autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το υβριδικό 2008 «καθαρίζει» το Q2

Το υβριδικό 2008 «καθαρίζει» το Q2

Τιμές μοντέλων: 21/12/2024
PEUGEOT 2008 Hybrid e-DCS6: 26 000€ AUDI Q2 35 TFSI S tronic: 30 980€

Το υβριδικό 2008 «καθαρίζει» το Q2

Διαβάστηκε από 11448 αναγνώστες - 9/12/2024

Δίνεις έως και 1.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο για βενζίνη με το υβριδικό 2008
5 χιλιάρικα ακριβότερο το Q2, χωρίς ζάντες αλουμινίου το βασικό 2008
Λίγο πιο ζωηρό σε επιδόσεις το Q2, λίγο πιο δυνατά τα φρένα του 2008
Μεγαλύτερη εγγύηση το 2008, άτοκο διακανονισμό προσφέρει στα «τελειώματα» το Q2

Εσύ τι λες; Audi Q2 με γόητρο και άτοκο διακανονισμό ή υβριδικό Peugeot 2008 που καίει λιγότερη βενζίνη και είναι 5 χιλιάρικα φθηνότερο;

Το Audi Q2 κλείνει σχεδόν μια δεκαετία παραγωγής και όταν παρουσιάστηκε έγινε το πρώτο premium SUV πόλης. Σήμερα πλησιάζει στη δύση της εμπορικής του καριέρας και πλέον δεν παίζει χωρίς αντιπάλους. Ένα από τα ξεχωριστά SUV πόλης που προέκυψαν μετά από το λανσάρισμα του Q2 είναι και η 2η γενιά του Peugeot 2008, η οποία πέρα από την premium στόχευση έχει και εντυπωσιακό look ειδικά αν το δεις δίπλα στο «συγκρατημένο» γερμανικό μοντέλο. Αφορμή για αυτή την αντιπαράθεση αποτέλεσε η νέα έκδοση του Peugeot 2008, που «φορά» το 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα της γαλλικής φίρμας και που μπορεί να κινεί και ηλεκτρικά το όχημα.Το γεγονός αυτό ωφελεί σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, ειδικά αν μιλάμε για αστική χρήση με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα, αλλά και το παρκάρισμα να γίνονται όλα χωρίς σταγόνα βενζίνης.
Το ήπια υβριδικό Peugeot 2008 συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων μέσα στο οποίο είναι ενσωματωμένος ο ηλεκτροκινητήρας των 29 ίππων και των 55 Nm ροπής.

Με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρεται η «καλή» έκδοση κινητήρα του Audi Q2 που φορά τον 1,5 TFSI turbo των 150 ίππων και είναι διαθέσιμη από 30.980 ευρώ με το εξοπλιστικό πακέτο Advanced (από 35.980 με το πακέτο S-Line). Πλέον η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για όσα Q2 σε απόθεμα μιας και το premium SUV-άκι είναι στα τελειώματα της εμπορικής του καριέρας.Το ήπια υβριδικό Peugeot 2008 των 136 ίππων είναι αρκετά φθηνότερο. Συγκεκριμένα η βασική έκδοση Style κοστίζει 26.000 ευρώ, χωρίς όμως ζάντες αλουμινίου και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η πιο πλούσια έκδοση Allure που μεταξύ άλλων έχει τα προαναφερθέντα στοιχεία κοστίζει 30.000 ευρώ, ενώ η κορυφαία GT κοστίζει 33.300 ευρώ ούσα 2.680 ευρώ φθηνότερη από την αντίστοιχη S-Line του Q2.
Ποιο από τα δύο αυτά πολυτελή μικρά SUV είναι τελικά καλύτερη αγορά αυτή τη στιγμή στις βασικές εκδόσεις; Για να το διαπιστώσουμε, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).

 Κυρίες και κύριοι place your bets!
 

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 απέναντι στο Audi Q2 35 TFSI S-Tronic

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 Style: 26.000 ευρώ
Audi Q2 35 TFSI S-Tronic Advanced: 30.980 ευρώ

Το Peugeot 2008 είναι 5 χιλιάρικα φθηνότερο.
2 Εγγύηση: Peugeot 2008: 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα
Audi Q2: 4 χρόνια ή 80.000 χιλιόμετρα

Το Peugeot 2008 έχει  μεγαλύτερη εγγύηση μηχανικών μερών.
3 Κατανάλωση : Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6: 7,2 λτ./100 χλμ.
 Audi Q2 35 TFSI S-Tronic: 8,8 λτ./100 χλμ.

Το όφελος από τη χαμηλότερη κατανάλωση του 2008 σε όλες τις συνθήκες μπορεί να φτάσει και τα 1.000 ευρώ τον χρόνο.
4 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6: 5,1 δλ.
 Audi Q2 35 TFSI S-Tronic: 4,4 δλ.

 Το Q2 είναι ισχυρότερο και έχει περισσότερο «νεύρο» στις επιδόσεις του.
5 Γόνατα πίσω επιβατών: Peugeot 2008:15,5 εκατ.
Audi Q2:8,5 εκατοστά
 
Το Q2 μειονεκτεί αισθητά  και σε αυτόν τον τομέα.
6 Χώρος αποσκευών: Peugeot 2008: 434 λτ.
Audi Q2: 405 λτ.

Έστω και οριακά, το 2008 κερδίζει άλλον ένα πόντο.
7 Ευελιξία (κύκλος στροφής): Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6: 10,4 μ.
Audi Q2 35 TFSI S-Tronic: 11,1 μ.

Αισθητά μικρότερος ο κύκλος στροφής του 2008 το καθιστά πιο ευέλικτο στην πόλη.
8 Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6: 36,7 μ.
Audi Q2 35 TFSI S-Tronic: 37,2 μ,
 
Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και κανονικούς δίσκους πίσω φρενάροντας πολύ αποτελεσματικά. Η διαφορά των 50 εκατοστών υπέρ του δε θα δώσει πόντο στο γαλλικό μοντέλο.
9 Αίσθηση πολυτέλειας: Peugeot 2008: 80%
Audi Q2: 84%

Και τα δύο μοντέλα αποτελούν σημεία αναφοράς για την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρoυν στην κατηγορία. Μια μικρή υπεροχή του Q2 καλύπτεται από το τεχνολογικό πλεόνασμα του 2008 λόγω της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
10 Εξοπλισμός άνεσης: Στις βασικές εκδόσεις που ελέγχουμε, τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ όλα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως προβολείς LED,  αυτόματο κλιματισμό (2-ζωνικός στο Q2), 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα βροχής και φώτων, καθώς και κλειδαριές με τηλεχειρισμό. Από εκεί και πέρα, η οθόνη αφής του Q2 είναι 8,8 ιντσών και του 2008 είναι 10 ιντσών με το γερμανικό μοντέλο να παρέχει  στάνταρ ζάντες αλουμινίου και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το Peugeot 2008  διαθέτει ηλεκτρική αναδίπλωση στους καθρέφτες και σύστημα παραμετροποίησης βασικών λειτουργιών (χρεώνεται έξτρα στο Q2). Με δεδομένη τη διαφορά των 5.000 ευρώ, η ύπαρξη ζαντών αλουμινίου και ψηφιακού πίνακα οργάνων δε θα δώσει πόντο στο Q2.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Αμφότερα τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, 6 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. Και τα 2 μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP (το 2008 με το safety pack που είναι στάνταρ.
Peugeot 2008 Hybrid – Q2 35 TFSI: 6-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

5 χιλιάρικα φθηνότερο και με καλύτερη εγγύηση το Peugeot 2008 (2-0)
Tο ήπια υβριδικό Peugeot 2008 των 136 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στη βασική έκδοση Style κοστίζει 26.600 ευρώ.
H αντίστοιχη έκδοση Advanced του Audi Q2 με τον συμβατικό 1,5 TFSI των 150 ίππων είναι στα 30.980 ευρώ. Τα 5.330 ευρώ είναι σημαντική διαφορά υπέρ του Peugeot 2008, το οποίο πάντως θα θέλαμε να έχει ζάντες αλουμινίου στη βασική του έκδοση.
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot προσφέρει το μικρό SUV με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Q2 είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (ή 80.000 χλμ.). To Peugeot 2008 κάνει άμεσα το 2-0 όντας φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση.
 
 
Έως και 1.000 ευρώ το χρόνο μικρότερο κόστος κίνησης για το 2008 (3-0)
Χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης με δυνατότητα ηλεκτρικών εκκινήσεων, το 2008 χρειάζεται περίπου 12 ευρώ για να διανύσει 100 χλμ. Αυτό προκύπτει από τη μέση κατανάλωση που είναι 7,2 λτ./100 χλμ. και τιμή βενζίνης στο 1,7 ευρώ/λτ. Σε ετήσια βάση με 20.000 χλμ. αυτό σημαίνει περί τα 2.450 ευρώ για βενζίνη.
Από την άλλη, το Audi Q2 35 TFSI θέλει 15 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όπως προκύπτει από το σχετικό υπολογισμό με τιμή αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ/λτ. και μέση κατανάλωση 8,8 λτ./100 χλμ. (3.000 ευρώ για βενζίνη σε ετήσια βάση με υπολογιζόμενα 20.000 χλμ.).
Η μεγάλη διαφορά υπέρ του 2008 είναι φυσικά στην πόλη, λόγω της δυνατότητας για ηλεκτρικές εκκινήσεις. Οι μετρήσεις μας έδειξαν κατανάλωση 6,7 λτ./100 χλμ. για το ήπια υβριδικό 2008 και 10,2 λτ./100 χλμ. για το Q2
Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και 80% αυτών είναι στην πόλη, με το 2008 θα χρειαστεί 1.800 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Q2 και τον ίδιο υπολογισμό το κόστος καυσίμων είναι περί τα 2.800 ευρώ. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 88 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας του Q2, που είναι μηδενικά για το ήπια υβριδικό 2008.
Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα το 2008 θέλει 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ η αντίστοιχη κατανάλωση στο Q2 (έχει σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) είναι στα 5,9 λτ./100 χλμ.. Πολύ μικρότερη η διαφορά.
 
Πιο σβέλτο σε επιδόσεις το Q2 (3-1)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν διαφορετικούς σε φιλοσοφία και τεχνολογία κινητήρες. Το Peugeot 2008 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και 55 Nm, που είναι τοποθετημένος μέσα στο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο τελευταίος παίρνει ενέργεια από μια επαναφορτιζόμενη (με το φρενάρισμα ή όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι) μπαταρία. Συνδυαστικά αποδίδονται 136 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Για την κίνηση του Audi Q2 35 TFSI φροντίζει ένας 4κύλινδρος 1,5 turbo βενζινοκινητήρας με απόδοση150 ίππους και 250 Nm ροπής στις 1.500 σ.αλ.. Συνδυάζεται αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και δεν έχει κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό. Πάντως έχει σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία όταν οι συνθήκες οδήγησης δεν απαιτούν πλήρη ισχύ.
Εκμεταλλευόμενο τα 14 παραπάνω άλογα, την καλύτερη ροπή και το 7-άρι κιβώτιο, το Q2 είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων. Η πιο κρίσιμη είναι φυσικά το 60-100 σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το Q2 θέλει 4,4 δλ., ενώ το 2008 κάνει 5,1 δλ. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα η είναι ανάλογη με το Q2 να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 5,8 δλ., όταν το 2008 θέλει 6,4 δλ.. Την επιτάχυνση 0-100 το Q2 την καταφέρνει σε 8,8 δλ., ενώ το 2008 σε 9,3 δλ.. Χωρίς να θεωρείται αργό το 2008, είναι εμφανές πως το Q2 έχει περισσότερο «νεύρο» και κερδίζει τον πόντο.
 
Το 2008 κερδίζει ακόμα 2 πόντους λόγω πρακτικότητας (5-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το 2008 έχει 7 εκατοστά διαθέσιμα παραπάνω (15,5 έναντι 8,5 εκατ.), ενώ μεγαλύτερος είναι κ ο χώρος αποσκευών με 434 λτ. έναντι 405 λτ. στο Q2. Συνολικά το Peugeot 2008 μπορεί να παίξει με μεγαλύτερη ευκολία το ρόλο μικρού SUV που θα βολέψει μια οικογένεια στις μετακινήσεις και στις αποδράσεις της.
 
Πιο ευέλικτο και υψηλότερο το 2008 (6-1)
Παρά το μεγαλύτερο μήκος του, το 2008 (4.304 χλστ.) έχει μικρότερο κύκλο στροφής (10,4 M.) από το 4.208 χλστ. Q2 (11,1 μ.). Παράλληλα το γαλλικό μοντέλο στέκεται υψηλότερα από το Q2 (απόσταση από το έδαφος 170 χλστ. το 2008) και αντιμετωπίζει πιο εύκολο τις δυσκολίες της καθημερινότητας.
 
Συμπέρασμα: Το 2008 κερδίζει με 6-1 το ντέρμπυ
Το υβριδικό Peugeot είναι φθηνότερο, πιο πρακτικό και κυρίως«καίει» πολύ λιγότερη βενζίνη από το Audi Q2. Με δεδομένη την premium προσέγγιση και των δύο και τη διαφορά τιμής υπέρ του 2008, το γαλλικό μοντέλο είναι πιο κοντά στις ανάγκες της καθημερινότητας του μέσου αγοραστή και κερδίζει τη μάχη.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε