To νέο C3 κοιτάεi... αφ υψηλού το Polo
Τιμές μοντέλων: 08/01/2025 | |
CITROEN C3 New 1.2 PureTech: 19 900€ | VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI 95 PS FL: 22 350€ |
To νέο C3 κοιτάει... αφ υψηλού το Polo
H πλούσια έκδοση του C3 είναι 2,5 χιλιάρικα φθηνότερη από τη βασική του Polo
Aπογοητευτικό φρενάρισμα για το Polo, θέλει 5 μέτρα πάνω από το μέσο όρο για να «κοκκαλώσει» από τα 100 χλμ./ώρα
Πιο γρήγορο προσπέρασμα το C3 που έχει 100 άλογα και 6-τάχυτο κιβώτιο
Με ειδική ανάρτηση για άνεση και σταθερότητα το C3, που είναι υψηλό σαν SUV-άκι
Πλούσιο, ολοκαίνουργιο C3 και 2,5 χιλιάρικα στην τσέπη ή βασικό Polo στα «τελειώματα»; Εσύ τι λες;
Η ολοκαίνουργια γενιά του Citroen C3 ήρθε βασισμένη σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία υποστηρίζει τον εξηλεκτρισμό. Παράλληλα όμως το νέο C3 αρχίσει να λοξοκοιτάει προς τη μεριά των μικρών SUV, όπως αυτό υποδηλώνεται από το ότι κέρδισε… μπόι (έφτασε στο 1,57 μ. από 1,47 μ.), απέκτησε 20 σχεδόν εκ. απόστασης από το έδαφος και υιοθέτησε μια ελαφρώς boxy σχεδίαση. Έτσι παρότι κράτησε το compact μήκος του στα 4 μ., στο μάτι δείχνει πιο μεγάλο από όσο είναι στην πράξη. Αυτό πάντως που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο νέο C3 είναι η τιμή του. Ακόμα και στην πλούσια έκδοση MAX που έχει τα πάντα δεν ξεπερνάει τα 20 χιλιάρικα, ενώ από τη βασική του έκδοση διαθέτει μια ξεχωριστή τεχνολογία ανάρτησης που κάνει το C3 να θυμίζει «μαγικό χαλί».
Την έχουμε γνωρίσει στο μεγαλύτερο C5 Aircross και ξεχωρίζει λόγω των Progressive Hydraulic Cushions, των ειδικών αμορτισέρ που λειτουργούν σαν «υδραυλικά μαξιλάρια» για να προσφέρουν άνεση, αλλά και σταθερότητα. Τα αμορτισέρ αυτά έχουν μέσα τους δύο ελατήρια απόσβεσης όπου το ένα λειτουργεί σαν «μαξιλαράκι» πάνω στο άλλο, με προοδευτικό υδραυλικό στοπ). Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος των ταλαντώσεων, αλλά και υψηλότερα επίπεδα άνεσης σε συνδυασμό με τα καθίσματα-πολυθρόνες.
Από την άλλη, η τρέχουσα γενιά του VW Polo είναι στη δύση της εμπορικής της καριέρας της. Πάντως συνεχίζει να προσφέρεται σε μια αρκετά αλμυρή τιμή ακόμα και για τη βασική έκδοση Life με τον 1,0 turbo κινητήρα των 95 ίππων και το 5-τάχυτο κιβώτιο. Συγκεκριμένα, το Polo 1,0 ΤSI 95 PS κοστίζει 22.350 ευρώ, που συγκριτικά με την πλούσια MAX του C3 είναι σχεδόν 2,5 χιλιάρικα υψηλότερη!
Όπως κάθε φορά ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ του «πλούσιου» Citroen C3 και του βασικού VW Polo.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Citroen C3 1,2Τ 100 PS απέναντι στο VW Polo 1,0 TSI 95 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Citroen C3 1,2T 100 PS MAX: 20.500 ευρώ VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS Life: 22.350 ευρώ Το πλούσιο C3 (έκδοση MAX) είναι σχεδόν 2 χιλιάρικα φθηνότερο από το βασικό Polo (Life). |
|
2 | Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ. VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Mε το C3 έχεις έναν παραπάνω χρόνο εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. |
|
3 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C3 1,2T 100 PS: 38,9 μ. VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 42,1 μ. Προβληματίζει η επίδοση του Polo στο φρενάρισμα, ούσα 5 μέτρα πάνω από το μέσο όρο. |
|
4 | Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα με 4η): Citroen C3 1,2T 100 PS:8,6 δλ. VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 9,5 δλ. Εκμεταλλευόμενο τον πιο αποδοτικό κινητήρα και το 6τάχυτο κιβώτιο, το C3 προσπερνάει πιο γρήγορα. |
|
5 | Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C3: 13,7 εκατ. VW Polo: 12,0 εκατ. Με 1,7 εκατ. παραπάνω «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, το C3 κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
6 | Χώρος αποσκευών: Citroen C3: 310 λτ. VW Polo: 351 λτ. Στα 351 λτ. το πορτ-μπαγκάζ του VW Polo, που προσφέρεται με ρεζέρβα όχι κιτ επισκευής. |
|
7 | Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα: Citroen C3 1,0T 100 PS: 68,9/71,6/73,6 db VW Polo 1,0 TSI 95 PS:66,0/68,1/71,0 db Το Polo έχει καλύτερη ηχομόνωση και πιο μακριά κλιμάκωση στο κιβώτιο εμφανίζοντας λιγότερο θόρυβο στο ταξίδι. Το γερμανικό μοντέλο, που αφήνει και υψηλότερη αίσθηση ποιότητας, κερδίζει το δεύτερο πόντο του. |
|
8 | Εξοπλισμός άνεσης: H πλούσια έκδοση του C3 είναι η ΜΑΧ, ενώ του Pοlo είναι η Life. Με περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία εξοπλισμού το C3 όντας και φθηνότερο κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
9 | Μέση κατανάλωση: Citroen C3 1,2T 100 PS: 7,0 λτ./100 χλμ. VW Polo 1,0 ΤSI 95 PS: 6,5 λτ./100 χλμ. Στην πόλη «καίνε» γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι το Polo λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης στο 5άρι του κιβώτιο έχει λίγο χαμηλότερη κατανάλωση(4,6 λτ. έναντι 5,0 λτ./100 χλμ.). Το Pοlo δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (80 ευρώ το C3). Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι παραπλήσια (το 0,5 λτ./100 χλμ. υπέρ του Polo δεν δικαιολογεί πόντο). |
|
10 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού: Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Assist για συγκράτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και LED προβολείς. Το VW Polo έχει κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά. | |
11 | Ευελιξία: Citroen C3 1,0T 100 PS: 10,6 μέτρα κύκλος στροφής VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 10,6 μέτρα κύκλος στροφής Στα 4 μέτρα και τα δύο μικρά μοντέλα της αντιπαράθεσης (με 4.074 μ. το Polo είναι κατάτι πιο μακρύ από το νέο C3 των 4.015 χλστ.), που έχουν λογικό κύκλο στροφής και είναι το ίδιο ευέλικτα μέσα στην πόλη. Oι δυσκολίες της αστικής καθημερινότητας πάντως αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη άνεση από το C3 που απέχει σχεδόν 20 εκατ. από το έδαφος. |
|
C3 – Polo: 6-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Φθηνότερο και με μεγαλύτερη εγγύηση το C3 (2-0)
Η τιμή «από» για το Citroen C3 με τον turbo κινητήρα των 100 ίππων και το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι εξαιρετική, αλλά η βασική έκδοση YOU έχει ελλείψεις (χωρίς οθόνη αφής και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα για παράδειγμα). Επιλέγουμε την πλούσια έκδοση MAX, η οποία πάντως είναι κάτω από τα 20 χιλιάρικα και με 19.990 ευρώ εμφανίζει ένα εξαιρετικό Value for Money. Ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Απεναντίας στο VW Polo είναι στα… «τελειώματα» και παρότι είναι διαθέσιμο μόνο σε απόθεμα η τιμή για τη βασική έκδοση Life συνδυασμένη με τον 1,0 TSI κινητήρα των 95 ίππων, ο αγοραστή καλείται να πληρώσει 22.350 ευρώ. Πάντως ο εξοπλισμός άνεσης είναι πλήρης. Το C3 κερδίζει με το καλημέρα και δεύτερο πόντο, αφού προσφέρεται με 1 χρόνο παραπάνω εργοστασιακή εγγύηση (5 χρόνια) ή 60.000 χλμ. (για τα 3 χρόνια πάνω πέρα από τα πρώτα 2). Το χιλιομετρικό περιθώριο του Polo πάντως είναι καλύτερο (80.000 χλμ.)
Προσπερνά γρηγορότερα και φρενάρει καλύτερα το C3 (4-0)
Το C3 σημειώνει ακόμα ένα δίποντο όντας πιο σβέλτα και φρενάροντας πιο πειστικά. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν παρόμοιους σε φιλοσοφία και τεχνολογία κινητήρες. Το Citroen C3 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης που αποδίδει 100 άλογα με 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Από την άλλη, το VW Polo έχει επίσης turbo 3κύλινδρο μοτέρ 1,0 λτ. με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, που συνδυάζεται 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αποδίδει 95 ίππους και μόλις 175 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ.. Εκμεταλλευόμενο τα 5 παραπάνω άλογα, την καλύτερη ροπή και το εξάρι κιβώτιο, το γαλλικό μικρό είναι πιο σβέλτο. Η πιο κρίσιμη μέτρηση είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το C3 θέλει 8,6 δλ., ενώ το Polo καθυστερεί και ο χρόνος εδώ είναι 9,5 δλ.. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα με 5η είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω και της μακριάς κλιμάκωσης των σχέσεων στο Polo. Έτσι το γερμανικό μικρό ολοκληρώνει τη διαδικασία 14,8 δλ., όταν το C3 θέλει 11,9 δλ.. Είναι εμφανές πως το C3 έχει περισσότερο «νεύρο» στις ρεπρίζ. Βέβαια, εκτός από καλύτερες επιταχύνσεις, το C3 προσφέρει και αισθητά ασφαλέστερο φρενάρισμα. Με αμφότερα τα μοντέλα να έχουν πίσω ταμπούρα, το C3 «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,9 μ., όταν το Polo εμφανίζει το δεύτερο χειρότερο φρενάρισμα στην κατηγορία (100-0 χλμ./ώρα σε 42,1 μ. με χειρότερο όλων το Suzuki Swift με 46,1 μ.).
Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του C3, περισσότερες αποσκευές το πιο πολυτελές Polo (5-2)
H καμπίνα του νέου C3 (μήκος 4,015 μ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.) είναι πιο ευρύχωρη, από του Polo των 4,074 μ. (μεταξόνιο 2.552 χλστ.). Για την ακρίβεια και όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας, το C3 προσφέρει 13,7 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, όταν στο Polo είναι 12,0 εκατοστά. Επίσης το Polo έχει κατάτι πιο στενό πίσω κάθισμα (133,2 εκαστοστά) με το C3 να είναι στα 134,5 εκατοστά. Πάντως το Polo, που από την αξιολόγηση των δοκιμαστών μας προσφέρει υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας, διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία (341 λτ.) και μάλιστα με ρεζέρβα ανάγκης, σε αντίθεση με το C3 που έχει κιτ επισκευής (χώρος αποσκευών 310 λτ.). Ένας πόντο για το C3 και δύο για το Polo, αφού εκτός από το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ υπερέχει και σε ηχομόνωση ταξιδεύοντας πιο ήσυχα.
Και φθηνότερο και καλύτερα εξοπλισμένο το C3 (6-2)
H κορυφαία έκδοση MAX του Citroen C3 μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο κλιματισμό, head up display με οθόνη TFT, οθόνη αφής 10,25", ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρα φώτων, καθώς και cruise control. Η οθόνη αφής στο βασικό Polο είναι 6,5 ιντσών, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Διαθέτει όμως ψηφιακό πίνακα οργάνων και εμπρός προβολείς ομίχλης με corner assist. Τα παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού που δίνουν τον πόντο στο C3 είναι το keyless entry, η κάμερα όπισθεν, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η «έξυπνη» λειτουργία φώτων και το cruise control.
Συμπέρασμα: 6-2 κερδίζει το C3
Το ολοκαίνουργιο Citroen C3 στην πλούσια εκδοχή του κερδίζει κατά κράτος το βασικό VW Polo, βασισμένο στην πολύ καλή σχέση αξίας τιμής, τις καλύτερες επιδόσεις, τη μεγαλύτερη εγγύηση και την υψηλότερη ενεργητική ασφάλεια. Το outdated πλέον VW Polo των 95 ίππων είναι σημαντικά ακριβότερο υστερώντας ταυτόχρονα σε κρίσιμους τομείς.
Σχολιάστε |