Ford Capri: Το ευρωπαϊκό muscle car που έμεινε στην ιστορία
Διαβάστηκε από 19370 αναγνώστες - 23/5/2022
Το Ford Capri δημιουργήθηκε ως μία αντίστοιχη πρόταση της Mustang για την Ευρώπη, και διατηρεί μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των φίλων της Ford. Ποια ήταν η ιστορία του θρυλικού μοντέλου που αγαπήσαμε;
Τα muscle cars είναι ένα ιδιαίτερο είδος αυτοκινήτων, το οποίο ευδοκιμεί στις ΗΠΑ. Τα χαρακτηριστικά τους είναι οι ογκώδεις διαστάσεις και τα μεγάλα, θορυβώδη V8 μοτέρ. Συγγενική κατηγορία, την οποία πολλές φορές μπερδεύουμε, είναι τα pony cars. Αυτά είχαν πιο μαζεμένο (ειδικά για τα Αμερικάνικα πρότυπα) αμάξωμα και κινητήρες λιγότερων κυβικών. Η Ford Mustang θεωρείται ως το πρώτο pony car. Μάλιστα, όλη η κατηγορία πήρε το όνομά της από το θρυλικό μοντέλο της Ford, αφού τόσο τα Mustang όσο και τα Pony είναι είδος αλόγου.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Περνώντας στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, οι δρόμοι, και κατά συνέπεια τα αυτοκίνητα που δημιουργούνται για να κυκλοφορούν σε αυτούς, είναι αρκετά μικρότερα. Στη δεκαετία του 1960, η Ford, ορμώμενη από την τεράστια επιτυχία που είχε σημειώσει η Mustang στην Αμερική, αποφάσισε να κατασκευάσει ένα αντίστοιχο μοντέλο σχεδιασμένο για την αγορά της Ευρώπης. Το αποτέλεσμα, ήταν το περίφημο Capri, ένα όνομα που μετατράπηκε σε θρύλο, και διατηρεί μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των φίλων της Ford και όχι μόνο.
Με παραγωγή που διήρκησε 18 χρόνια, από το Νοέμβριο του 1968 έως το Δεκέμβριο του 1986, πωλήθηκαν συνολικά σχεδόν 1,9 εκατομμύρια μοντέλα. Σας παρουσιάζουμε την ιστορία του «αυτοκινήτου που είχατε πάντα υποσχεθεί στον εαυτό σας», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η διαφημιστική καμπάνια της εποχής.
1969-1974: Ford Capri MK1
Η διαδικασία εξέλιξης του Ford Capri ξεκίνησε το 1965, ως μία συνεργασία της Ford Γερμανίας και Μ. Βρετανίας. Ο σχεδιαστής του ήταν ο άνθρωπος που είχε δημιουργήσει και την Mustang, ο Αμερικάνος Philip T. Clark, ο οποίος είχε ξεκινήσει την επαγγελματική του καριέρα ως γιατρός, προτού κάνει στροφή και ακολουθήσει το σχεδιασμό αυτοκινήτων. Αρχικά, το μοντέλο ήταν προγραμματισμένο να ονομαστεί «Colt», ως αναφορά στη μεγάλη αδελφή Mustang, αλλά επειδή η ονομασία χρησιμοποιούταν ήδη από την Mitsubishi, το αυτοκίνητο έμελλε να γράψει ιστορία ως «Capri».
Με μακρύ εμπρός καπό και κοντό πίσω μέρος, η εμφάνιση του οχήματος απευθυνόταν ξεκάθαρα στο νεανικό κοινό. Προκειμένου να είναι προσιτό σε ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, η εταιρεία το εξόπλισε με μεγάλη γκάμα κινητήρων, οι οποίοι ξεκινούσαν από τα ταπεινά 1,3 λίτρα.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Το 1970, η Ford δημιούργησε το Capri RS2600 με σκοπό να ομολογκαριστεί για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το πρώτο Ford στην Ευρώπη που διέθετε ηλεκτρονικό ψεκασμό. Κάτω από το μακρύ καπό του Κάπρου, βρισκόταν ο Cologne V6 κινητήρας 2637cc, ο οποίος είχε ιπποδύναμη 150 άλογα και έκανε το coupe της Ford έναν άξιο αντίπαλο των κατασκευών της Porsche.
Το 1973 κατασκευάστηκε το Capri RS3100, επίσης για να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο για την σεζόν της νέας χρονιάς. Εδώ τα κυβικά αυξήθηκαν, αφού χρησιμοποιήθηκε ο τρίλιτρος V6 της εταιρείας, ο οποίος αναβαθμίστηκε από –ποιόν άλλον;- την Cosworth με Weber καρμπυρατέρ, ενώ η ανάρτηση είχε σκληρότερα και χαμηλότερα ελατήρια και αμορτισέρ Bilstein. Το αυτοκίνητο ήταν και πιο πρησμένο εμφανισιακά, μιας και είχε φουσκωτά φτερά και μια τεράστια ducktail αεροτομή στο πίσω μέρος.
Δυστυχώς, η πετρελαϊκή κρίση της ίδιας χρονιάς, είχε ως αποτέλεσμα τη μειωμένη ζήτηση του μοντέλου. Σήμερα, θεωρείται η έκδοση της 1ης γενιάς του Capri με τις γρηγορότερες επιδόσεις και το καλύτερο κράτημα, και η αξία του στους κύκλους των συλλεκτών ολοένα και ανεβαίνει.
Το Σεπτέμβριο του 1973, κύλισε από τη γραμμή παραγωγής το εκατομμυριοστό Ford Capri. Μετά από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, το Σεπτέμβριο του 1974, η εταιρεία με σήμα το Μπλε Οβάλ θεώρησε πως ήρθε η ώρα για τον αντικαταστάτη.