Δύο τόσο ίδια και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα έρχονται αντιμέτωπα. Από τη μία πλευρά το «τολμηρό» Peugeot 3008 και από την άλλη το «Premium» Volvo XC40. Τα αξιολογούμε σε κάθε τομέα και επιλέγουμε το νικητή.
Η κατηγορία των SUV κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, μιας και καλύπτει επαρκώς όλες τις ανάγκες του κοινού, με αποτέλεσμα η κάθε εταιρεία να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη των μοντέλων που ανήκουν σε αυτή. Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που λανσαρίστηκε το ανανεωμένο Peugeot 3008 και το μόνο σίγουρο είναι ότι η ποιότητά του το καθιστά ικανό να κοιτάξει κατάματα διαχρονικά «premium» επιλογές, όπως το Volvo XC40. Αποδεικνύει έμπρακτα ότι μπορεί να σταθεί απέναντι του σε επίπεδο ποιότητας και οδηγικής συμπεριφοράς, ενώ υπερτερεί σε οδηγική συμπεριφορά. Ας δούμε όμως τις διαφορές των δύο μοντέλων σε κάθε τομέα ξεχωριστά.
Με την πρώτη ματιά: Πιο «φρέσκο» του 3008
Κατά την αποκάλυψη του Volvo XC40, η σουηδική φίρμα απέδειξε ότι μπορεί να συνδυάζει την κλασσική σχεδιαστική της φιλοσοφία με τα σύγχρονα στοιχεία και το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα νεανικό και μοντέρνο. Από την άλλη πλευρά, το Peugeot 3008 μας συστήθηκε ως ένα άκρως δυναμικό SUV, κέρδισε τις εντυπώσεις και πλέον ήρθε με μία ήπια αναβάθμιση που θα διατηρήσει αμείωτο τον θαυμασμό του κοινού. Τα νέα full LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός και πίσω μέρος τονίζουν το μυώδες αμάξωμα του γαλλικού SUV, ενώ επιπλέον τόνος «φρεσκαρίσματος» εντοπίζεται και με τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου. Κάπως έτσι, το Peugeot 3008 καταφέρνει να εντυπωσιάζει με την τολμηρή εξωτερική του σχεδίαση, ενώ το Volvo XC40 απευθύνεται σε κοινό που αναζητά πιο «συντηρητικές» γραμμές.
Εσωτερικό: «Premium» αμφότερα, πιο ευρύχωρο το Peugeot
Σε επίπεδο εσωτερικού, το ανανεωμένο Peugeot 3008 δεν αφήνει περιθώρια για συστάσεις. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί θα ικανοποιήσει τους πάντες, με τα πλαστικά του ταμπλό να είναι στο μεγαλύτερό τους μέρος μαλακά στην υφή και να μαρτυρούν μία άριστη συναρμογή. «Πρωταγωνιστής» στο εσωτερικό είναι το i-cockpit, το οποίο αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών. Μέσω της δεύτερης, οι επιβάτες απολαμβάνουν όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες (σύστημα πλοήγησης, εφαρμογές smartphone κ.α.) από φυσικά πλήκτρα «αεροπορικού» τύπου. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για το Volvo XC40, το οποίο διακρίνεται επίσης για την κορυφαία ποιότητα στο σύνολο των επενδύσεων στο εσωτερικό, ενώ δεν απουσιάζουν οι σύγχρονες ανέσεις. Πέρα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που συναντάμε πίσω από το τιμόνι, στην περίπτωση του σουηδικού μοντέλου στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 12,3 ιντσών, η οποία είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστη.
Σε επίπεδο χώρων, το γαλλικό μοντέλο, έστω και οριακά, περνάει μπροστά από το Volvo XC40. Και στα δύο μοντέλα θα «φιλοξενηθεί» με κάθε άνεση μία πενταμελής οικογένεια, αν και στο Peugeot 3008 ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι μεγαλύτερος, ενώ μικρή διαφορά υπέρ του Γάλλου εντοπίζεται και στο εσωτερικό πλάτος της καμπίνας. Το ίδιο ισχύει και σε επίπεδο χώρων αποσκευών, όπου τα 520 λτ. του γαλλικού μοντέλου το κατατάσσουν στην ελίτ της κατηγορίας. Ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι του Volvo, με τα 460 λτ. να καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες μίας οικογένειας.