Toyota Yaris Cross vs VW T-Cross: Σαρωτικά καλύτερο το Yaris Cross
Συγκρίνουμε το bestseller Toyota Yaris Cross με το VWT-Cross σε 11 κρίσιμους τομείς. To αποτέλεσμα δικαιολογεί απόλυτα την προτίμηση του αγοραστικού κοινού στο πρώτο μικρό SUV της Toyota.
Σύγκριση στα 11 βήματα
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Toyota Yaris Cross απέναντι στο VW T-Cross
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Η τιμή της βασικής έκδοσης Life του VW T-Cross με τα 95 άλογα είναι 22.200 ευρώ. To υβριδικό Toyota Yaris Cross κοστίζει στη βασική έκδοση Active 22.700 ευρώ. Με δεδομένη την παρουσία αυτόματου κιβωτίου, αλλά και την δεδομένη αξία της υβριδικής τεχνολογίας και στην τιμή ο πόντιος πάει στο Toyota Yaris Cross. | |
2 | Εγγύηση: Το Yaris προσφέρεται με 6ετή εγγύηση, τη στιγμή που με το VW T-Cross έχεις το κεφάλι σου ήσυχο μόνο για 2 χρόνια. Το Yaris Cross έχει 4 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση. | |
3 | Kόστος κίνησης: Χάρη στo αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης και την (περιορισμένη) δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, το Yaris Cross θέλει γύρω στα 9,5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, όταν το T-Cross χρειάζεται γύρω στα 12,5 ευρώ με βάση τη μέση του κατανάλωση και αυτό. Η διαφορά υπέρ του Yaris Cross μέσα στην πόλη είναι ακόμα μεγαλύτερη. | |
4 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Το Yaris Cross, που έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 6,2 δλ και το βασικό VW T-Cross των 95 ίππων (μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων) σε 10,1 δλ. Με το T-Cross είσαι πολύ περισσότερη ώρα εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα. | |
5 | Xώροι-πρακτικότητα: Περισσότερος χώρος για τα γόνατα, φαρδύτερη καμπίνα, συρόμενο πίσω κάθισμα και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ συντελούν ώστε το VW T-Cross να κερδίσει τον πρώτο πόντο. | |
6 | Εξοπλισμός άνεσης: Μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών και κάμερα όπισθεν, συνδεδεμένες υπηρεσίες και ηλεκτρικές ευκολίες συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To Τ-Cross έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, το Yaris Cross προσφέρει ηλεκτρονικό αυτόματο κλιματισμό, cruise control (που είναι μάλιστα adaptive) και αισθητήρες βροχής/φώτων. | |
7 | Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής και ενεργή διατήρηση λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας. To Yaris Cross έχει όμως περισσότερα στοιχεία ακόμα και στη βασική του έκδοση. | |
8 | Ευελιξία-Ευχρηστία: Με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, κάμερα όπισθεν και μικρό κύκλο στροφής, το Toyota Yaris Cross είναι αγχολυτικό στην οδήγηση, ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης. | |
9 | Τετρακίνηση: To Yaris Cross προσφέρεται και σε έκδοση με ηλεκτρική τετρακίνηση (διαθέτει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα που κινεί κατά το δοκούς τους πίσω τροχούς). Δεν υπάρχει καν επιλογή στη γκάμα του T-Cross. | |
10 | Θόρυβος: Η καμπίνα του T-Roc είναι πιο ήσυχη, όπως φάνηκε σε όλες μας τις μετρήσεις. Όσο αυξάνει η ταχύτητα ή στην full επιτάχυνση, η διαφορά μεγαλώνει εις βάρος του Yaris Cross. | |
11 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το T-Roc χρειάζεται 36,9 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, και το Yaris Cross θέλει 36,8 μέτρα. Η διαφορά είναι ελάχιστη. | |
Yaris Cross - T-Cross = 8-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Ίδια τιμή, αλλά με αυτόματο κιβώτιο και υβριδική τεχνολογία το Yaris Cross (1-0)
Mε την πρώτη ματιά κανείς θα δει ισοπαλία μιας και το υβριδικό Toyota Yaris Cross κοστίζει στη βασική έκδοση Active 22.700 ευρώ και το βασικό VW T-Cross στην έκδοση Life 22.200 ευρώ. Ωστόσο το Yaris Cross προσφέρει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο (στην έκδοση με τα 95 άλογα του T-Cross δεν προσφέρεται καν), αλλά και την φημισμένη full υβριδική τεχνολογία της Toyota που εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση. To Value for Money χαρίζει τον πρώτο πόντο στο high-tech ιαπωνικό μικρό SUV.
4 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση για το Yaris Cross (2-0)
To VW Τ-Cross προσφέρει την ελάχιστη υποχρεωτική εγγύηση που απαιτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι 2 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων. Από την άλλη, το Yaris Cross, όπως όλα τα μοντέλα της Toyota προσφέρει 6 χρόνια εγγύηση ή 180.000 χλμ., όποιο έρθει πρώτο (11 χρόνια για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος).
«Kαρφώνει» η χαμηλή κατανάλωση του Yaris Cross (3-0)
Χάρη στo αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης και την (περιορισμένη) δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, το Yaris Cross με τον 1,5 λτ. 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα εμφανίζει μέση κατανάλωση γύρω στα 5,3 λτ./100 χλμ. Το T-Cross με το 1,0 TSI turbo βενζινοκινητήρα στις μετρήσεις μας έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 6,8 λτ./100 χλμ. Μιλάμε για +30% μεγαλύτερη κατανάλωση ή αν προτιμάτε περί τα 3 ευρώ παραπάνω κόστος κίνησης ανά 100 χλμ.. Λόγω της δυνατότητας για ηλεκτροκίνηση στα φανάρια και στην κίνηση, η διαφορά υπέρ του Yaris Cross είναι μεγαλύτερη μιας και το ιαπωνικό μικρό SUV καίει 5 λτ./100 χλμ. και το T-Cross ξεπερνάει τα 8 λτ./100 χλμ.!
Επιπλέον το Yaris Cross δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, αν και αυτά που πληρώνει το T-Cross δεν είναι πολλά (84 ευρώ).
Προσπερνά πιο γρήγορα το Yaris Cross (4-0)
Πιο δυνατό και με αυτόματο κιβώτιο, το Yaris Cross μπορεί να παράγει λίγο παραπάνω θόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση, ωστόσο προσπερνά πιο γρήγορα. Για την ακρίβεια κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ., όταν το χειροκίνητο T-Cross με 4η σχέση (δεν προσφέρεται αυτόματο κιβώτιο σε αυτή την έκδοση) χρειάζεται 10,1 δλ. μένοντας περισσότερη ώρα στο αντίθετο ρεύμα. Για τα 80-120 χλμ. το Yaris Cross χρειάζεται 8,4 δλ. και το T-Cross με 5η σχέση 16,6 δλ. Πολύ μεγάλες διαφορές στις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ), που άλλωστε είναι αυτές που μετράνε στην καθημερινότητα.
Πόντος πρακτικότητας για το T-Cross (4-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το T-Cross προσφέρει 14,5 εκατοστά, όταν στο Yaris Cross είναι μόνο 5,5 εκατοστά. O χώρος αποσκευών του T-Cross (έχει και φαρδύτερη καμπίνα) διαμορφώνεται από τα 347-417 λτ. ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος, όταν στο Yaris Cross είναι σταθερός στα 397 λτ.. Το T-Cross κερδίζει τον πρώτο του πόντο.
Καλύτερος εξοπλισμός στο Yaris Cross (6-1)
Εξοπλιστικά και τα δύο μοντέλα στις βασικές του εκδόσεις είναι πλήρη, ωστόσο το Yaris Cross προσφέρει περισσότερα και πιο ποιοτικά στοιχεία. Έτσι για παράδειγμα έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, cruise control (και μάλιστα adaptive φρενάροντας ή επιταχύνοντας αυτόματα για να διατηρεί σταθερή απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο) και αισθητήρες για τα φώτα και τη βροχή. Επίσης στον εξοπλισμό ασφάλειας διαθέτει στάνταρ κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Κατά τα άλλα και τα δύο μοντέλα προσφέρουν, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών (το T-Cross έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το Yaris Cross ψηφιακό στροφόμετρο και ταχύμετρο), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ελέγχου κόπωσης του οδηγού και διατήρησης λωρίδας.
Πιο εύχρηστο και αν θες προσφέρει καιτετρακίνηση το Yaris Cross (8-1)
Με δίποντο στη λήξη της αναμέτρησης, το Yaris Cross διευρύνει τη διαφορά. Ένας πόντος για την ευχρηστία και την ευελιξία που εξασφαλίζει το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, κάμερα όπισθεν και ο μικρό κύκλος στροφής. Ακόμα ένας πόντος για το ότι τo Yaris Cross προσφέρεται και σε έκδοση με ηλεκτρική τετρακίνηση (διαθέτει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα που κινεί κατά το δοκούς τους πίσω τροχούς). Δεν υπάρχει καν επιλογή στη γκάμα του T-Cross.
Συμπέρασμα: Με 8-1 το Yaris Cross ισοπεδώνει το T-Cross
Η επικράτηση του υβριδικού Toyota Yaris Cross απέναντι στο ανάλογης τιμής βασικό VW T-Cross είναι συντριπτική. Με πλεονεκτήματα όπως η υβριδική τεχνολογία, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, η ευελιξία, η εξαετής εγγύηση και η δυνατότητα για επιλογή τετρακίνησης, το Yaris Cross θριαμβεύει. Το μόνο πρόβλημα είναι οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης για νέες παραγγελίες. Το VW T-Cross έχει μικρότερους χρόνους παράδοσης, όντας ποιοτικό και πρακτικό, αλλά συνολικά δεν μπορεί να κοντράρει το Toyota Yaris Cross.
Σχολιάστε |