Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

F20C: Όταν οι πάντες υποκλίθηκαν στη Honda

Διαβάστηκε από 20858 αναγνώστες - 30/8/2021

Ο κινητήρας του Honda S2000 ήταν ένα απίστευτο δημιούργημα που όμοιό του δεν υπήρχε, τουλάχιστον μέχρι το 2010 που η Ferrari κατέρριψε το ρεκόρ των 120 ατμοσφαιρικών ίππων ανά λίτρο. «Φόρος τιμής» στο μηχανολογικό επίτευγμα που απαντά στο όνομα F20C.

Ποιο είναι το roadster που αγαπήθηκε περισσότερο; Σίγουρα οι περισσότεροι θα απαντήσουν το Mazda MX-5 και όχι άδικα. Αυτό όμως που ξεχώρισε για τον κινητήρα του είναι αναμφισβήτητα το Honda S2000, με το ατμοσφαιρικό μοτέρ που διατήρησε για πολλά χρόνια το ρεκόρ του κινητήρα «φυσικής αναπνοής» με την μεγαλύτερη ειδική ισχύ. 120 ίπποι στο λίτρο ήταν ο «μαγικός αριθμός» που προκαλεί δέος μέχρι σήμερα και το επίτευγμα των Ιαπώνων μηχανικών έμεινε στην κορυφή μέχρι το 2010, όπου και καταρρίφθηκε από τον ατμοσφαιρικό V8 της Ferrari 458 Italia. Ας γνωρίσουμε καλύτερα τον συγκεκριμένο κινητήρα, τα χαρακτηριστικά του, τις καινοτομίες του και γενικότερα τους λόγους που έκαναν τους πάντες να υποκλιθούν στο μεγαλείο της Honda.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Ο κινητήρας με κωδική ονομασία «F20C» σχεδιάστηκε σε «λευκό χαρτί» και η παραγωγή του διήρκεσε μία δεκαετία, από το 1999 έως το 2009. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με αλουμινένιο μπλοκ, το οποίο μάλιστα φέρει στα τοιχώματα ενισχυμένο FRM υλικό, ώστε να είναι πιο ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες, ενώ τα έμβολα του κινητήρα είναι σφυρήλατα. Την κίνηση των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο αναλαμβάνουν δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι, οι οποίοι εξοπλίζονταν με την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VTEC) τόσο για τις βαλβίδες εισαγωγής, όσο και εξαγωγής. Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα αγγίζει το 11:1 στους κινητήρες που προορίζονταν για εξαγωγή, ενώ για την τοπική, ιαπωνική αγορά είχε γίνει αύξηση στο 11,7:1.



Κάπως έτσι, ο κινητήρας χωρητικότητας  1998 κ.εκ. απέδιδε 240 ίππους στις 8.300 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή στρέψης των 208 Nm εμφανιζόταν στις 7.500 σ.α.λ. Περιττό να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοτέρ ήταν ιδιαίτερα πολύστροφο, μιας και το ανώτατο όριο περιστροφής έφτανε στις 8.900 σ.α.λ. Κάπως έτσι, το Honda S2000 επιτάχυνε στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 241 χλμ./ώρα. 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε