autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ανάρτηση, εξωτερικό. Περαιτέρω χαρακτηριστικά του Fiesta RS turbo

Ανάρτηση, εξωτερικό. Περαιτέρω χαρακτηριστικά του Fiesta RS turbo

5/10/2024

Προκειμένου να υπάρχει υποστήριξη για την μεγαλύτερη ισχύ, έγιναν βελτιώσεις και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Η ήδη χαμηλότερη και πιο σκληρή ανάρτηση του XR2i συνοδεύτηκε από μία αντιστρεπτική ράβδο 20mm πίσω, ενώ έγιναν αλλαγές στη γεωμετρία, χάρη σε διαφορετικές γωνίες camber και caster. Τα φρένα ήταν σχεδόν ίδια με αυτά του XR2i, αφού οι διαφορές βρίσκονταν στα τακάκια, τα οποία ήταν από το ίδιο υλικό με αυτά του θρυλικού Sierra RS Cosworth. Το ABS ήταν προαιρετικό, και η κρεμαγιέρα διέθετε κοντύτερη διαδρομή.

Εξωτερικά, λίγες διαφορές έκαναν το RS turbo να ξεχωρίζει από το ατμοσφαιρικό αδελφάκι του, αφού η εμφάνισή του ήταν αρκούντως επιθετική. Το καπό απέκτησε 2 αεραγωγούς, που συνέβαλαν τα μάλα στην απαγωγή της θερμότητας που παραγόταν από το turbo, και η μπλε περιμετρική ρίγα έγινε πράσινη. Πίσω, η αεροτομή απέκτησε το χρώμα του αμαξώματος, το οποίο περιοριζόταν σε 5 επιλογές: κόκκινο, μαύρο, λευκό, γκρι μεταλλικό και ασημί. Τα κρύσταλλα έγιναν ελαφρώς πράσινα, ενώ οι νέες ζάντες αλουμινίου ήταν 14 ιντσών και ήταν τριάκτινες, ένα cult και αγαπημένο για πολλούς σχέδιο της εποχής.



Στο εσωτερικό, ο οδηγός έβρισκε θέση στα bucket καθίσματα της Recaro, και κρατούσε το τιμόνι, που πλέον είχε 3 ακτίνες και έφερε υπερήφανα το λογότυπο RS. Ο επιλογέας ταχυτήτων είχε, όπως και το τιμόνι, γκρι δερμάτινη επένδυση. Τέλος, το όχημα διέθετε ηλιοροφή.

Το ρωμαλέο Fiesta των 920 κιλών είχε την ισχύ που του έλειπε, εμφάνιση που άρμοζε στα γρήγορα μοντέλα των αρχών των 90s και προσέφερε χαμόγελο στον οδηγό. Παρόλο που η οδηγική συμπεριφορά δεν ήταν τόσο λεπτεπίλεπτη όσο του ανταγωνιστή, Peugeot 205 GTI, το turbo έκανε το αυτοκίνητο να επιταχύνει με μανία, και το μεταμόρφωνε σε έναν πύραυλο τσέπης. Η υποστροφή ισχύος, ένα χαρακτηριστικό των παλαιότερων turbo προσθιοκίνητων οχημάτων, την εποχή που τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ήταν απόντα και έπρεπε να προσπαθήσεις για να κινηθείς γρήγορα, συνέβαλλαν στην έκρηξη αδρεναλίνης και την πρωτόγονη χαρά που αποκτούσε κανείς όταν κατάφερνε να δαμάσει το μικρό θηρίο στους επαρχιακούς δρόμους.



Το Ford Fiesta RS turbo έμεινε για λίγο καιρό σε παραγωγή, αφού το 1992 σταμάτησε να κατασκευάζεται, αποτέλεσμα των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων που θα τίθεντο σε εφαρμογή την επόμενη χρονιά. Ο αντικαταστάτης του ήταν το RS1800, το οποίο αντάλλαξε το turbo για τα περισσότερα κυβικά, τον  CVH για τον Zetec, και τον φλογερό, παθιασμένο χαρακτήρα για λίγη φινέτσα. Η ιπποδύναμη ήταν σχεδόν ίδια, 130 άλογα, και η συμπεριφορά έγινε πιο πολιτισμένη. Η ωμότητα χάθηκε. Και όσο περνούν τα χρόνια, τόσο αναπολούμε μοντέλα σαν το Fiesta RS turbo, που έγιναν λαϊκοί ήρωες και απέκτησαν το δικό τους κοινό ακολούθων, τόσο εντός, όσο και εκτός του κύκλου της Ford.
 

Σελ.
1
Ford Fiesta RS turbo: Το πρώτο τουρμπάτο Fiesta
Σελ.
2
Ανάρτηση, εξωτερικό. Περαιτέρω χαρακτηριστικά του Fiesta RS turbo