Nissan S13: Ο άρχοντας της πλαγιολίσθησης
Στο λεξικό, δίπλα από τη λέξη «drift», θα πρέπει να υπάρχει η εικόνα ενός Nissan S13. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία των 200SX και Silvia S13, που είναι από τα πιο λατρεμένα Ιαπωνικά μοντέλα όλων των εποχών.
Λίγα αυτοκίνητα έχουν γίνει συνώνυμα με την πλαγιολίσθηση όσο τα Nissan S13, τα οποία έρχονταν στην Ελλάδα στην fastback εκδοχή τους με την ονομασία 200SX. Το πανέμορφο μακρύ Ιαπωνικό αυτοκίνητο, με τα pop-up φώτα, γοήτευε από την αρχή όσους το έβλεπαν, και εξακολουθεί να μαγεύει το κοινό ακόμα και σήμερα, 33 χρόνια μετά την παρουσίασή του.
Με διαφορετικές ονομασίες αλλά και παραλλαγές αμαξώματος, το Nissan με τον κωδικό S13 ξεκίνησε την καριέρα του το 1988, στην δίπορτη coupe εκδοχή του με το ξακουστό όνομα Silvia.
Η Silvia S13 είχε σταθερά φανάρια, τα οποία ενώνονταν οπτικά από την κεντρική μάσκα, δίνοντας την εντύπωση μίας ενιαίας ευθείας γραμμής. Το αμάξωμα φαινόταν αρκετά δυναμικό, αφού ήταν μακρύ, φαρδύ και χαμηλό, χαρακτηριστικά που τονίζονταν από λεπτομέρειες όπως τα πίσω μακρόστενα φώτα, αλλά και την επιμηκυμένη και χαμηλή πόρτα του πορτμπαγκάζ. Ουσιαστικά, η πλευρική γραμμή, ήταν σχεδόν οριζόντια. Ξεκινούσε από το καπό, συνεχιζόταν στο κάτω μέρος των παραθύρων και κατέληγε στον τρίτο όγκο, συμβάλλοντας στην φυσική χαμηλή «στάση» του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό της Silvia ήταν απλό και οδηγοκεντρικό. Η διαγώνια πρόσοψη του ταμπλό συναντούσε την κεντρική κονσόλα, και, όπως και αντίστοιχα sport ιαπωνικά μοντέλα της εποχής, έδιναν την εντύπωση στον οδηγό πως χειριζόταν κάποιο μαχητικό αεροσκάφος. Δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων βρισκόταν το χειρόφρενο, το οποίο ήταν σε ιδιαίτερα στρατηγική θέση για όσους επιθυμούσαν να το χρησιμοποιούν για περισσότερους λόγους εκτός του παρκαρίσματος. Τα καθίσματα ήταν ημι-bucket, με ενιαίο προσκέφαλο και κεντρικό άνοιγμα στη μέση, θυμίζοντας τα σταθερά, καθαρόαιμα bucket των σκληροπυρηνικών κατασκευών. Πίσω υπήρχε χώρος για 2 άτομα, και το κάτω μέρος των καθισμάτων είχε εσοχές για να κάτσουν οι επιβάτες, ξανά ένα χαρακτηριστικό που συναντούσαμε σε μοντέλα της εποχής.
Το Nissan S13 διέθετε σοφιστικέ ανάρτηση, η οποία ήταν πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Παράλληλα, υπήρχε διαθέσιμο το σύστημα τετραδιεύθυνσης HICAS-II, ενώ προαιρετικά υπήρχε διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το λατρεμένο εξάρτημα που είναι ευρέως γνωστό ως «μπλοκέ».
Σελ. 2 | Ο μύθος του 200SX |