Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Το θρυλικό Daihatsu Charade GTti

Το θρυλικό Daihatsu Charade GTti

Διαβάστηκε από 25322 αναγνώστες - 23/4/2022

Το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε το 1987, και η εμφάνισή του ήταν αρκετά πιο μοντέρνα, χάρη στις ελαφρώς στρογγυλεμένες γωνίες του και το ενιαίο πλαίσιο που ένωνε τα πίσω φωτιστικά σώματα. Παράλληλα, απέκτησε και τετρακύλινδρη αλλά και τετρακίνητη έκδοση. Οι καρδιές των γρήγορων νέων της εποχής όμως, χτυπούσαν για το μοντέλο με την χαρακτηριστική ονομασία «GTti».

Κοινοποίησέ το »


Συγκριτικά με τις καυτές εκδόσεις των οχημάτων που ήταν δημοφιλή εκείνη την εποχή, ο κυβισμός του GTti ίσως ακουγόταν αστείος, αφού η εταιρεία επέμεινε στα 993cc. Το turbo της IHI όμως, διέθετε πλέον intercooler, και η ισχύς έφτασε τα 105 άλογα. Για εκείνα τα χρόνια, αυτή η ιπποδύναμη ήταν μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των περισσότερων συμβατικών μοτέρ 1600 κυβικών. Ο σχιζοφρενής κινητήρας, σε συνδυασμό με το μόλις 870kg βάρος, έκανε τα γέλια των ανταγωνιστών να κοπούν απότομα. Βλέπετε, η φυσική είναι αμείλικτη, και τα 8,3kg/PS σήμαιναν πως το Daihatsu Charade GTti ήταν ένας μικρός, θρασύτατος πύραυλος τσέπης.



Τα 100km/h από στάση έρχονταν σε 8,2 δευτερόλεπτα, και η επιτάχυνση σταματούσε 31” αργότερα, στα 185km/h. Οι Ιάπωνες είχαν μελετήσει και το στήσιμο του μικροκαμωμένου samurai, και χάρη στις πρόσθετες μπάρες θόλων και ψαλιδιών, αλλά και τα δισκόφρενα εμπρός πίσω, το θρυλικό Charade ήταν ικανό και μετά το τέλος της ευθείας.

Το αμάξωμα του GTti είχε οπτικές διαφορές σε σχέση με τα ταπεινά αδελφάκια του. Ο βαθύς προφυλακτήρας με τον παράκεντρο αεραγωγό χαμηλά, μαζί με τα πλαϊνά sideskirts, συμπλήρωναν τα ήδη φουσκωμένα φτερά και έκαναν ορατές τις προθέσεις του μικρού Daihatsu.

Η παραγωγή του φονέα γιγάντων έληξε το 1993. Ο κινητήρας του, ο οποίος είχε την συνταγή των μοντέρνων hot hatchbacks, 3 δεκαετίες νωρίτερα, γράφτηκε στις σελίδες της ιστορίας ως το πιο ισχυρό μοτέρ 1000 κυβικών, ένας τίτλος που διατηρούσε επί 25 συναπτά έτη, μέχρι την έλευση του Ford Ecoboost 1.0 των 120 ίππων το 2012.



Ο εκρηκτικός χαρακτήρας του, σε συνδυασμό με την αύρα των Ιαπωνικών κατασκευών της εποχής, έκαναν το αυτοκίνητο να έχει μεγάλη υστεροφημία. Πλέον, αναπολούμε με στοργή το μικρό Daihatsu Charade GTti, και το φανταζόμαστε να οδηγείται με πάθος σε κάποια επαρχιακή διαδρομή, με την τουρμπίνα να σπρώχνει μανιασμένα αέρα μέσα στους 3 κυλίνδρους του CB80.