9 φωτογραφίες »

Η εξέλιξη της BMW Σειράς 3

18/11/2020

Η BMW Σειρά 3 έχει 45 χρόνια ύπαρξης, και είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρείας, αφού έθεσε ψηλά τον πήχη όσον αφορά τον sport χαρακτήρα και το στυλ στην premium μεσαία κατηγορία. Ας κάνουμε μια ανασκόπηση σε όλες τις γενιές της!

 
 
Η Σειρά 3 της BMW ανέκαθεν θεωρούταν ως ο πιο sport εκπρόσωπος της premium μεσαίας κατηγορίας, ιδιότητα που συνεχίζει να διατηρεί και τα 45 χρόνια ύπαρξής της. Ο δυναμικός σχεδιασμός των μοντέλων, σε συνδυασμό με τον έντονα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που διέθεταν και διαθέτουν ακόμα και οι πιο απλές εκδόσεις, έχουν κάνει την Σειρά 3 ένα από τα πιο δημοφιλή sedan παγκοσμίως.

Με τεράστια γκάμα μοντέλων, από τις πιο ταπεινές 315 και 316 έως τις εκδόσεις με το μαγικό γράμμα, δηλαδή τις M3, η BMW Σειρά 3 μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του εκάστοτε χρήστη, από αυτόν που επιθυμεί ένα ασφαλές και premium οικογενειακό αυτοκίνητο, μέχρι κάποιον που θέλει ένα καυτό coupe υψηλών επιδόσεων, ενώ παράλληλα έχει διατεθεί με πολλές επιλογές αμαξωμάτων, από coupe, sedan, hatchback, cabrio έως και station wagon.

Ας δούμε την ιστορία του δημοφιλέστερου μοντέλου της BMW.



BMW -02 series: Ο πρόγονος
Η αρχή του μύθου έγινε με την θρυλική σειρά -02, ένα μοντέλο που βασιζόταν στην τετράθυρη, μεγαλύτερη «Neue Klasse» η οποία έσωσε τη BMW από την οικονομική κατάρρευση στη δεκαετία του 1960.
Η -02, ήταν αποκλειστικά δίθυρη, (εξού και η ονομασία της), και απέκτησε σύντομα καλή φήμη, χάρη στην αξιοπιστία της και τα sport οδηγικά χαρακτηριστικά της, θέτοντας έτσι εξαιρετικά θεμέλια για την μετέπειτα σειρά 3.

Το μοντέλο παρήχθη σε δύο εκδόσεις, την sedan και την hatchback που πρωτοέφερε την ονομασία «touring», ένα όνομα που έμελλε να συνοδεύει τα station wagon μοντέλα της BMW μέχρι και σήμερα. Εκτός αυτού, υπήρξαν και δύο ανοιχτά μοντέλα της -02, που κατασκευάστηκαν από τον καροσερίστα Baur.
Όλες οι BMW -02 είχαν τον κινητήρα-θρύλο για τους fan της εταιρείας, τον περίφημο M10, ο οποίος στις βασικές εκδόσεις ήταν 1600 κυβικών και απέδιδε 75 ίππους. Η δίλιτρη 2002 έγινε διάσημη στους κύκλους των γρήγορων petrolheads, ειδικά με την έκδοση 2002ti, που είχε υψηλή συμπίεση, διπλά καρμπυρατέρ στην αρχή (μετά απέκτησε injection) και εξαιρετικές επιδόσεις.

Το πιο ακραίο μοντέλο της σειράς -02 όμως ήταν η μυθική 2002 turbo, το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο παραγωγής με turbo κινητήρα. Με 170 ίππους και μεγάλο turbo lag, η 2002 turbo ήταν αρκετά ωμή στην οδήγησή της, και είχε έντονα πρησμένη εμφάνιση, με προσθήκες στα φτερά και ένα μεγάλο spoiler μπροστά στον προφυλακτήρα, το οποίο έγραφε «2002 turbo» ανάποδα, προκειμένου να το βλέπουν από μακριά οι μπροστινοί από τον καθρέπτη!

Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις στη Μ. Βρετανία, με τη δικαιολογία ότι τρόμαζαν οι υπόλοιποι οδηγοί, και είχε ως αποτέλεσμα να καταργηθεί η επιγραφή σε όσα αυτοκίνητα εισάγονταν στο Νησί.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει