Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Το απίστευτο ρεκόρ και ο υπερκυβισμός

Διαβάστηκε από 20880 αναγνώστες - 30/8/2021

Από τα πρώτα του χρόνια, ο κινητήρας F20C κέρδισε τις εντυπώσεις του κοινού με αποτέλεσμα το βραβείο «International Engine of the Year» στην κατηγορία 1.800-2.000 κ.εκ. να πηγαίνει σε αυτόν για πέντε συνεχόμενα έτη (2000-2004). Η σημαντικότερη διάκριση βέβαια, για τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι η ειδική ισχύς που, όπως αναφέραμε, έφτανε στους 120 ίππους ανά λίτρο, επίδοση που μέχρι το 2010 κράτησε τον F20C στην κορυφή της λίστας των ατμοσφαιρικών, παλινδρομικών κινητήρων μαζικής παραγωγής. Εκείνη τη χρονιά, παρουσιάστηκε η Ferrari 458 Italia, η οποία εξοπλιζόταν με έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,5 λτ. και απέδιδε 570 ίππους, με αποτέλεσμα να αφήσει πίσω της τον κινητήρα της Honda πετυχαίνοντας ειδική ισχύ της τάξης των 127 ίππων στο λίτρο.

Kοινοποίησε το »


Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι μερικά χρόνια αργότερα, η Honda προχώρησε στην ανανέωση του S2000 και ο κινητήρας δεν έμεινε αναλλοίωτος. Τη θέση του F20C πήρε ο λεγόμενος F22C που δεν ήταν κάτι άλλο πέρα από μία υπερκυβισμένη εκδοχή του. Αξιοσημείωτες αλλαγές ήταν η τοποθέτηση νέου στροφαλοφόρου άξονα, νέων εμβόλων, ενώ ανασχεδιασμός έγινε και στους εκκεντροφόρους χωρίς να τροποποιηθεί η κεφαλή. Κάπως έτσι, το υπερκυβισμένο μοτέρ έφτασε τα 2.157 κ.εκ., χωρίς να υπάρξει αλλαγή σε επίπεδο ισχύος, αν και εμφανίστηκε μία μικρή αύξηση της ροπής.



Με τη δημιουργία του F20C, οι Ιάπωνες απέδειξαν ότι είναι ικανοί να κατασκευάσουν ένα πραγματικό «μηχανολογικό διαμάντι». Παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους πιο σημαντικούς κινητήρες στην ιστορία της Honda και σίγουρα συνεχίζει να δημιουργεί μοναδικά συναισθήματα στους ιδιοκτήτες S2000, είτε με τον ήχο του, είτε με την ισχύ του.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »