autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το «φαντεζί» DS 3 νικά το Audi Q2

4/11/2024
Το «φαντεζί» DS 3 νικά το Audi Q2
Τιμές μοντέλων: 05/11/2024
DS DS 3 1.2 Hybrid e-DCS6: 34 000€ AUDI Q2 35 TFSI S tronic: 35 980€

Καλύτερη τιμή, καλύτερο εξοπλισμό και με ήπια υβριδική τεχνολογία πλέον το DS 3
Μέχρι 1.300 ευρώ το χρόνο λιγότερα σε βενζίνη το DS 3, που ξεκινάει ηλεκτρικά
Περισσότερο «νεύρο» και καλύτερο φρενάρισμα για το Q2
Καλύτερη αίσθηση πολυτέλειας για το DS3 και καλύτερη εγγύηση

Αυτή τη φορά ρίξαμε στην αρένα του autoagora.gr δύο μικρά SUV με ξεκάθαρη premium στόχευση: To γαλλικό DS 3 και το γερμανικό Audi Q2. Συγκεκριμένα επιλέξαμε τη νέα ήπια υβριδική έκδοση του DS 3, που συνδυάζει 1,2 λτ. 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης με μικρό ηλεκτροκινητήρα και μια μικρή μπαταρία που φορτίζει με ανάκτηση ενέργειας όταν φρενάρεις ή όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. Το σύστημα αποδίδει 136 άλογα και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Η βασική έκδοση Bastille του γαλλικού μοντέλου με τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι διαθέσιμη από 32.800 ευρώ. Η επόμενη έκδοση Etoile κοστίζει 34.000 ευρώ και είναι αυτή που επιλέγουμε για τη σύγκριση. 

Η αντίστοιχης απόδοσης έκδοση του Audi Q2 έχει 4κύλινδρο, 1,5 turbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 150 άλογα και επίσης «παντρεύεται» αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7 σχέσεων εδώ). Να σημειώσουμε εδώ πως ο κινητήρας του Q2 έχει σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία όταν οι συνθήκες οδήγησης δεν απαιτούν πλήρη ισχύ. Μιας και έχουμε την έκδοση επιδόσεων του Q2 επιλέγουμε την έκδοση εξοπλισμού S-Line, η οποία κοστίζει 35.980 ευρώ (30.980 ευρώ η βασική Advanced).

Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο μικρά premium SUV, είναι καλύτερη αγορά στις «καλές» τους εκδόσεις, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).

Θα καταφέρει το DS 3 να βγάλει νοκ άουτ το Audi Q2;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του DS 3 απέναντι στο Audi Q2

Tα 11 Βήματα Νικητής
1

Τιμή: DS 3 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 Etoile: 34.000 ευρώ
Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic S-Line: 35.980 ευρώ


Tα σχεδόν 2 χιλιάρικα είναι σημαντική διαφορά τιμής υπέρ του DS 3, το οποίο «ανοίγει» το σκορ.

2

Εγγύηση: DS: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ.
Audi: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.

 

Μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της DS βοηθά το 3 να κάνει το 2-0.

3

Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): DS 3 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 5,1 δλ.

Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic: 4,4 δλ.


To Q2 έχει περισσότερο «νεύρο», χωρίς αυτό να σημαίνει πως το DS 3 είναι ένα αργό. Ο πόντος όμως πάει στο γερμανικό μοντέλο.

4

Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): DS 3 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 38,9 μ.

Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic: 37,2 μ.

Πιο δυνατά φρενάρει το Q2 που ισοφαρίζει το σκορ.

5

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): DS 3 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 5,9 λτ./100 χλμ.

Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic: 8,8 ευρώ/100 χλμ.

 

Η ήπια υβριδική τεχνολογία του DS 3 εξασφαλίζει ηλεκτρικές εκκινήσεις και το γαλλικό πολυτελές μοντέλο «καίει» αισθητά λιγότερο. Η διαφορά στην πόλη σχεδόν διπλασιάζεται.

6

Γόνατα πίσω επιβατών: DS 3: 10,5 εκατ.

Audi Q2: 8,5 εκατ.

 

Το Q2 υστερεί σε χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και έτσι το DS 3 μεγαλώνει τη διαφορά.

7

Χώρος αποσκευών: DS 3: 350 λτ.

Audi Q2: 405 λτ.


To Q2 «ρίχνει» 55 λτ. στο μικρό χώρο αποσκευών του DS 3 και κερδίζει τον σχετικό πόντο.

8

Εξοπλισμός άνεσης: Μιας και μιλάμε για τις πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων είναι λογική η πληρότητα του εξοπλισμού σε στοιχεία άνεσης. Και τα δύο μοντέλα πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου (18 ιντσών τo DS 3, 17 ιντσών το Q2), αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα φώτων, οθόνη αφής (10,3 ιντσών το DS 3, 8,3 ιντσών το Q2) με κάμερα όπισθεν, ψηφιακό πίνακα οργάνων και cruise control. Από εκεί και πέρα, το DS 3 στην έκδοση Etoile έχει ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρα βροχής και εκκίνηση χωρίς κλειδί.


Φθηνότερο και με 4 στοιχεία εξοπλισμού παραπάνω, το DS 3 κερδίζει πόντο.

9

Ευελιξία: DS 3 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 10,7 μέτρα κύκλος στροφής

Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic: 11,1 μέτρα κύκλος στροφής


Πιο compact διαστάσεις και κυρίως μικρότερες κύκλος στροφής καθιστούν το DS 3 πιο ευέλικτο στην πόλη, που είναι και το βασικό πεδίο δράσης των δύο μοντέλων.

10

Αίσθηση πολυτέλειας: DS 3: 84%

Audi Q2: 82%


Υψηλή ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματος για τα δύο μοντέλα, με το DS 3 να διαθέτει σαφώς πιο αιχμηρή σχεδίαση μέσα-έξω, που το κάνει πολύ ξεχωριστό.

11

Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο premium μικρά SUV της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. To DS 3 έχει σύστημα που σε κρατάει στη λωρίδα και σύστημα τυφλού σημείου, ενώ το Q2 αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού. Στις δοκιμές του EuroNCAP, το Audi Q2 έχει 5 αστέρια με 93% βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων, 86% στην παιδιών, 70% στην παιδιών και 60% στα συστήματα ασφαλείας (έτος δοκιμής 2016). Και το DS 3 έχει 5 αστέρια, αλλά με 96% βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων, 86% στην παιδιών, 64% στην παιδιών και 76% στα συστήματα ασφαλείας (έτος δοκιμής 2019).

DS 3 - Q2 : 6-3

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Αρκετά φθηνότερο και με καλύτερη εγγύηση το DS 3(2-0)

Το «φαντεζί» σε design DS 3 κάνει άμεσα το 2-0 όντας φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση. Ειδικότερα, το ήπια υβριδικό DS 3 των 136 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση Etoile κοστίζει 34.000 ευρώ, όταν η αντίστοιχη S-Line έκδοση του Audi Q2 με τον συμβατικό 1,5 TFSI των 150 ίππων είναι στα 35.980 ευρώ. Τα 1.980 ευρώ στις top εκδόσεις είναι σημαντική διαφορά υπέρ του γαλλικού premium μικρού SUV. Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το γαλλικό premium μικρό SUV με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, όταν ο αγοραστής του Q2 είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο.

Πιο σβέλτο και με πιο δυνατό φρενάρισμα το Q2 (2-2)
Εκμεταλλευόμενο τα 14 παραπάνω άλογα του 4κύλινδρου 1,5 turbo κινητήρα του, αλλά και τα 20 Nm παραπάνω Nm ροπής, το Q2 είναι πιο σβέλτο από το DS 3 που έχει ήπια υβριδικό, 1,2 turbo 3κύλινδρο κινητήρα. Η πιο κρίσιμη από τις μετρήσεις μας αφορά την επιτάχυνση 60-100 που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το Q2 χρειάζεται 4,4 δευτερόλεπτα, ενώ το DS 3 ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 5,1 δευτερόλεπτα. Στην επιτάχυνση 80-120, η διαφορά είναι μικρότερη αφού το Q2 θέλει 5,8 δλ. και το DS 3 6,1 δλ. Το κλασικό 0-100 γίνεται σε 8,8 δευτερόλεπτα από το Q2, ενώ το DS 3 χρειάζεται 9,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του DS 3 είναι 204 χλμ./ώρα και του Q2 είναι 218 χλμ./ώρα.

Είναι εμφανές πως το Audi Q2 έχει περισσότερο «νεύρο» στις επιδόσεις του, το οποίο μάλιστα τιθασεύει και καλύτερα μιας και έχει πιο δυνατά φρένα. Από τις μετρήσεις μας προκύπτει πως στο φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα το Q2 ακινητοποιείται σε 37,2 μέτρα, ενώ το DS 3 σε 38,9 μ. Να σημειωθεί πως τα μοντέλα που μετρήθηκαν φορούσαν ίδια διάσταση ελαστικών (215/ 55 R18). Το Q2 ισοφαρίζει γρήγορα και κάνει το 2-2.

Έως και 1.300 ευρώ λιγότερα το χρόνο για καύσιμα το DS 3 (3-2)
Το φλέγον θέμα της εποχής είναι η κατανάλωση και κατά συνέχεια το κόστος κίνησης. Χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης με δυνατότητα ηλεκτρικών εκκινήσεων, το DS 3 χρειάζεται περίπου 10 ευρώ για να διανύσει 100 χλμ. Αυτό προκύπτει από τη μέση κατανάλωση που είναι 5,9 λτ./100 χλμ. και τιμή βενζίνης στο 1,7 ευρώ/λτ. Από την άλλη, το Audi Q2 35 TFSI θέλει 15 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. μιας και αυτό προκύπτει από τον σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 8,8 λτ./100 χιλιόμετρα. Στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα το DS 3 θέλει 5,4 λτ./100 χιλιόμετρα, ενώ το Q2 (έχει σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) είναι στα 5,9 λτ./100 χιλιόμετρα.

Η μεγάλη διαφορά υπέρ του DS 3 είναι φυσικά στην πόλη, λόγω της δυνατότητας για ηλεκτρικές εκκινήσεις. Οι μετρήσεις μας έδειξαν κατανάλωση 5,5 λτ./100 χιλιόμετρα για το DS 3 και σχεδόν διπλάσια στο Q2 (10,2 λτ./100 χιλιόμετρα). Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και το 80% αυτών είναι στην πόλη, με το DS 3 θα χρειαστεί 1.500 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Q2 σχεδόν τα διπλάσια, ήτοι 2.800 ευρώ. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 87 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας του Q2, που είναι μηδενικά για το DS 3.

Πιο άνετη καμπίνα το DS 3, περισσότερες αποσκευές το Q2 (4-3)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή του χώρου που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το DS 3 έχει 2 εκατοστά διαθέσιμα παραπάνω (10.5 έναντι 8,5 εκατ.) με τα δύο μοντέλα να μην προσφέρουν πάντως ικανοποιητικό πλάτος πίσω καθίσματος (1.320 χλστ. στο Q2 και 1.315 χλστ. στο DS 3). Το Q2 «απαντά» με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Το γερμανικό μοντέλο έχει πορτ-μπαγκάζ 405 λίτρων, ενώ το DS 3 μόλις 350 λίτρα (από τα μικρότερα της κατηγορίας). Το κάθε μοντέλο κερδίζει από έναν πόντο.


Περισσότερος εξοπλισμός άνεσης και μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη για το DS 3(6-3)
Oι «πλούσιες» εκδόσεις των δύο μοντέλων προσφέρουν ουσιαστικά τα πάντα, αλλά συγκριτικά το DS 3 έχει κάποια παραπάνω στοιχεία (ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρα βροχής και εκκίνηση χωρίς κλειδί) όντας και φθηνότερο. Επιπλέον έχει μικρότερο κύκλο στροφής (10,7 μ. έναντι 11,1 μ. στο Q2) είναι πιο ευέλικτο στην πόλη, που είναι το βασικό πεδίο δράσης των δύο μοντέλων. Με δίποντο στο τέλος της αναμέτρησης, το DS 3 «σφραγίζει» τη νίκη του.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε