autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Κινητήρες: Χωρίς αντίπαλο ο πολυβραβευμένος PureTech της Peugeot

Διαβάστηκε από 24778 αναγνώστες - 19/3/2021

Οι τρεις κύλινδροι πλέον είναι επαρκείς ακόμα και για ογκώδη αυτοκίνητα αυτού το βεληνεκούς. Στην προκειμένη περίπτωση κάτω από το καπό των συγκεκριμένων μοντέλων υπάρχουν υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μικρής χωρητικότητας που δεν υστερούν σε κανέναν τομέα. Ξεκινάμε από το ανανεωμένο Peugeot 3008, στην περίπτωση του οποίου ισχύει το ρητό «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει». Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο πολυβραβευμένος 1.2 PureTech χωρητικότητας 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και η μέση κατανάλωση ορίζεται στα 6,1 λτ./100 χλμ. Παρόμοια φιλοσοφία ακολουθεί και η Volvo κρύβοντας έναν επίσης τρικύλινδρο κινητήρα κάτω από το καπό το XC40, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1.477 κ.εκ. Η ισχύς των 163 ίππων και η ροπή των 265 Nm επιτρέπει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Στον δρόμο: Στιβαρό το XC40, πιο οδηγοκεντρικό το 3008
Πίσω από το τιμόνι του Volvo XC40, ο οδηγός θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εμπνέει ασφάλεια. Η ρύθμιση της ανάρτησης έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να απορροφά υποδειγματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ηχομόνωση είναι εξαιρετική. Γενικότερα το σουηδικό μοντέλο δίνει έμφαση στην άνετη μετακίνηση των επιβατών και σε αυτό τον τομέα κρίνεται άριστο. Από την άλλη πλευρά, το ανανεωμένο Peugeot 3008 προσθέτει στη συνάρτηση τον παράγοντα «οδηγική ευχαρίστηση», προσφέροντας εξαιρετική θέση οδήγησης. Η ανάρτηση είναι όσο σφικτή πρέπει ώστε να εξαλείφει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος καθώς ο ρυθμός οδήγησης αυξάνεται, ενώ κινητήρας και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «συνεργάζονται» υποδειγματικά.



Συμπέρασμα: Peugeot με διαφορά στήθους
Το τέλος της ημέρας βρίσκει το Peugeot 3008 στην πρώτη θέση, έστω και με μικρή διαφορά έναντι του αξιόλογου αντιπάλου σουηδικής καταγωγής. Ο συνδυασμός πλαίσιο-κινητήρας-κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτός που καθιστά το γαλλικό μοντέλο μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιλογή που θα εκτιμηθεί δεόντως από τον υποψήφιο αγοραστή που αναζητά ένα αυτοκίνητο με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά. Το Volvo XC40, βέβαια, μπορεί να είναι πιο ουδέτερο, αλλά «κλείνει» το μάτι στο κοινό που αναζητά ένα διαφορετικό premium χαρακτήρα σε ένα SUV.

Στο ταμείο
Όπως ήδη θα έχετε διαπιστώσει, και στις δύο περιπτώσεις επιλέξαμε τους κινητήρες βενζίνης που συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην περίπτωση του ανανεωμένου Peugeot 3008 με τον 1.2 PureTech των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το κόστος απόκτησης ξεκινά από τα 32.100 ευρώ στην έκδοση Active Plus. Όσον αφορά στο Volvo XC40 T3 με τον κινητήρα βενζίνης 163 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο, η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 33.596 ευρώ στην έκδοση Momentum Core.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει