Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Τα πιο γρήγορα μικρά μοντέλα της αγοράς

Διαβάστηκε από 92418 αναγνώστες - 21/12/2020

Οι ιπποδυνάμεις στη μικρή κατηγορία έχουν ξεφύγει για τα καλά και αναζητούμε το supermini με τις καλύτερες επιδόσεις. Renault Clio, Seat Ibiza, Peugeot 208 και Ford Fiesta είναι οι φιναλίστ. Ποιο βρίσκεται όμως στην κορυφή; Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και ρεπρίζ έχουν τον πρώτο λόγο.

Κάποτε οι κορυφαίες εκδόσεις των μικρών μοντέλων «φλέρταραν» με τους 100 ίππους, αλλά πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει και οι απαιτήσεις του κοινού της μικρής κατηγορίας είναι διευρυμένες. Δεδομένου ότι τα λεγόμενα «supermini» απευθύνονται και σε πιο νεανικό κοινό, αρκετές είναι οι περιπτώσεις όπου οι καλές επιδόσεις βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων. Γι αυτό τον λόγο επιλέξαμε για εσάς τα γρηγορότερα μικρά της αγοράς. Ασφαλώς, αναφερόμαστε σε «απλές» εκδόσεις και όχι στις σκληροπυρηνικές επιλογές, όπως για παράδειγμα το Ford Fiesta ST. Προκειμένου να αναδείξουμε τα ταχύτερα supermini της αγοράς, μετρήσαμε τέσσερις βασικές παραμέτρους και πιο συγκεκριμένα τις επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα, ρεπρίζ 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα, αλλά ασφαλώς και την τελική ταχύτητα.  

Ford Fiesta mHybrid: Ο συνήθης ύποπτος
Είναι ένα αυτοκίνητο που φημίζεται για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και στην κορυφαία έκδοση των 155 ίππων προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ιδιαίτερα δημοφιλής κινητήρας της Ford, ο οποίος μάλιστα έχει βραβευθεί ουκ ολίγες φορές ως κινητήρας της χρονιάς. Πρόκειται για το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ χωρητικότητας 999 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 155 ίππους και τη ροπή των 240 Nm έρχεται από τις 2.500 σ.α.λ. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ., ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ. και τα 80-120 σε 8 δλ, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα.



Το στοιχείο που κάνει το Ford Fiesta ξεχωριστό είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που το συνοδεύει. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού «συνεργάζεται» με ένα ηλεκτρικό μοτέρ «BISG» (Belt-driven Intergrated Starter/Generator), που λειτουργεί σαν κινητήρας όταν απαιτείται να προσφέρει επιπλέον ισχύ και σαν μίζα στην λειτουργία «Start-Stop», ενώ κατά την επιβράδυνση αναλαμβάνει το ρόλο της γεννήτριας, φορτίζοντας τις αερόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις