6 φωτογραφίες »

Daihatsu Charade GTti: Ο τρικύλινδρος πύραυλος του παρελθόντος

Διαβάστηκε από 12758 αναγνώστες - 11/6/2021

Είμαστε πλέον συνηθισμένοι στην συνταγή των hot hatch με turbo τρικύλινδρους κινητήρες. Ο πρώτος διδάξας έρχεται από το Ιαπωνικό παρελθόν, και δεν είναι άλλος από το Daihatsu Charade GTti.

Στις μέρες μας, οι τρικύλινδροι turbo κινητήρες είναι κάτι σύνηθες, και θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτελούν τον κανόνα στα σημερινά hot hatch που βρίσκονται στις εκθέσεις αυτοκινήτων και τους δρόμους. Όπως τα περισσότερα πράγματα σε αυτή τη ζωή, έτσι και η ιδέα του «downsizing», η μείωση δηλαδή των λίτρων των κινητήρων και η δημιουργία μικρών, αλλά αποδοτικών μοτέρ, υπήρχε από παλιότερα.

Στις δεκαετίες του 80 και 90, ο όρος «επιδόσεις» ήταν ταυτισμένος με τα πολλά κυβικά. Οι γρήγορες BMW, οι δίλιτρες Toyota Celica, τα πολεμικά Ford Sierra Cosworth, τα VW Golf GTi MK2, αποτελούσαν για τους περισσότερους έναν απαγορευμένο καρπό, λόγω των μεγάλων κινητήρων τους, και των γνωστών οικονομικών συνεπειών που ακολουθούσαν. Η εξαίρεση στον κανόνα, ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε την συνταγή που ακολουθούν τα μοντέρνα sport μικρά, 34 χρόνια πριν. Ένα αυτοκίνητο που είχε έρθει από την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, και ονομαζόταν Daihatsu Charade GTti.



Η ιστορία του μικρού Ιάπωνα ξεκίνησε το 1977, με την πρώτη γενιά που είχε κωδικό G20. Το μοντέλο είχε τρικύλινδρους κινητήρες 843 και 993cc, και αποτέλεσε σταθμό για την ιστορία της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και συναρμολογούταν στη Θήβα από την εταιρεία Automeccanica. Μάλιστα, με βάση το Charade δημιουργήθηκε και ένα ελληνικό μοντέλο, το Automeccanica Daihatsu Zebra, που ήταν κάτι μεταξύ επιβατικού και pick-up οχήματος.

Η δεύτερη γενιά του Charade, η G11, έκανε το ντεμπούτο της το 1983. Τότε εμφανίστηκαν για πρώτη φορά και turbo εκδόσεις, που ονομάζονταν «Charade Turbo» και «Charade De Tomaso». Ο κινητήρας αυτών των εκδόσεων, εξακολουθούσε και είχε κυβισμό 993cc, αλλά χάρη σε ένα μικρό turbo της IHI, διέθετε ιπποδύναμη 80 PS στην εγχώρια αγορά, ενώ τα μοντέλα που έρχονταν στην Ευρώπη είχαν αρκετά περιορισμένη ισχύ, αφού αυτή είχε μειωθεί στα 68 άλογα. Το Charade G11 σημείωσε επιτυχία σε διάφορους αγώνες, όπως τα Ράλι Safari από το 1984 έως το 1988, τόσο ως ατμοσφαιρικό όσο και ως turbo.
Το μοντέλο που έμελλε να γράψει ιστορία και να μείνει χαραγμένο στη μνήμη μας όμως, ήταν το Charade τρίτης γενιάς, ή αλλιώς G100

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει