Alfa Romeo 156 GTA: Η αξεπέραστη Ιταλική berlina
Είναι ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Alfa Romeo και αποτέλεσε την απόλυτη berlina. Ώρα να θυμηθούμε την 156 GTA, την Ιταλίδα «καλλονή» με τον ατμοσφαιρικό Busso V6 των 250 ίππων.
Στις μέρες μας, ένα από τα κορυφαία sedan είναι η Alfa Romeo Giulia QV, μοντέλο που εντυπωσίασε όταν παρουσιάστηκε και με την εμφάνισή του, αλλά ασφαλώς και με τις επιδόσεις του. Η ιστορία των ισχυρών sedan της ιταλικής φίρμας αποτελεί μία παράδοση χρόνων και πριν από ακριβώς δύο δεκαετίες παρουσιάστηκε ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της Alfa Romeo. Ο λόγος για την 156 GTA, την κορυφαία εκδοχή του μοντέλου που συνοδευόταν από έναν εξαιρετικό κινητήρα, ο οποίος είναι γνωστός με την ονομασία Busso V6. Ώρα να θυμηθούμε την θεσπέσια «κυρία»!
Η επίσημη παρουσίαση της Alfa Romeo 156 GTA πραγματοποιήθηκε το 2001 στην έκθεση της Φρανκφούρτης και η όλη ανάπτυξη του μοντέλου συμβάδιζε με αυτή της ισχυρής 147 GTA της hot hatch κατηγορίας. Η κορυφαία Alfa Romeo 156 συνοδευόταν από τα γράμματα GTA που σημαίνει «Gran Turismo Alleggerita», με την τελευταία λέξη να παραπέμπει στην προσπάθεια των Ιταλών στο να μειώσουν το βάρους του αυτοκινήτου. Εξωτερικά, οι διαφοροποιήσεις με τις συμβατικές εκδόσεις ήταν λίγες και διακριτικές, με το νέο bodykit να απαρτίζεται από διαφοροποιημένους προφυλακτήρες και πλευρικές ποδιές. Στο πίσω μέρος υπήρχε η διπλή απόληξη της εξάτμισης και το σχετικό λογότυπο, ενώ δε γίνεται να μην αναφερθούμε στις εκπληκτικές ζάντες αλουμινίου που «φιλοξενούσαν» κόκκινες δαγκάνες της Brembo, οι οποίες μπροστά ήταν τετραπίστονες.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις υπήρχαν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου συνεχιζόταν ο ίδιος «sportive» χαρακτήρας. Στην κεντρική κονσόλα υπήρχαν επιπλέον όργανα για την πληροφόρηση του οδηγού, τα πεντάλ ήταν αλουμινένια, ενώ τα εμπρός καθίσματα είχαν τοποθετηθεί χαμηλότερα από τις «συμβατικές» εκδόσεις. Εννοείται ότι αλλαγές εντοπίζονταν και στα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος, όπου πέρα από τα ενισχυμένα φρένα της Brembo, το σύστημα διεύθυνσης είχε γίνει πολύ πιο άμεσο, αφού οι στροφές από την μία άκρη στην άλλη μειώθηκαν στο 1,7 την ώρα που οι «απλές» Alfa Romeo 156 είχαν 2,1.
Σελ. 2 | Busso V6: Ο κινητήρας που την έκανε ποθητή |