Το υβριδικό 3008 ρίχνει «ξύλο» στο Q3 Sportback
Τιμές μοντέλων: 13/01/2025 | |
11 ΒΗΜΑΤΑ 3008 Hybrid e-DCS6 (New): 36 900€ | AUDI Q3 Sportback 35 TFSI S tronic: 42 980€ |
Το υβριδικό 3008 ρίχνει «ξύλο» στο Q3 Sportback
6 χιλιάρικα ακριβότερο και με μικρότερη εγγύηση το Q3 Sportback
«Πάει» και ηλεκτρικά το 3008 που καίει έως και 1.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο
Ως υβριδικό το 3008 μπαίνει ελεύθερα στον δακτύλιο, μονα-ζυγά για το Q3 Sportback
Up-to-date και design-άτο το 3008, στη δύση της καριέρας του το Q3 Sportback
Το πρώτο Peugeot 3008 σηματοδότησε την premium μεταστροφή της Peugeot και το νέο ήρθε να την επισφραγίσει έχοντας ριζικές αλλαγές μέσα-έξω. Το αμάξωμά του νέου 3008 υιοθετεί μια αεροδυναμική και σπορτίφ γραμμή, με κεκλιμένη οροφή μετατρέποντάς το σε fastback ή coupe crossover. Σίγουρα δείχνει πολύ μοντέρνο και δυναμικό. Αντίστοιχα και η καμπίνα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με ένα νέο Panoramic i-Cockpit που ενσωματώνει μια οθόνη 21 ιντσών (συνδυάζει ψηφιακό πίνακα οργάνων και infotaiment) ψηλά στο ταμπλό, θυμίζοντας Mercedes τόσο σαν διάταξη, αλλά και σαν αίσθηση πολυτέλειας. Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, το 3008 δεν έχει πλέον στη γκάμα του diesel όντας αποκλειστικά διαθέσιμο σε ήπια υβριδικές και plug-in βενζινοκίνητες εκδόσεις, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές. Για την αντιπαράθεση επιλέγουμε τη βασική ήπια υβριδική έκδοση με τον 1,2 λτ. turbo κινητήρα να συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα έχοντας απόδοση 136 ίππων και 230 Nm ροπής. Δεν υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο παρά ένα νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Απέναντί του φέραμε έναν καθιερωμένο premium «παίχτη» της κατηγορίας, το Audi Q3. Mάλιστα επιλέγουμε την Sportback έκδοση με την κουπέ λογική στη γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος του αμαξωματος. Σχεδιαστικά πάντως το Q3 SB είναι σαφώς πιο ουδέτερο από το 3008 με το γερμανικό μοντέλο να έχει αρκετά χρονάκια στην αγορά. Παρότι έχει premium στόχευση δεν είναι τόσο up-to-date σε κάποιους τομείς. Για παράδειγμα, η βασική, από πλευράς κινητήρα, έκδοση βενζίνης είναι η 35 TFSI με 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 turbo 150 ίππων και 250 Nm ροπής, χωρίς κάποιας μορφής ηξηλεκτρισμό (για οικονομία έχει τεχνολογία διακοπής λειτουργίας των 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν). Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και με το βασικό πακέτο εξοπλισμού Advanced Plus να κοστίζει 42.980 ευρώ ( το Q3 SUV με τον ίδιο κινητήρα και το S-Tronic κοστίζει κοστίζει 4.000 ευρώ λιγότερα).
Θα καταφέρει το νέο Peugeot 3008 να κοντράρει το Αudi Q3 Sportback; Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS απέναντι στο Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS Allure: 36.900 ευρώ Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic Advanced Plus:42.980 ευρώ Το Peugeot 3008 είναι 6.080 ευρώ φθηνότερο. |
|
2 | Εγγύηση: Peugeot 3008: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ. Audi Q3 Sportback: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Με το Peugeot 3008 έχεις 1 χρόνο παραπάνω το κεφάλι σου ήσυχο. |
|
3 | Κατανάλωση : Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS: 7,2 λτ./100 χλμ Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic: 9,2 λτ./100 χλμ. Το Peugeot 3008 «καίει» από 2,0 έως 3,7 λτ./100 χλμ. λιγότερο |
|
4 | Γόνατα πίσω επιβατών: Peugeot 3008:20,0 εκατoστά. Audi Q3 Sportback:18,2 εκατοστά Ανοίγει περισσότερο τη διαφορά το 3008 που είναι έχει περισσότερο χώρο για τα γόνατα και πιο φαρδιά καμπίνα. |
|
5 | Θόρυβος στα 120/140 χλμ./ώρα: Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS: 67,8/70,1 db Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic: 67,8/70,1 db To 3008 ταξιδεύει πιο ήσυχα και «ανοίγει» περισσότερο τη διαφορά. |
|
6 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS: 38,0 μ. Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic: 35,0 μ, To Q3 Sportback φρενάρει 3,0 μ. καλύτερα και κερδίζει τον πόντο της… τιμής. |
|
7 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136 PS: 5,3 δλ. Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic: 5,2 δλ. Παρά την ονομαστική του υπεροχή το Q3 Sportback δεν προσπερνά παρά ελάχιστα πιο γρήγορα. |
|
8 | Αίσθηση πολυτέλειας: Το Audi Q3 Sportback τιμά τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. Το νέο Peugeot ανάλογη στόχευση, χαρακτηριστικό που τονίζεται από την εξαιρετική και αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, όσο και από το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. Eπίσης το γαλλικό μοντέλο έχει σαφώς πιο εντυπωσιακό design, μέσα-έξω! | |
9 | Χώρος αποσκευών: Peugeot 3008: 520 λτ. Audi Q3 Sportback: 530 λτ. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν μεγάλα πορτ-μπαγκάζ. Η διαφορά των 10 λτ. δε δικαιολογεί πόντο υπέρ του Q3 Sportback. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Στις βασικές αυτόματες εκδόσεις που ελέγχουμε τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ όλα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου (19 ιντσών στο 3008 και 18 ιντσών στο Q3), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κλειδαριές με τηλεχειρισμό, αισθητήρα βροχής και φώτων, καθώς και σύστημα παραμετροποίησης των βασικών λειτουργιών. Η οθόνη αφής του Q3 SB είναι 8,8 ιντσών και ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ το 3008 έχει ενιαίο ψηφιακό πάνελ μαζί με τον πίνακα οργάνων που είναι 21 ιντσών. Από εκεί και πέρα το Q3 SB έχει προβολείς ομίχλης που ανάβουν αυτόματα όταν στρίβεις το τιμόνι (corner assist) και ηλεκτρική πίσω πόρτα, ενώ το 3008 έχει στάνταρ σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και ατμοσφαιρικό φωτισμό. | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, σύστημα cruise control (Αdaptive στο 3008), 6 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. | |
3008 Hybrid e-DSC6 136 PS - Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic: 5- 1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Πολύ φθηνότερο και με μεγαλύτερη εγγύηση το 3008 (2-0)
Η «βασική» έκδοση του Audi Q3 Sportback 35 TFSI με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic (7 σχέσεων) είναι η Advanced Plus και κοστίζει 43.980 ευρώ. Το νέο ήπια υβριδικό Peugeot 3008 με επίσης στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSC (6 σχέσεων) κοστίζει στην πλούσια βασική έκδοση Allure 36.900 ευρώ, όντας 6 χιλιάρικα φθηνότερο. Η διαφορά είναι σημαντική με τον εξοπλισμό μάλιστα των δυο μοντέλων να είναι ανάλογος. Το 3008 σκοράρει από τα… αποδυτήρια έχοντας και μεγαλύτερη εγγύηση. Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το 3008 με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (μετά από τη δωρεάν 3ετή επέκταση, που ισχύει για 60.000 χλμ.), όταν το Audi Q3 Sportback έχει πλέον 4 χρόνια, μετά τη 2ετή επέκταση που προσφέρεται (με όριο 80.000 χλμ.). Τα δύο πρώτα χρόνια της Audi είναι χωρίς όριο χιλιομέτρων, όπως και στο Peugeot 3008 άλλωστε.
Έως και 1.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο για βενζίνη θέλει το 3008 (3-0)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Peugeot 3008 έχει το πάνω χέρι χάρη στη βοήθεια του ήπια υβριδικού συστήματος, που έχει τη δυνατότητα για ηλεκτρικές εκκινήσεις, αλλά και πορείες μικρής διάρκειας. Έτσι η μέση κατανάλωση του 3008 στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 7,2 λτ./100 χλμ., ενώ το Q3 έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 9,2 λτ./100 χλμ.. Στην πόλη η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του γαλλικού μοντέλου, που μας έδειξε 6,8 λτ./100 χλμ., όταν στο Q3 Sportback έφτασε τα 10,5 λτ./100 χλμ. Mε τιμή λίτρου βενζίνης στο 1,7 ευρώ και με δεδομένο πως 80% των χιλιομέτρων είναι εντός πόλης στα 20.000 χλμ. το χρόνο το 3008 θέλει περίπου 1000 ευρώ λιγότερα για καύσιμα. Επίσης το γαλλικό μοντέλο έχει ελεύθερο είσοδο στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, τη στιγμή που το Q3 Sportback υπάγεται σε καθεστώς μονά-ζυγά μιας και οι εκπομπές C02 είναι πάνω από 145 γρ./χλμ.
Πιο ευρύχωρη και πιο ήσυχη η καμπίνα του 3008 (5-0)
Με μεγαλύτερο μήκος (4,542 μ.) και μεταξόνιο (2.739 χλστ.) το νέο Peugeot 3008 έχει πλέον το πλεονέκτημα σε χώρους για επιβάτες από το Audi Q3 (4,5 μ. με μεταξόνιο 2.680 χλστ.). Το 1,8 εκατ. παραπάνω γόνατα για τα γόνατα των πίσω επιβατών στο 3008 (20,0 έναντι 18,2 εκατ.) είναι διαφορά που δίνει πόντο, ενώ το γαλλικό μοντέλο έχει και φαρδύτερο πίσω κάθισμα (1.430 χλστ. έναντι 1.387) και μεγαλύτερο «αέρα» για τα κεφάλια (65 χλστ. έναντι 12). Στο χώρο αποσκευών η διαφορά δεν είναι μεγάλη (520 λτ. στο 3008 και 530 λτ. στο Q3), ωστόσο το Q3 Sportback έχει συρόμενο πίσω κάθισμα που είναι πολύ πρακτικό. Από premium οικογενειακά SUV ο αγοραστής περιμένει μια ήσυχη καμπίνα, καλά ηχομονωμένη. Σε όλες μας τις μετρήσεις, το Audi Q3 Sportback έχει χαμηλά νούμερα, αλλά το νέο Peugeot 3008 έχει ακόμα χαμηλότερα, όντας πιο αθόρυβο. Στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα στα αυτιά των επιβατών του 3008 φτάνουν μόλις 65,4. 67,8 και 70,1 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Q3 SB είναι 67,8, 70,3 και 72,7 db.
Φρενάρει πιο δυνατά το Q3 SB (5-1)
Kαι τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω με το Audi Q3 Sportback όμως να «κοκαλώνει» από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα, 3 μέτρα νωρίτερα σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό SUV της Audi χρειάζεται 35,0 μέτρα, όταν το Peugeot 3008 θέλει 38,0 μ.. Το 3008 «φορούσε» τα στάνταρ ελαστικά 225/55 R19 (Michlein e- Primacy) και το Audi Q3 Sportback τα έξτρα 255/45 R19 (Continental SportContact 6).
Συμπέρασμα: Ισοπεδωτικό το 3008
To νέο Peugeot 3008 κερδίζει και μάλιστα με μια εμφατική «πεντάρα». Το μοντέρνο και high-tech γαλλικό μοντέλο συνολικά είναι μια πιο ολοκληρωμένη και συμφέρουσα αγορά. Έχει ξεχωριστό design, είναι πιο οικονομικό, έχει 5 χρόνια εγγύηση και έχει…. της παναγιάς τα μάτια από εξοπλισμό, τη στιγμή που η καμπίνα του είναι πιο ευρύχωρη και ήσυχη. Το ακριβότερο, αλλά και γερασμένο πλέον, Audi Q3 Sportback υποκύπτει στην ανωτερότητα του up-to-date γαλλικού μοντέλου, που πλέον πάτησε για τα καλά πόδι στο premium πεδίο της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV.
Σχολιάστε |