Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Κινητήρας 20VT: Τα μυστικά του καλύτερου μοτέρ της VW

Διαβάστηκε από 19575 αναγνώστες - 6/9/2021

Πριν από μερικά χρόνια, το VW Group δημιούργησε τον κινητήρα 20VT, ο οποίος θεωρείται από πολλούς μέχρι σήμερα το καλύτερο μοτέρ της γερμανικής φίρμας, τόσο για την απόδοση, όσο και για την αξιοπιστία του. Ώρα να γνωρίσουμε τα μυστικά του!

Για αρκετά χρόνια αποτέλεσε τον κινητήρα «πασπαρτού» της Volkswagen και όχι μόνο, αφού τον είδαμε και σε μοντέλα άλλων εταιρειών όπως η Skoda, η Seat, αλλά και Audi. Ασφαλώς αναφερόμαστε στον 18Τ-20V, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ που έγραψε ιστορία για την αξιοπιστία του, την κορυφαία απόδοση, αλλά και την ικανότητα του να κερδίζει σημαντική ισχύ κατά τη βελτίωσή του. Το 20βάλβιδο μοτέρ συνεχίζει μέχρι σήμερα να δημιουργεί ένα μεγάλο χαμόγελο στους ιδιοκτήτες του και αξίζει να το θυμηθούμε.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Αρχικά, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με την εξήγηση του ονόματός του. Αποκαλείται 1.8Τ-20V, λοιπόν, διότι η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1,8 λτ. και πιο συγκεκριμένα τα 1.781 κ.εκ., ενώ το «Τ» παραπέμπει σε κινητήρα με σύστημα υπερπλήρωσης. Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις, το συγκεκριμένο μοτέρ συνοδευόταν από τουρμπίνα K03 της Borg Warner, στις πιο «ήπιες» εκδόσεις του και K04 στις ισχυρότερες. Όσο για το 20V, δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις 20 βαλβίδες στους τέσσερις κυλίνδρους, μιας και ο συγκεκριμένος κινητήρες φέρει τρεις βαλβίδες εισαγωγής και δύο βαλβίδες εξαγωγής στον κάθε θάλαμο καύσης. Το γεγονός αυτό κάνει τους επικεφαλής εκκεντροφόρους του να ξεχωρίζουν από μακριά, μιας και οι εισαγωγής φέρουν τρία κομβία σε σειρά, όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική φωτογραφία.



Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας διακρινόταν για την κορυφαία του αξιοπιστία και σε αυτό συνέβαλαν τα ανθετικά κινούμενα μέρη του. Οι μηχανικοί του VW Group χρησιμοποιούσαν στις περισσότερες περιπτώσεις στροφαλοφόρο άξονα που είχε περάσει από τη διαδικασία της σφυρηλάτησης. Το ίδιο ίσχυε και για τις μπιέλες, ενώ τα έμβολα προέρχονταν από τη γερμανική εταιρεία Mahle.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε