Παίζουν τα στενά της πόλης στα δάχτυλα, καίνε λίγο και έχουν άποψη. Δείτε τα 3 μίνι που αξίζουν τα λεφτά τους.
Η ευκολία κίνησης στη πόλη και η ευελιξία παραμένει χαρακτηριστικό γνώρισμα και των τριών μίνι, με την έξτρα δυνατότητα της κίνησης και στο εθνικό δίκτυο λόγω των καλών ρεπρίζ από τους δυνατούς κινητήρες τους. Δείτε μία πλήρη σύγκριση για τα Fiat Panda, Citroen C1 και Hyundai i10.
Χώροι:Το i10 είναι το μεγαλύτερο
Οι μετρήσεις ανεβάζουν το i10 στο θρόνο της ευρυχωρίας. Το μοντέλο της Hyundai προσφέρει συνολικά τους καλύτερους χώρους για 4 ενήλικες ενώ οι πίσω επιβάτες θα έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Κορυφαία για μίνι αυτοκίνητο είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, η οποία αγγίζει τα 252 λίτρα και επαρκεί για περισσότερα μπαγκάζια από όσα μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Εξετάζοντας το Panda, οι χώροι είναι αρκετά καλοί ενώ ο χώρος για τα κεφάλια πίσω, είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο στο i10. Το προτ παγκάζ μετριέται στα 225 λίτρα. Τέλος, το C1 είναι το μόνο που απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις εάν οι 2 επιπλέον επιβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο ύψους.
Καταναλώσεις: To start/stop του Panda κάνει τη διαφορά
Όταν μιλάμε για μίνι, οι χαμηλές καταναλώσεις κακά τα ψέματα είναι ίσως το μεγαλύτερο κριτήριο και ο σημαντικότερος στόχος. Ξεκινώντας λοιπόν από το μοναδικό αμάξι που εξοπλίζεται με το σύστημα start/stop, το Panda πετυχαίνει εργοστασιακή κατανάλωση στα 4,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Αντίστοιχες επιδόσεις διατηρεί και το Citroen C1 1,2 Puretech με 4,3 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση και 99 γρ. εκπομπές CO2 ανά χλμ.. Στο Hyundai i10 1,2 από την άλλη, η κατανάλωση είναι περισσότερη και κυμαίνεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα 114 γρ./χλμ. χωρίς πάντως το μοντέλο αυτό να χάνει τον οικονομικό του χαρακτήρα.
Επιδόσεις κινητήρων: Το turbo μίλησε. Πιο γρήγορο το Panda
Και τα τρία μοντέλα της σύγκρισης χρησιμοποιούν βενζινοκινητήρες οι οποίοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από τους πιο ισχυρούς της κατηγορίας. Το C1 εξοπλίζει ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης κινητήρας 3 κυλίνδρων με 82 ίππους ιπποδύναμη. Στο i10 ο κινητήρας είναι επίσης ατμοσφαιρικός ίδιων κυβικών με τη διαφορά πως είναι 4κύλινδρος και καταφέρνει να αποδώσει 87 άλογα. Στον αντίποδα έχουμε τον 2κύλινδρο turbo κινητήρα του Panda, χωρητικότητας 875 κ.εκ. που αποδίδει 85 ίππους.
Παρόλο που και τα τρία μοντέλα χρησιμοποιούν 5τάχυτο κιβώτιο, τις εντυπώσεις κερδίζει ο μικρός turbo κινητήρας της Fiat καθώς προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις συνολικά, με τις ρεπρίζ να είναι πολύ γρήγορες και την τελική ταχύτητα να είναι η υψηλότερη από τα τρία. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε πως από τα τρία, μόνο το Panda είναι εξοπλισμένο με το σύστημα start/stop.
Το C1 από την άλλη, εκμεταλλευόμενο το μόλις 865 κιλών βάρος του, προσφέρει γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα, και ρεπρίζ που είναι πιο αργές από το Panda, αλλά παραμένουν από τις γρηγορότερες σε ατμοσφαιρικό μίνι.
Όσον αφορά το i10, θα καταλήγαμε πως το 4κύλινδρο μοτέρ του, μπορεί να υπολείπεται των άλλων δύο, όμως εξακολουθεί να παρουσιάζει μία εξαιρετικά πολιτισμένη και ισορροπημένη λειτουργία.
Οδική συμπεριφορά: C1 για να παρκάρεις, Panda για λειτουργία City και i10 για τρομερή ηχομόνωση.
Χαρακτηριστικό και κοινό γνώρισμα των τριών μοντέλων της σύγκρισης είναι η ευελιξία και η ευκολία στη κίνηση της πόλης. Ακόμα και στην εθνική όμως δεν θα βρείτε κανένα πρόβλημα, απλά θα περιορίσετε λίγο τις προσπεράσεις.
Το C1 είναι ο βασιλιάς του παρκαρίσματος, καθώς διατηρεί και πιο compact διαστάσεις αλλά και τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση το οποίο κάνει τους ελιγμούς παιχνιδάκι. Παράλληλα το μοντέλο της Citroen διατηρεί τη σταθερότητά του και στον αυτοκινητόδρομο, παρέχοντας πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση και ικανοποιητική ηχομόνωση.
Στο μοντέλο της Fiat θα βρείτε υψηλή θέση οδήγησης ενώ η λειτουργία City του τιμονιού βοηθά άρδην τους ιδιαίτερους χειρισμούς εντός πόλης. Η ανάρτηση, έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση προς όφελος της καθημερινής άνεσης, χωρίς παράλληλα να επηρεάζει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην εθνική.
Τέλος το i10 δείχνει μία ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, με πολύ καλή ανάρτηση η οποία θα αποσβέσει το σύνολο των κραδασμών. Καλή επίσης είναι η ηχομόνωση ενώ το τιμόνι θα το χαρακτηρίζαμε γρήγορο.