Τιμές μοντέλων: 22/11/2024 | |
11 ΒΗΜΑΤΑ PICANTO 1.2 MY 2025: 19 490€ | SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID 2WD FL: 19 630€ |
To Kia Picanto «ακυρώνει» το Suzuki Ignis
Mε 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service το Kia Picanto
Kαίνε λίγο (5,5 λτ./100 χλμ.), χωρίς αντίκρισμα η ήπια υβριδική τεχνολογία του Ignis
Mεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Picanto (255 λίτρα), φαρδύτερο το πίσω κάθισμα του Ignis
Χάνει το Ignis στο φρενάρισμα πανικού, αφού «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,5 μέτρα, 4 παραπάνω από το Picanto
Είναι αλήθεια πως η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης συρρικνώνεται και πλέον είναι λίγα τα μοντέλα που απαρτίζουν αυτή την… κάστα, με τις λιλιπούτειες διαστάσεις και τις περιορισμένες τους ανάγκες για καύσιμο. Σε κάθε περίπτωση δύο εκ των πρωταγωνιστών στις πωλήσεις της κατηγορίας είναι το πρόσφατα ανανεωμένο Kia Picanto και το Suzuki Ignis, με το τελευταίο να διαθέτει SUV χαρακτηριστικά, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και η προσφορά τετρακίνητης έκδοσης. Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε τις πλούσιες εκδόσεις των δύο μοντέλων, μιας και το Ignis στη βασική του δεν έχει τα συστήματα ασφαλείας που θεωρούμε απαραίτητα (το αυτόματο φρενάρισμα για παράδειγμα) και τα οποία τα διαθέτει το Picanto από τη βασική του.
Έτσι επιλέξαμε το δικίνητο Suzuki Ignis GLX, που κοστίζει 19.630 ευρώ με τον 1,2 λτ. κινητήρα των 83 ίππων να συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία. Στην περίπτωση του κορεάτικου μίνι σε αυτά τα λεφτά παίρνει κανείς την έκδοση GT-Line, που κοστίζει 19.490 ευρώ. Στην πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου, ο επίσης 1,2 λτ. κινητήρας δέχθηκε νέες ρυθμίσεις με στόχο τις χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων και από τους 82 ίππους «έπεσε» στους 79.
Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο δημοφιλή μίνι μοντέλα, είναι καλύτερη αγορά, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ Kia Picanto και Suzuki Ignis:
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Kia Picanto 1,2 79 PS και Suzuki Ignis Hybrid 83 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Kia: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ. Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. 2 χρόνια μεγαλύτερη και ισχύει για περισσότερα χιλιόμετρα η εγγύηση της Kia, δίνοντας τον πρώτο πόντο στο Picanto. |
|
2 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Kia Picanto 1,2 79 PS GT Line: 38,5 μ. Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS: 42,4 μ. To Picanto στην έκδοση GT-Line έχει δισκόφρενα και φρενάρει πολύ καλύτερα από το Ignis. |
|
3 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Kia Picanto 1,2 79 PS GT Line: 15,9 δλ. Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS: 13,0 δλ. Ισχυρότερο και με ηλεκτρικό boost το Ignis δείχνει πιο ζωντανό στο πάτημα του γκαζιού, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι ένα αργό αυτοκίνητο. Κερδίζει όμως τον πόντο. |
|
4 | Χώρος αποσκευών: Kia Picanto: 255 λτ. Suzuki Ignis: 204 λτ. Από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το Picanto, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
5 | Αίσθηση πολυτέλειας: Kia Picanto: 66% Suzuki Ignis: 58% Πιο ποιοτικά υλικά και καλύτερο φινίρισμα κάνουν το εσωτερικό του Kia Picanto GT Line να πείθει περισσότερο. |
|
6 | Εξοπλισμός ασφάλειας: To ανανεωμένο Kia Picanto έχει στάνταρ το safety pack και προσφέρει από τη βασική έκδοση ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και Hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Από εκεί και πέρα το Ignis στην πλούσια έκδοση που εξετάζουμε έχει τα βασικά συστήματα, όχι όμως προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ. Το Kia Picanto έχει περισσότερα συστήματα ασφαλείας και μάλιστα από τη βασική του έκδοση, όταν στην αντίστοιχη του Ignis δεν υπάρχει καν αυτόματο φρενάρισμα. |
|
7 | Τιμή: Kia Picanto 1,2 79 PS GT-Line: 19.490 ευρώ Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS GLX: 19.630 ευρώ Σχεδόν ίδια τιμή για τις ακριβές εκδόσεις των δύο μίνι μοντέλων. |
|
8 | Εξοπλισμός άνεσης: Μιας και μιλάμε για τις πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων, είναι λογική η πληρότητα του εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης. Και τα δύο μοντέλα πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρα φώτων, οθόνη αφής (8 ιντσών στο Picanto, 7 ιντσών στο Ignis) με κάμερα όπισθεν, navigation και cruise control. Από εκεί και πέρα το Picanto έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων (από τη βασική έκδοση), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα τηλεματικής Kia Connect, αισθητήρες παρκαρίσματος και ρεζέρβα ανάγκης, ενώ το Ignis έχει αυτόματο κλιματισμό (απλό A/C στο Picanto). | |
9 | Γόνατα πίσω επιβατών: Kia Picanto: 8,7 εκατ. Suzuki Ignis: 8,4 εκατ. Για τα δεδομένα των μίνι και τα δύο μοντέλα προσφέρουν ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. |
|
10 | Ευελιξία: Kia Picanto 1,2 79 PS: 9,7 μέτρα κύκλος στροφής Suzuki Ignis Hybrid 83 PS: 9,7 μέτρα κύκλος στροφής Και τα δύο λιλιπούτεια μοντέλα δείχνουν τον αστικό τους χαρακτήρα με top ευελιξία χάρη στο μικρό κύκλο στροφής (9,7 μέτρα). |
|
11 | Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): Kia Picanto 1,2 79 PS: 5,5 ευρώ/100 χλμ. Suzuki Ignis Hybrid 83 PS: 5,5 ευρώ/100 χλμ. Tα δύο μίνι έχουν την ίδια (λογική) μέση κατανάλωση, ενώ σε αστικές συνθήκες δεν υπάρχει σημαντική διαφορά (6,5 λτ./100 χλμ. το Picanto και 6,2 λτ./100 χλμ. το Ignis). Η ήπια υβριδική τεχνολογία του Ignis δεν έχει ιδιαίτερο αντίκρισμα στην πράξη. |
|
Kia Picanto - Suzuki Ignis: 5 - 1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Συμπέρασμα: 5-1 κερδίζει το Kia Picanto
Το Kia Picanto είναι με άνεση ο νικητής της αναμέτρησης όντας πιο ολοκληρωμένη επιλογή, αφού προσφέρει μεγαλύτερη εγγύηση, καλύτερο εξοπλισμό ασφαλείας και υψηλότερη ενεργητική ασφάλεια. Το Ignis που είναι ήπια υβριδικό δεν καταφέρνει να έχει όφελος στην κατανάλωση, ενώ δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα μειονεκτήματα, όπως το προβληματικό φρενάρισμα και οι ελλείψεις στον εξοπλισμό ασφαλείας, ακόμα και στην top έκδοσή του.
Σχολιάστε |