Οι κατασκευές του μυθικού M Division της BMW προξενούν δέος και ανατριχίλα στους λάτρεις των αυτοκινήτων εδώ και πολλές δεκαετίες. Όλα όμως οφείλονται σε έναν άνθρωπο, που ήταν υπάλληλος της Ford. Δείτε την ιστορία γέννησης του θρύλου.
Εκείνη την εποχή, ένας κύριος με όνομα Jochen Neerpasch είχε γίνει πρόσφατα επικεφαλής του θρυλικού τμήματος Ford Motorsport στην Κολωνία. Δεν ήταν κάποιο τυχαίο πρόσωπο, αφού είχε σημειώσει καριέρα ως οδηγός στην εργοστασιακή ομάδα της Porsche, κερδίζοντας την 3η θέση στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1968. Αποφάσισε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση ως οδηγός, αναφέροντας πως «δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα στη ρώσικη ρουλέτα». Ας μην ξεχνάμε, πως ο χώρος του Motorsport ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνος τότε, αφού δεν υπήρχαν τα σημερινά συστήματα ασφαλείας.
Το 1970 εμφανίστηκε το πνευματικό παιδί του, η πολεμική έκδοση του Ford Capri, που ονομαζόταν Ford Capri RS2600. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο κυριολεκτικά κατασπάραζε όποιον είχε την ατυχία να βρίσκεται μπροστά του. Οι αλλαγές που είχαν γίνει σε σχέση με τα πολιτικά μοντέλα, ακούγονται γνώριμες στα αυτιά κάθε γνήσιου fan της BMW M: Ο κινητήρας είχε υπερκυβιστεί από τα 2,6 λίτρα αρχικά στα 2,8 και έπειτα στα 2,9 και το αμάξωμα είχε ελαφρωθεί, με τη χρήση καπό και πορτών από υαλονήματα. Οι ανέσεις του εσωτερικού, μαζί με τα περιττά εξαρτήματα, είχαν αφαιρεθεί. Εκτός αυτού, η ανάρτηση ήταν της Bilstein, ενώ την επιμέλεια των φρένων είχε η Ferodo. Το μοντέλο είχε ιπποδύναμη 280PS και βάρος μόλις 950kg.
580 χιλιόμετρα μακριά, στο Μόναχο, η BMW συμμετείχε σε αγώνες με το πανέμορφο-αλλά αργό-, 2800CS. Παρόλο που η ιπποδύναμη πλησίαζε αυτήν του μανιασμένου Κάπρου, το βάρος ήταν αρκετά μεγαλύτερο. Η BMW, δεν τα πήγαινε καλά. Παρατηρώντας την ασταμάτητη πορεία του Capri, έπρεπε να βρει οπωσδήποτε ένα τρόπο να νικήσει τη συνταγή της Ford. Και ποιος καλύτερος τρόπος για αυτό, από το να πάρει με το μέρος της τον μάγειρα.