40 T2 να είναι στα 40.563 ευρώ. Η διαφορά των 4.663 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 10% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
 
Πιο γρήγορο το 3008 (2-0)
Οι βασικές turbo εκδόσεις βενζίνης των δύο μοντέλων αποδίδουν ουσιαστικά το ίδιο: 130 άλογα το 3008 και 129 άλογα το XC 40. To αυτόματο κιβώτιο του 3008 είναι το EAT8 της γαλλικής φίρμας με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ του XC 40 είναι διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Στην πράξη, το ελαφρύτερο κατά 260 κιλά γαλλικό μοντέλο είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις μας. Κάνει το 0-100 σε 10,3 δλ. έναντι 11,3 του XC 40, ενώ για τα 60-100 και τα 80-120 χρειάζεται 5,8 και 7,7 δλ. αντίστοιχα. Το XC 40 για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης απαιτεί 6,5 και 8,8 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 188 χλμ./ώρα για το 3008 και 180 χλμ./ώρα για το «βασικό» XC 40.
 
Δίνεις λιγότερα για καύσιμο με το 3008 (3-0)
Να σημειώσουμε πως κανένα από τα δύο μοντέλα δεν διαθέτει στη βασική έκδοση τουλάχιστον κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό. Από εκεί και πέρα το λιγότερο βάρος, αλλά και ο μικρότερος κυβισμός, βοηθούν το 3008 να εμφανίζεται πιο συγκρατημένο στην κατανάλωση βενζίνης με μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. Αυτό με τιμή αμόλυβδης στο 1,8 ευρώ/λτ. μεταφράζεται σε 13,5 ευρώ/100 χλμ. Από την άλλη, το XC 40 T2 έχει μέση κατανάλωση 8,3 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 15 ευρώ / 100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση του 3008 είναι 8,6 λτ./100 χλμ., όταν το XC40 T2 θέλει 8,8 λτ./100 χλμ.. Ουσιαστικά έχουμε ισοπαλία, ωστόσο στο ταξίδι το 3008 είναι πιο οικονομικό αφού με 100 χλμ./ώρα θέλει 5,7 λτ./100 χλμ. και το XC 40 6,3 λτ./100 χλμ..
 
Πιο ευρύχωρο και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το 3008 (5-0)
Το 3008 προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και έχει φαρδύτερη καμπίνα από το XC 40. Σαν αποτέλεσμα μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες με περισσότερη άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι στα 520 λτ. όταν στο XC 40 είναι στα 452 λτ. Το XC 40 πάντως έχει στάνταρ ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας.
  
Λιγότερος θόρυβος στην καμπίνα του 3008 (6-0)
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, στα 120 χλμ./ώρα στην καμπίνα του 3008 εισβάλουν 68,4 db, όταν με την ίδια ταχύτητα στο XC 40 είδαμε 69,4 db. Ανάλογη διαφορά εντοπίσαμε και στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα με το ειδικό όργανο να δείχνει 72,1 db στο XC 40 και 71,8 db στo 3008. Το Peugeot 3008 έχει πιο premium χαρακτηριστικά στην κύλιση του, αφού εκτός από αεροδυναμικό θόρυβο παράγει και λιγότερο θόρυβο από τις αναρτήσεις του, όταν αυτές περνούν πάνω από κακοτεχνίες.
 
Φρενάρει πιο δυνατά το XC 40 (6-1)
Βασισμένο στους μεγάλους του δίσκους (αεριζόμενοι 345 χλστ μπροστά και απλοί 340 χλστ. πίσω) το XC 40, αν και βαρύτερο, «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 35,1 μέτρα, ενώ το Peugeot 3008 για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 1,6 μ. περισσότερo (36,7 μέτρα). Και τα δύο μοντέλα «φορούσαν» ελαστικά 235/55 R18. Το μεν 3008 όμως πατούσε σε Michelin Primacy 4, το δε Volvo XC 40 σε Continental EcoContact 6.
 
Περισσότερα και πιο ποιοτικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης το XC 40 (6-2)
To XC 40 στη βασική τιμή των 40.563 ευρώ προσφέρει παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού από το βασικό 3008. Μεταξύ άλλων έχει 18άρες ζάντες, ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας, ασύρματη φόρτιση κινητού, keyless είσοδο με άνοιγμα πορτ μπαγκάζ χωρίς χέρια και υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα. Βέβαια κοστίζει και 4.663 ευρώ παραπάνω από το βασικό Peugeot 3008 με το αυτόματο κιβώτιο.

Συμπέρασμα: Κερδίζει με διαφορά το Peugeot 3008
H αυτόματη έκδοση του «βασικού» Peugeot 3008 επιβεβαιώνει στην πράξη τις premium βλέψεις του μοντέλου κερδίζοντας σχεδόν σε όλους τους κρίσιμους τομείς, την αντίστοιχη έκδοση του Volvo XC 40. Είναι πιο γρήγορο, οικονομικότερο στη χρήση, πιο ευρύχωρο και πιο αθόρυβο, όντας και 4 χιλιάρικα φθηνότερο. Από την άλλη, το ακριβότερο Volvo XC 40 προσφέρει καλύτερο εξοπλισμό άνεσης και φρενάρει λίγο πιο δυνατά χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά να κάνουν λιγότερο εύκολη την συνολική επικράτηση του Peugeot 3008.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε