autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 με το Renault Austral

Συγκρίνουμε το Peugeot 3008 με το Renault Austral

Διαβάστηκε από 12327 αναγνώστες - 1/5/2024

Συγκρίνουμε τις αυτόματες εκδόσεις βενζίνης δύο γαλλικών οικογενειακών SUV σε 11 κρίσιμους τομείς. Μπορεί το Renault Austral να «στριμώξει» το Peugeot 3008;

Peugeot 3008 ή Renault Austral;

Το νέο Renault Austral βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από το τελευταίο Nissan Qashqai και που έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα τον εξηλεκτρισμό. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που από τη βασική του έκδοση (1,3 turbo με 140 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο) διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.
Με μήκος στα 4,51 μ., ξεκάθαρες SUV αναλογίες και απόσταση 180 χλστ. από το έδαφος, το Austral δεν περνά απαρατήρητο και προβάλλεται από τη Renault ως μια εντελώς νέα και μοντέρνα πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των οικογενειακών SUV. Αυτή που ίδρυσε το… «αδερφό» Qashqai και εκείνη στην οποία μάλλον απέτυχε εμπορικά το προκάτοχο Renault Kadjar. Για τη σημερινή αντιπαράθεση επιλέξαμε την πιο ισχυρή έκδοση των 160 ίππων και στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων μιας και δεν μας έχει παραχωρηθεί για δοκιμή η βασική των 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Ήταν λογικό λοιπόν να επιλέξουμε την αυτόματη έκδοση (κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις) και για το Peugeot 3008 με τον 1,2 turbo 3κύλινδρο Puretech κινητήρα, που αποδίδει 130 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.αλ. Το Peugeot 3008 ήταν το μοντέλο που σηματοδότησε την στροφή της γαλλικής φίρμας σε πιο premium μονοπάτια. Eντυπωσιακό σε design, προσεγμένο σε ποιότητα και φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη του έκδοση- το 3008 κατάφερε να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς των οικογενειακών SUV.
Η αυτόματη έκδοση του Peugeot 3008 με τον 1,2 turbo κινητήρα στο βασικό πακέτο εξοπλισμού Active Plus έχει τιμή 35.900 ευρώ (33.300 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο).
To Renault Austral των 160 ίππων στην έκδοση techno έχει τιμή στα 38.950 ευρώ ευρώ, χωρίς δυνατότητα τετρακίνησης, όπως και το Peugeot 3008 άλλωστε. Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 ξεχωριστών οικογενειακών SUV;
Για να το διαπιστώσουμε, όπως πάντα, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
 

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 EAT8 και Renault Austral mHEV 160 auto

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Peugeot 3008 1,2T 130 PS EAT8: 35.900 ευρώ
Renault Austral mHEV 160 auto: 38.950 ευρώ

To «βασικό» 3008 με αυτόματο κιβώτιο είναι 3.050 ευρώ φθηνότερο
2 Κατανάλωση: Peugeot 3008 1,2T 130 PS EAT8: 7,5 λτ./100 χλμ.
Renault Austral mHEV 160 auto: 8,2 λτ./100 χλμ.

Πάνω από 0,5 λτ./100 χλμ. η διαφορά υπέρ του 3008
3 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Peugeot 3008 1,2T 130 PS EAT8: 36,7 μ.
Renault Austral mHEV 160 auto: 35,5 μέτρα

Το Renault Austral στο φρενάρισμα πανικού είναι 1,2 μ. καλύτερo
4 Αίσθηση πολυτέλειας: Peugeot 3008: 84%
Renault Austral: 78%
5 Γόνατα πίσω επιβατών: Peugeot 3008: 15,5 εκατ.
Renault Austral: 17,2 εκατ.

To Renault Austral προσφέρει 1,7 εκατ. περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω
6 Απόσταση από το έδαφος: Peugeot 3008: 219 χλστ.
Renault Austral: 180 χλστ.

Το 3008 «κάθεται» 39 χλστ. ψηλότερα από το Austral
7 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): Peugeot 3008 1,2T 130 PS EAT8: 5,5 δλ.
Renault Austral mHEV 160 auto: 5,2 δλ.

To 3008 είναι σχεδόν 200 κιλά ελαφρύτερο από το Austral και έτσι καλύπτει σε μεγάλο βαθμό την υστέρησή του σε 30 ίππους και 40 Nm ροπής. Η διαφορά του 0,3 δλ. στην επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα δε φέρνει πόντο στο Austral.
8 Εγγύηση: Peugeot 3008: 5 χρόνια με όριο 80.000 χλμ.
Renault Austral: 5 χρόνια με όριο 100.000 χλμ.

Και τα δύο μοντέλα προσφέρονται με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά τους μέρη.
9 Χώρος αποσκευών: Peugeot 3008: 520 λτ.
Renault Austral: 500 λτ.
 
Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Τα 20 παραπάνω λτ. του 3008 δε δικαιολογούν πόντο, με το Austral να έχει και το bonus του συρόμενου πίσω καθίσματος. Αν το τραβήξεις τέρμα μπροστά τα 500 λτ. γίνονται 575 εις βάρος του «αέρα» για τα γόνατα των πίσω.
10 Εξοπλισμός άνεσης: Από τη βασική του έκδοση Active Plus, το Peugeot 3008 διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 2 ζωνικό αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κάμερα όπισθεν 180ο , αισθητήρες παρκαρίσματος και πλοήγηση, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και των LED φώτων, ενεργό cruise control, ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοαπορροφητικά μπροστινά κρύσταλλα και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες.
Το Renault Austral στην έκδοση techno ξεχωρίζει με τις στάνταρ ζάντες 19 ιντσών, την κεντρική οθόνη 12 ιντσών, ambient φωτισμό και keyless entry.

Χωρίς κάποια δραματική διαφορά ή έλλειψη ο εξοπλισμός άνεσης των δύο μοντέλων.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, καθώς και ενεργό Lane Αsstist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Επίσης υπάρχει σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ., υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Το Renault Austral έχει και ένα κεντρικό αερόσακο, προειδοποίηση τυφλού σημείου και λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης με την κυκλοφορία αντίθετης λωρίδας, το 3008 προσφέρει σύστημα νυχτερινής όρασης με τεχνολογία υπέρυθρων ακτίνων για εντοπισμό πεζών και αναβατών που δεν φωτίζονται και προβολή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Ούτε στον εξοπλισμό ασφάλειας παρατηρείται κάποια σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο μοντέλα.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 EAT8 VS Renault Austral 1,3T mHEV 160 PS: 4-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

3 χιλιάρικα φθηνότερο το 3008 (1-0)
Το Peugeot 3008 με τον 1,2 turbo κινητήρα των 130 ίππων ανοίγει το σκορ, αφού στην έκδοση Active Plus με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 35.900 ευρώ, όταν η βασική αυτόματη έκδοση techno του Renault Austral (μόνο με 160 άλογα από τον 1,3 turbo κινητήρα) κοστίζει 38.950 ευρώ. Η διαφορά των 3.000 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 10% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
 
«Καίει» λιγότερο το 3008 (2-0)
Tο λιγότερο βάρος, αλλά και ο μικρότερος αριθμών κυλίνδρων βοηθούν το 3008 να εμφανίζεται πιο συγκρατημένο στην κατανάλωση βενζίνης με μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, το ήπια υβριδικό Renault Austral έχει μέση κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση του 3008 είναι 8,6 λτ./100 χλμ., όταν το Renault Austral θέλει 8,7 λτ./100 χλμ.. Το Austral δεν εξαργυρώνει το θεωρητικό πλεονέκτημα της ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Ουσιαστικά έχουμε ισοπαλία, ωστόσο στο ταξίδι το 3008 είναι πιο οικονομικό αφού με 100 χλμ./ώρα θέλει 5,7 λτ./100 χλμ. και Austral 6,2 λτ./100 χλμ..
 
Φρενάρει πιο δυνατά το Austral (2-1)
Βασισμένο στους μεγάλους του δίσκους (αεριζόμενοι 296 χλστ μπροστά και απλοί 292 χλστ. πίσω) το Austral, αν και βαρύτερο, «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 35,5 μέτρα, ενώ το Peugeot 3008 για την ίδια διαδικασία χρειάζεται 1,2 μ. περισσότερo (36,7 μέτρα). Nα σημειωθεί εδώ πως το μεν 3008 πατούσε σε ελαστικά Michelin Primacy 4 με διάσταση 225/55 R18, το δε Renault Austral σε Michelin e-Primacy με διάσταση 205/55 R19.
 
Πιο premium αίσθηση από το 3008 (3-1)
Αναμφίβολα, αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης έχουν πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Το φινίρισμα και η συναρμογή όμως του Peugeot 3008 δείχνουν μια πιο premium στόχευση, αν και η βελτίωση του Austral σε σχέση με το Kadjar είναι σημαντική. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν εντυπωσιακά σε design ταμπλό, ενώ εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
 
Περισσότερος «αέρας» στα γόνατα των πίσω το Austral (3-2)
Το Renault Austral προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ διαθέτει και συρόμενο πίσω κάθισμα (160 χλστ. στο διαμήκη άξονα) κάτι που ευνοεί την πρακτικότητα. Από την άλλη, το 3008 έχει πιο φαρδιά καμπίνα, χωρίς αυτό όμως να στερεί τον πόντο από το οικογενειακό SUV της Renault.
 
Πιο επιβλητικό το 3008 (4-2)
To οικογενειακό SUV της Peugeot «κάθεται» πολύ πιο υψηλά από το αντίστοιχο της Renault έχοντας 213 χλστ «αέρα» από το έδαφος, όταν στο Austral είναι 180 χλστ. Επίσης σχεδιαστικά είναι πολύ πιο εντυπωσιακό, ειδικά μετά την ανανέωση της μάσκας του. Το καλό με το 3008 είναι πως παρά τη διαφορά… ύψους είναι πιο ενδιαφέρον στην οδήγηση με πιο σπορτίφ αίσθηση συνολικά.
 
Συμπέρασμα: Νικητής το πιο premium Peugeot 3008
H αυτόματη έκδοση του «βασικού» Peugeot 3008 επιβεβαιώνει στην πράξη τις premium βλέψεις του μοντέλου κερδίζοντας την αυτόματη έκδοση του Renault Austral. Είναι 3 χιλιάρικα φθηνότερο, χωρίς να υστερεί σε εξοπλισμό, «καίει» λιγότερο, είναι πιο επιβλητικό, με πιο φαρδιά καμπίνα και με ξεκάθαρη premium στόχευση. Από την άλλη, το ακριβότερο, αλλά και ήπια υβριδικό Renault Austral με τα 160 άλογα και αυτόματο κιβώτιο, είναι λίγο πιο σβέλτο, έχει λίγο μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα και συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ φρενάρει λίγο πιο δυνατά, χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά να επισκιάζουν τη συνολική επικράτηση του Peugeot 3008.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε