Για να διαπιστώσει κανείς μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας ότι έχει ενεργοποιηθεί η χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης (cold start map), αρκεί να δει τις στροφές του ρελαντί που έχουν αυξηθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το στροφόμετρο δείχνει 1.200-1.500 σ.α.λ., αντί για 800-1.000 που βλέπουμε στο ρελαντί του κινητήρα κάτω από φυσιολογική λειτουργία. Γιατί συμβαίνει, άραγε, κάτι τέτοιο; Κατά την εκκίνηση του κινητήρα οι τριβές είναι αυξημένες, οπότε αυξάνονται και οι στροφές προκειμένου να υπερνικηθούν αυτές οι δυνάμεις και να μην σβήσει ο κινητήρας. Πέρα, όμως, από αυξημένες στροφές λειτουργίας έχουμε και πλουσιότερο μείγμα. Αυτό σημαίνει ότι το καύσιμο διαθέτει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βενζίνη από την συνηθισμένη, ώστε η ανάφλεξή του να γίνεται ευκολότερα. Έπειτα από μικρό χρονικό διάστημα, οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα και η χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης ολοκληρώνεται. Από εκεί και πέρα, όλα λειτουργούν φυσιολογικά και η ρύθμιση του μείγματος γίνεται με δεδομένα που συλλέγονται από τον αισθητήρα λ. Περισσότερα για αυτόν μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό μας κείμενο.
Χρήσιμες συμβουλές για την κρύα εκκίνηση
Κατά την έναρξη λειτουργίας του κινητήρα, ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες του χειμώνα, η θερμοκρασία του λιπαντικού και του ψυκτικού υγρού είναι ιδιαίτερα μειωμένες. Σε καμία περίπτωση δε χρειάζεται να περιμένουμε με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο μέχρι να έρθουν σε φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας. Μερικά δευτερόλεπτα, μέχρι να πέσουν οι στροφές του ρελαντί, αρκούν. Από εκεί και πέρα, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με χαμηλό φορτίο και φροντίζουμε ο δείκτης του στροφόμετρου να μην ξεπερνά τις 2.000-2.500 σ.α.λ. Μόλις αναπτυχθούν οι θερμοκρασίες λειτουργίας μπορείτε άφοβα να οδηγήσετε με τον ρυθμό που επιθυμείτε.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr