autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Εργοστάσιο στην Χιλή παράγει e-fuels για την θρυλική Porsche 911

7/12/2020

H Porsche θέλει να διατηρήσει «ζωντανούς» τους κινητήρες καύσης χτίζοντας εργοστάσιο παραγωγής e-fuels με έδρα την Χιλή. Στόχος η καθιέρωση των συνθετικών καυσίμων σε μοντέλα κάθε είδους, ακόμη και στην θρυλική 911! Ο ιδιαίτερος λόγος επιλογής της λατινοαμερικανικής χώρας.

Ο περιορισμός των αέριων ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίο είναι μία βασική προτεραιότητα για κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα αμιγώς ηλεκτρικά σε πρώτο βαθμό αλλά και τα plug-in hybrid μοντέλα είναι μία πρόταση που έχει εφαρμοστεί εδώ και πολλά χρόνια και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος. Έχει διατυπωθεί η άποψη ότι μακροπρόθεσμα  τα παραπάνω είδη οχημάτων ίσως αποτελούν τα μοναδικά τετράτροχα που θα κυκλοφορούν. Το αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 πιθανώς να προκαλέσει την πλήρη απόσυρση αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης. Ίσως πάλι, οι βενζινοκινητήρες διατηρήσουν την θέση τους στον χώρο της αυτοκίνησης μέσω των e-fuels, των εναλλακτικών καυσίμων που υπόσχονται κλιματική ουδετερότητα όσον αφορά τους ρύπους τους.
 
Προς την κατεύθυνση αυτή δημιουργίας μοντέρνου καυσίμου, η Porsche χτίζει πιλοτικό εργοστάσιο στη Χιλή. Η συγκεκριμένη μονάδα θα αναλάβει την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε ένα project που δουλεύει μία κοινοπραξία και στο οποίο θα συμμετάσχουν ακόμη η Siemens, η τοπική εταιρεία ενέργειας Andes Mining & Energy (AME), η Χιλιανή εταιρεία ορυκτέλαιου ENAP και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Enel.


 
Γνωρίζουμε ότι τα e-fuels διακρίνονται σε συνθετικά παραγόμενους υδρογονάνθρακες, βιοκαύσιμα, υδρογονοποιημένα φυτικά έλαια, με την 2-βουτανόλη ένα ιδιαίτερα δημοφιλές είδος. Πρόκειται για συνθετικά καύσιμα που είναι ουδέτερα ως προς το CO2 από την παραγωγή έως την καύση και τα οποία θα μπορούσαν να διατηρήσουν «ζωντανά» τα θερμικά μοτέρ. Πολύ σημαντικό στοιχείο για την πιθανή επιτυχία τους είναι η διατήρηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του συμβατικού καυσίμου. Πρέπει δηλαδή να έχουν ίδιες σε μεγάλο βαθμό ιδιότητες για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητά τους.
 
«Το συγκεκριμένο πλάνο δεν είναι μια ιδέα κατά της ηλεκτροκινητικότητας, αλλά μια χρήσιμη προσθήκη. Με τον τρόπο αυτό θα διατηρήσουμε ανέπαφο τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων» επισημαίνει ο Michael Steiner, επικεφαλής ανάπτυξης της Porsche, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί μία κατ εξοχήν βιομηχανία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων επενδύει 20 εκατομμύρια ευρώ σε ένα πιλοτικό έργο στην άλλη πλευρά του κόσμου.
 
Η ατάκα του Steiner αποτυπώνει πλήρως τον στόχο που έχουν θέσει κορυφαίες μάρκες παγκοσμίως. Τα εκατομμύρια μοντέλα κινητήρων καύσης του μέλλοντος πρέπει να παραμείνουν στους δρόμους, αλλά θα το πράξουν μόνο αν αποκτήσουν ένα πιο οικολογικό και φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ. Για την Porsche είναι μία ενδιαφέρουσα πρόκληση να επεκτείνει την διάρκεια κυκλοφορίας του θρυλικού 911 διατηρώντας τον κλασικό βενζινοκινητήρα που θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκαύσιμα. «Σημαντική εξοικονόμηση εκπομπών CO2 μπορεί να επιτευχθεί με τα e-fuels. Θέλουμε να δείξουμε ότι ακόμα και κινητήρες υψηλής απόδοσης μπορούν να λειτουργούν με ηλεκτροκαύσιμα. Και ότι μπορεί να συμβεί κάτι παρόμοιο και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό» προσθέτει ο Steiner.


 
Εύλογα, βέβαια, θα αναρωτηθεί κανείς τον λόγο που επιλέγεται μία τόσο μακρινή χώρα και τοποθεσία, η Χιλή. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη.  Για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων απαιτείται πολλή ενέργεια, κατά προτίμηση αιολική ή ηλιακή. Με την συγκεκριμένη διαδικασία χωρίζεται το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το προκύπτον υδρογόνο συνδυάζεται με διοξείδιο του άνθρακα (CO2), το οποίο απορροφάται μεταξύ άλλων από τον αέρα. Μετά την εκτέλεση συγκεκριμένων διεργασιών, δημιουργούνται ειδικά καύσιμα που καίγονται καθαρά στον κινητήρα.
 
Στα νότια της Χιλής φυσά συνεχώς άνεμος που προέρχεται από την Ανταρκτική, ο οποίος δίνει άφθονη ενέργεια με ηλεκτρικό ρεύμα που είναι ταυτόχρονα καθαρό αλλά και φθηνό. Σε αντίθεση με την ηλεκτρική ενέργεια για καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η διαδρομή μεταφοράς υγρών e-fuels παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Τα logistics που υπάρχουν για τον εφοδιασμό καυσίμου στα παρόντα πρατήρια μπορούν να αξιοποιηθούν και για τα e-fuels.
 
Η Porsche θα πωλεί τα ηλεκτροκαύσιμα σε κόστος 2-3 ευρώ ανά λίτρο μετά την πιλοτική φάση, προ φόρων. Προφανώς, ο καταναλωτής πρέπει να βρίσκει οικονομική την επιλογή του συγκεκριμένου καυσίμου. Σύμφωνα με τον Steiner, το πιλοτικό εργοστάσιο «Haru Oni» στην επαρχία Magallanes της Χιλής θα παράγει περίπου 130.000 λίτρα ηλεκτρονικών καυσίμων το 2022, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε εκδηλώσεις πελατών στο «Experience Center» της Porsche. H δυναμική παραγωγής του εργοστασίου θα αυξηθεί σε δύο στάδια, αρχικά 55 εκατομμύρια ετησίως ως το 2024 και στην συνέχεια μέχρι 550 εκατομμύρια λίτρα ως το 2026. Εφόσον το πλάνο υλοποιηθεί, η ποσότητα θα επαρκεί ώστε αυτοκίνητα παλαιότερης χρονολογίας να μπορούν να χρησιμοποιούν στο ρεζερβουάρ καυσίμου τους e-fuels.


 
Ο Steiner έστειλε ανοικτή πρόσκληση σε όποιον θέλει να συνδράμει. «Θα ήμασταν ευτυχείς αν συμμετείχαν και άλλοι» τονίζει χαρακτηριστικά το στέλεχος της Porsche και πλέον μένει να αποδειχθεί αν εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά θα ξεκινήσει μία νέα εποχή στον χώρο του αυτοκινήτου με την «εισβολή» των e-fuels στην καθημερινή μας ζωή.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις