autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι γενιές της BMW Σειράς 3 έως σήμερα

Οι γενιές της BMW Σειράς 3 έως σήμερα

Διαβάστηκε από 5276 αναγνώστες - 27/10/2023

BMW E46: Η εξέλιξη
Η E46 διατήρησε την κληρονομιά της E36 όσον αφορά το σχεδιασμό αλλά και τις παραλλαγές αμαξώματος, αφού είχε τις ίδιες εκδόσεις, πλην της Baur.
Πλέον όμως βρισκόμαστε στο 1998, και τα συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό αρχίζουν και κάνουν την εμφάνισή τους. Έτσι η E46 ήταν ακόμα πιο εξελιγμένη από τον προκάτοχό της, ενώ επίσης είχε κατασκευαστεί και από νέα υλικά, όπως ο χάλυβας υψηλής αντοχής.

Η M3 έγινε ξανά αποκλειστικά δίπορτη, και το αμάξωμά της ήταν πιο φουσκωμένο, τόσο στα εμπρός και πίσω φτερά, όσο και στο καπό. Ο κινητήρας της εξακολούθησε και ήταν εξακύλινδρος και απέδιδε 343 άλογα.
Η BMW παρουσίασε και την M3 CSL, μια σκληροπυρηνική, ελαφρωμένη και συλλεκτική έκδοση της M3 E46. Η CSL ήταν εντυπωσιακή, είχε ελαφρύτερα κρύσταλλα, και το πίσω κάθισμα ήταν ουσιαστικά μια επιφάνεια από ανθρακόνημα που είχε πολύ λεπτά μαξιλαράκια, απλά για το πρόσχημα της άνεσης. Ο κινητήρας της απέδιδε πλέον 360 άλογα.

Και όμως, η M3 CSL δεν ήταν η πιο εξωφρενική M3 E46. Αυτός ο τίτλος πηγαίνει στην M3 GTR, που παρήχθη για να πάρει έγκριση το αγωνιστικό που θα έτρεχε στο American Le Mans Series (ALMS). Ο κινητήρας της GTR ήταν V8, και πλέον θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτέλεσε προοίμιο για την M3 που θα ακολουθούσε...



BMW E9x: Η δεύτερη επανάσταση
Η BMW εξέπληξε εκ νέου το χώρο του αυτοκινήτου το 2005 με τη ριζικά διαφορετική σχεδίαση της E90, κάνοντας έτσι τη δεύτερη επανάσταση της Σειράς 3, μετά την Ε36.

Η 5η γενιά της Σειράς 3, που σχεδιάστηκε από τον Chris Bangle, δεν είχε καμία σχέση με τον προκάτοχό της, ενώ διέθετε πολλές καινοτομίες. Οι compact εκδόσεις έπαψαν να υφίστανται, αφού δημιουργήθηκε η Σειρά 1, ενώ η cabrio απέκτησε αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, εν αντιθέσει με τις έως τώρα γενιές που είχαν υφασμάτινες.

Εκτός αυτού, οι turbo βενζινοκινητήρες έκαναν την επιστροφή τους, αφού η E90 335i ήταν η πρώτη Σειρά 3 με τέτοιο μοτέρ, το οποίο ήταν 3000 κυβικών και είχε 2 turbo. Το μοντέλο είχε 306 ίππους και ήταν ένα βήμα κάτω από την M3, ενώ προκάλεσε εμφύλιες διαμάχες μεταξύ των κατόχων E46 M3 και E92 335i για το ποιος είναι πιο γρήγορος. Κάπου εδώ, η «γιαγιά» 2002 turbo θα χαμογελάει πονηρά...

Αν και εξαιρετικό αυτοκίνητο, δεν είχε την αίγλη που έχουν οι M κατασκευές με το «S» γραμματάκι στον αριθμό πλαισίου, και την τιμή των μοντέλων με τις 3 ρήγες ήρθε να αποκαταστήσει η εντυπωσιακή M3 E90/E92, η οποία άφησε τα εξακύλινδρα σύνολα του παρελθόντος για χάρη ενός V8, 4000 κυβικών και 420 ίππων.
Ο ήχος του συγκεκριμένου κινητήρα δεν είχε καμία απολύτως σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες άλλων εταιρειών με αυτή τη διάταξη, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση που θέλει τις M3 να έρχονται θυμωμένες ουρλιάζοντας από μακριά.

Η συγκεκριμένη γενιά είχε για πρώτη φορά διαφορετικό εσωτερικό κωδικό ανάλογα με τα μοντέλα της. Τα sedan είχαν τον κωδικό E90, τα touring Ε91, τα coupe Ε92 και τα cabrio E93. Όλα αναφέρονται συλλογικά συνήθως ώς E90 ή E9x.
Εκτός αυτού, η 5η γενιά της σειράς 3 αποτέλεσε τη βάση για την δημοφιλέστατη X3, το SUV της BMW που τοποθετήθηκε κάτω από την X5.



BMW F30: Ο διαχωρισμός των Σειρών
Οι μυημένοι στη Βαυαρική εταιρεία, αναφέρουν κάθε μοντέλο της με έναν κωδικό. Συνήθως Ε και ένα νούμερο.
Το «E» σήμαινε «Entwicklung», δηλαδή «Ανάπτυξη». Με λίγη ποιητική αδεία, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το «E» ως «Εξέλιξη», ή ακόμα και στα αγγλικά ως «Evolution». Ωραία σύμπτωση για τη χρήση του ίδιου αρχικού και στις 3 γλώσσες...
Τα διψήφια νούμερα για το E κάποια στιγμή τελείωσαν, κι έτσι η εταιρεία χρησιμοποίησε το επόμενο γράμμα, δηλαδή το F. Βέβαια, στα αυτοκίνητα παραγωγής υπάρχουν αρκετά κενά μεταξύ των αριθμών, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα ανήκαν σε project που δεν προχώρησαν ποτέ.

Το 2012 παρουσιάστηκε η νέα γενιά της Σειράς 3, η F30. Πλέον, η Σειρά 3 ήταν αποκλειστικά τετράθυρη, και οι coupe, cabrio και Gran Coupe εκδόσεις ονομάστηκαν Σειρά 4. Αυτό υπολογιζόταν αρχικά να γίνει με τη γενιά E90, αλλά τα σχέδια της βαυαρικής φίρμας τέθηκαν σε εφαρμογή με την F30.
Εκτός αυτού, στη νέα Σειρά 3 είδαμε και μία νέα, fastback έκδοση, που ονομάζεται «Gran Turismo».

Πλέον έχουμε περάσει στην εποχή του infotainment και έτσι το νέο μοντέλο έχει πολλή τεχνολογία εσωτερικά, με νέο διακόπτη οδηγικής εμπειρίας, μέσω του οποίου αλλάζουν τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης, του κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και του κινητήρα. Οι εποχές που οι οδηγοί άνοιγαν το καπώ ή έσκυβαν κάτω από το αμάξωμα για να ρυθμίσουν την ανάρτησή τους έχουν περάσει ανεπιστρεπτί εξάλλου, όπως έχουν περάσει και οι εποχές που η πλειοψηφία των κινητήρων ήταν ατμοσφαιρικοί.
Έτσι κι εδώ, η BMW αντικατέστησε τους περισσότερους εξακύλινδρους κινητήρες με turbo τετρακύλινδρους, ενώ προσέφερε για πρώτη φορά και τρικύλινδρο σύνολο με 136 ίππους.

Οι «μεγάλες» εκδόσεις, 335i, 340i ήταν εξακύλινδρες, ενώ επίσης 6 κυλίνδρους είχε και η M3, η κορυφαία έκδοση της οποίας ονομαζόταν CS και απέδιδε 460 ίππους.



BMW G20: Το παρόν
Φτάσαμε αισίως στο σήμερα. Για την ακρίβεια φτάσαμε στο 2019, όπου και παρουσιάστηκε η τρέχουσα Σειρά 3, με κωδικό G20, η οποία βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τις μεγαλύτερες Σειρές 5 και 7 και αποτελεί την αιχμή του δόρατος όσον αφορά την τεχνολογία και το infotainment, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με ψηφιακό cockpit.

Πλέον δεν υπάρχουν τρικύλινδρα μοντέλα, ενώ έχουν περιοριστεί και τα χειροκίνητα κιβώτια, τα οποία είναι διαθέσιμα μόνο στις μικρότερες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 318d και 320d, καθώς και στη Μ3.
Τα coupe μοντέλα συνεχίζουν και ανήκουν στη Σειρά 4, η οποία έχει ακόμα περισσότερες εμφανισιακές αλλαγές, ώστε να αποστασιοποιηθεί ακόμα περισσότερο από τη Σειρά 3. Ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Σειράς 4 είναι τα ευμεγέθη εμπρόσθια «νεφρά», τα οποία θα διαθέτει και η M3 και θα είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της Σειράς 3 με αυτά, προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες, απλές εκδόσεις.

Το πύρινο δίδυμο M3 και M4 θα διαθέτει 480 ίππους και θα εφοδιάζεται και με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ όσοι θέλουν κάτι ακραίο θα βρουν τις εκδόσεις Competition που θα έχουν αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις και, για πρώτη φορά σε Μ3/Μ4 αυτοκίνητο, τετρακίνηση.

Τέλος, η Βαυαρική εταιρεία επιβεβαίωσε πως ετοιμάζει και Touring έκδοση για τη Μ3, ικανοποιώντας έτσι ένα όνειρο που είχαν πολλοί εδώ και χρόνια.
 

Σελ.
1
Η εξέλιξη της BMW Σειράς 3
Σελ.
2
Όλες οι Σειρές 3 με μια ματιά
Σελ.
3
Οι γενιές της BMW Σειράς 3 έως σήμερα