Alfa Romeo 156 GTA: Η αξεπέραστη Ιταλική berlina
1/12/2021
Είναι ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Alfa Romeo και αποτέλεσε την απόλυτη berlina. Ώρα να θυμηθούμε την 156 GTA, την Ιταλίδα «καλλονή» με τον ατμοσφαιρικό Busso V6 των 250 ίππων.
Στις μέρες μας, ένα από τα κορυφαία sedan είναι η Alfa Romeo Giulia QV, μοντέλο που εντυπωσίασε όταν παρουσιάστηκε και με την εμφάνισή του, αλλά ασφαλώς και με τις επιδόσεις του. Η ιστορία των ισχυρών sedan της ιταλικής φίρμας αποτελεί μία παράδοση χρόνων και πριν από ακριβώς δύο δεκαετίες παρουσιάστηκε ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Alfa Romeo. Ο λόγος για την 156 GTA, την κορυφαία εκδοχή του μοντέλου που συνοδευόταν από έναν εξαιρετικό κινητήρα, ο οποίος είναι γνωστός με την ονομασία Busso V6. Ώρα να θυμηθούμε την θεσπέσια «κυρία»!
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Η επίσημη παρουσίαση της Alfa Romeo 156 GTA πραγματοποιήθηκε το 2001 στην έκθεση της Φρανκφούρτης και η όλη ανάπτυξη του μοντέλου συμβάδιζε με αυτή της ισχυρής 147 GTA της hot hatch κατηγορίας. Η κορυφαία Alfa Romeo 156 συνοδευόταν από τα γράμματα GTA που σημαίνει «Gran Turismo Alleggerita», με την τελευταία λέξη να παραπέμπει στην προσπάθεια των Ιταλών στο να μειώσουν το βάρους του αυτοκινήτου. Εξωτερικά, οι διαφοροποιήσεις με τις συμβατικές εκδόσεις ήταν λίγες και διακριτικές, με το νέο bodykit να απαρτίζεται από διαφοροποιημένους προφυλακτήρες και πλευρικές ποδιές. Στο πίσω μέρος υπήρχε η διπλή απόληξη της εξάτμισης και το σχετικό λογότυπο, ενώ δε γίνεται να μην αναφερθούμε στις εκπληκτικές ζάντες αλουμινίου που «φιλοξενούσαν» κόκκινες δαγκάνες της Brembo, οι οποίες μπροστά ήταν τετραπίστονες.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις υπήρχαν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου συνεχιζόταν ο ίδιος «sportive» χαρακτήρας. Στην κεντρική κονσόλα υπήρχαν επιπλέον όργανα για την πληροφόρηση του οδηγού, τα πεντάλ ήταν αλουμινένια, ενώ τα εμπρός καθίσματα είχαν τοποθετηθεί χαμηλότερα από τις «συμβατικές» εκδόσεις. Εννοείται ότι αλλαγές εντοπίζονταν και στα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος, όπου πέρα από τα ενισχυμένα φρένα της Brembo, το σύστημα διεύθυνσης είχε γίνει πολύ πιο άμεσο, αφού οι στροφές από την μία άκρη στην άλλη μειώθηκαν στο 1,7 την ώρα που οι «απλές» Alfa Romeo 156 είχαν 2,1.
Busso V6: Ο κινητήρας που την έκανε ποθητή
Πέρα από το γεγονός ότι η Alfa Romeo 156 GTA ήταν μία πανέμορφη berlina με «sportive» στοιχεία, το σημαντικότερο στοιχείο της ήταν ο κινητήρας. Κάτω από το καπό βρισκόταν ο Busso V6, μοτέρ που πήρε το όνομά του από τον θρυλικό μηχανικό της ιταλικής εταιρείας, Giuseppe Busso. Όπως και στην περίπτωση της Alfa 147 GTA, το συγκεκριμένο μοτέρ ήταν ατμοσφαιρικό με έξι κυλίνδρους σε διάταξη V (περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών) και πέρα από εξαιρετικές επιδόσεις, προσέφερε μία πραγματική μελωδία. Η χωρητικότητά του άγγιζε τα 3.179 κ.εκ. και η ισχύς έφτανε τους 250 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 300 Nm ερχόταν από τις 4.800 σ.α.λ. Κάπως έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόλις 6,3 δλ. και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 250 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή της Alfa Romeo 156 GTA ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2005 και μέσα σε αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν συνολικά 1.973 αντίτυπα σε sedan αμάξωμα και 1.678 σε Sportswagon. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το πρώτο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε πέρασε αυτομάτως σε διαδικασία δημοπρασίας. Εν τέλει το αυτοκίνητο πωλήθηκε έναντι των 48.691 ευρώ, ποσό που δόθηκε ολοκληρωτικά στο φιλανθρωπικό ταμείο «Telethon».