autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
To Kia Picanto «ακυρώνει» το Suzuki Ignis
Τιμές μοντέλων: 22/10/2024
KIA PICANTO 1.2 MY 2025: 19 490€ SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID 2WD FL: 19 630€

To Kia Picanto «ακυρώνει» το Suzuki Ignis

22/10/2024

Mε 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service το Kia Picanto
Kαίνε λίγο (5,5 λτ./100 χλμ.), χωρίς αντίκρισμα η ήπια υβριδική τεχνολογία του Ignis
Mεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Picanto (255 λίτρα), φαρδύτερο το πίσω κάθισμα του Ignis
Προβληματίζει το Ignis στο φρενάρισμα πανικού, αφού «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,5 μέτρα, 4 παραπάνω από το Picanto

Είναι αλήθεια πως η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης συρρικνώνεται και πλέον είναι λίγα τα μοντέλα που απαρτίζουν αυτή την… κάστα, με τις λιλιπούτειες διαστάσεις και τις περιορισμένες τους ανάγκες για καύσιμο. Σε κάθε περίπτωση δύο εκ των πρωταγωνιστών στις πωλήσεις της κατηγορίας είναι το πρόσφατα ανανεωμένο Kia Picanto και το Suzuki Ignis, με το τελευταίο να διαθέτει SUV χαρακτηριστικά, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και η προσφορά τετρακίνητης έκδοσης. Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε τις πλούσιες εκδόσεις των δύο μοντέλων, μιας και το Ignis στη βασική του δεν έχει τα συστήματα ασφαλείας που θεωρούμε απαραίτητα (το αυτόματο φρενάρισμα για παράδειγμα) και τα οποία τα διαθέτει το Picanto από τη βασική του.

Έτσι επιλέξαμε το δικίνητο Suzuki Ignis GLX, που κοστίζει 19.630 ευρώ με τον 1,2 λτ. κινητήρα των 83 ίππων να συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία. Στην περίπτωση του κορεάτικου μίνι σε αυτά τα λεφτά παίρνει κανείς την έκδοση GT-Line, που κοστίζει 19.490 ευρώ. Στην πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου, ο επίσης 1,2 λτ. κινητήρας δέχθηκε νέες ρυθμίσεις με στόχο τις χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων και από τους 82 ίππους «έπεσε» στους 79.
 
Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο δημοφιλή μίνι μοντέλα, είναι καλύτερη αγορά, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
 
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ Kia Picanto και Suzuki Ignis:

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Kia Picanto 1,2 79 PS και Suzuki Ignis Hybrid 83 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Εγγύηση: Kia: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ.
Suzuki: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.

2 χρόνια μεγαλύτερη και ισχύει για περισσότερα χιλιόμετρα η εγγύηση της Kia, δίνοντας τον πρώτο πόντο στο Picanto.
2 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Kia Picanto 1,2 79 PS GT Line: 38,5 μ.
Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS: 42,4 μ.

To Picanto στην έκδοση GT-Line έχει δισκόφρενα και φρενάρει πολύ καλύτερα από το Ignis, που προβληματίζει στο φρενάρισμα πανικού.
3 Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Kia Picanto 1,2 79 PS GT Line: 15,9 δλ.
Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS: 13,0 δλ.

Ισχυρότερο και με ηλεκτρικό boost το Ignis δείχνει πιο ζωντανό στο πάτημα του γκαζιού, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι ένα αργό αυτοκίνητο. Κερδίζει όμως τον πόντο.
4 Χώρος αποσκευών: Kia Picanto: 255 λτ.
Suzuki Ignis: 204 λτ.

Από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία έχει το Picanto, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
5 Αίσθηση πολυτέλειας: Kia Picanto: 66%
Suzuki Ignis: 58%

Πιο ποιοτικά υλικά και καλύτερο φινίρισμα κάνουν το εσωτερικό του Kia Picanto GT Line να πείθει περισσότερο.
6 Εξοπλισμός ασφάλειας: To ανανεωμένο Kia Picanto έχει στάνταρ το safety pack και προσφέρει από τη βασική έκδοση ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και Hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Από εκεί και πέρα το Ignis στην πλούσια έκδοση που εξετάζουμε έχει τα βασικά συστήματα, όχι όμως προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ.

Το Kia Picanto έχει περισσότερα συστήματα ασφαλείας και μάλιστα από τη βασική του έκδοση, όταν στην αντίστοιχη του Ignis δεν υπάρχει καν αυτόματο φρενάρισμα.
7 Τιμή: Kia Picanto 1,2 79 PS GT-Line: 19.490 ευρώ
Suzuki Ignis 1,2 Hybrid 83 PS GLX: 19.630 ευρώ

Σχεδόν ίδια τιμή για τις ακριβές εκδόσεις των δύο μίνι μοντέλων. 
8 Εξοπλισμός άνεσης: Μιας και μιλάμε για τις πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων, είναι λογική η πληρότητα του εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης. Και τα δύο μοντέλα πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρα φώτων, οθόνη αφής (8 ιντσών στο Picanto, 7 ιντσών στο Ignis) με κάμερα όπισθεν, navigation και cruise control. Από εκεί και πέρα το Picanto έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων (από τη βασική έκδοση), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα τηλεματικής Kia Connect, αισθητήρες παρκαρίσματος και ρεζέρβα ανάγκης, ενώ το Ignis έχει αυτόματο κλιματισμό (απλό A/C στο Picanto).
9 Γόνατα πίσω επιβατών: Kia Picanto: 8,7 εκατ.
Suzuki Ignis: 8,4 εκατ.
 
Για τα δεδομένα των μίνι και τα δύο μοντέλα προσφέρουν ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
10 Ευελιξία: Kia Picanto 1,2 79 PS: 9,7 μέτρα κύκλος στροφής
Suzuki Ignis Hybrid 83 PS: 9,7 μέτρα κύκλος στροφής
 
Και τα δύο λιλιπούτεια μοντέλα δείχνουν τον αστικό τους χαρακτήρα με top ευελιξία χάρη στο μικρό κύκλο στροφής (9,7 μέτρα).
11 Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): Kia Picanto 1,2 79 PS: 5,5 ευρώ/100 χλμ.
Suzuki Ignis Hybrid 83 PS: 5,5 ευρώ/100 χλμ.
 
Tα δύο μίνι έχουν την ίδια (λογική) μέση κατανάλωση, ενώ σε αστικές συνθήκες δεν υπάρχει σημαντική διαφορά (6,5 λτ./100 χλμ. το Picanto και 6,2 λτ./100 χλμ. το Ignis). Η ήπια υβριδική τεχνολογία του Ignis δεν έχει ιδιαίτερο αντίκρισμα στην πράξη. 
Kia Picanto - Suzuki Ignis: 5 - 1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Δυο χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση το Picanto (1-0)
Το Picanto, όπως όλα τα μοντέλα της Kia, συνοδεύεται με μια εκ των κορυφαίων εγγυήσεων που συναντάμε στην ελληνική αγορά. Μάλιστα τα 7 χρόνια εγγύησης μηχανικών μερών συνοδεύονται και από την προσφορά 5 ετών δωρεάν συντήρησης για το κορεάτικο μίνι. Από την άλλη, το Suzuki Ignis έχει 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη ή 100.000 χλμ. (150.000 χλμ. για το Picanto). Το δυνατό after sales της Kia δίνει τον πρώτο πόντο στο Picanto.
 
Προβληματίζουν τα φρένα του Ignis, πείθει το Picanto (2-0)
Ο δεύτερος πόντος για το Picanto έρχεται από τον σημαντικό παράγοντα της ενεργητικής ασφάλειας, που είναι τα φρένα. Το κορεάτικο μίνι, που στην πλούσια έκδοση είναι εφοδιασμένο με δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, καταφέρνει αισθητά ασφαλέστερο φρενάρισμα μιας και «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,5 μέτρα. Από την άλλη, το Ignis με ταμπούρα σε όλους τις εκδόσεις του δεν καταφέρνει να φρενάρει μέσα στα όρια ασφαλείας μας, αφού από τα 100 χλμ./ώρα ακινητοποιείται σε 42,5 μέτρα. 
 
Aργούν και τα δύο στο προσπέρασμα, κάπως καλύτερο το Ignis (2-1)
Αμφότερα τα μοντέλα κινούνται από 4κύλινδρους 1,2 λτ. ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Το Kia Picanto μετά τις τελευταίες επαναρυθμίσεις αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 113 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Από την άλλη, το Suzuki Ignis έχει 83 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. με 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Οι επιδόσεις δεν είναι σίγουρα το φόρτε σε κανένα από τα δύο μοντέλα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με 5άρι κιβώτιο σχέσεων. 
 
Για το τυπικό προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα) οι χρόνοι και των δύο είναι μεγάλοι, ωστόσο το Ignis που δείχνει πιο ζωηρό χαμηλά, καταφέρνει και ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 13 δλ. όταν το Picanto θέλει 15,9 δλ. Και στα 0-100 είναι καλύτερο το Ignis (11,8 δλ. έναντι 13,5 δλ.) ενώ η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα για το ιαπωνικό μίνι και 159 χλμ./ώρα για το κορεατικό.
 
Πιο ποιοτικό, με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ και περισσότερα συστήματα ασφαλείας το Picanto (5-1)
Και στα δύο μίνι, τα υλικά της καμπίνας είναι σκληρά (είναι το στάνταρ στην κατηγορία), ωστόσο το Picanto δείχνει καλύτερα φινιρισμένο και πιο σύγχρονο ειδικά στην πλούσια έκδοση GT-Line. Σαν αποτέλεσμα οι δοκιμαστές μας βαθμολόγησαν με 66% την αίσθηση ποιότητας/πολυτέλειας που προσφέρει, ενώ για το Ignis έδωσαν ένα 58%. Επιπλέον, το Picanto παρότι έχει πιο compact διαστάσεις (3.605 χλστ. έναντι 3.700 χλστ. του Ignis), προσφέρει έναν κορυφαίο χώρο αποσκευών για την κατηγορία (255 λτ. έναντι 204-227 λτ. του Ignis που όμως έχει συρόμενο πίσω κάθισμα).
 
Σημαντικός πόντος για το Picanto έρχεται και από τον εξοπλισμό ασφαλείας που έχει τα πάντα όλα από συστήματα από τη βασική του κιόλας έκδοση. Ακόμα και στην πλούσια GLX, το Ignis υπολείπεται σε προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ. Με ένα τρίποντο στο τέλος, το Picanto κάνει το 5-1 «καθαρίζει» την αναμέτρηση.

Συμπέρασμα: 5-1 κερδίζει το Kia Picanto

Το Kia Picanto είναι με άνεση ο νικητής της αναμέτρησης όντας πιο ολοκληρωμένη επιλογή, αφού προσφέρει μεγαλύτερη εγγύηση, καλύτερο εξοπλισμό ασφαλείας και υψηλότερη ενεργητική ασφάλεια. Το Ignis που είναι ήπια υβριδικό δεν καταφέρνει να έχει όφελος στην κατανάλωση, ενώ δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα μειονεκτήματα, όπως το προβληματικό φρενάρισμα και οι ελλείψεις στον εξοπλισμό ασφαλείας, ακόμα και στην top έκδοσή του.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις