2 φωτογραφίες »

Το αυτοκίνητο με τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής

Διαβάστηκε από 35229 αναγνώστες - 22/1/2021

Μία μικρή εταιρεία κατάφερε να «βάλει τα γυαλιά» σε μεγάλους κολοσσούς της αυτοκίνησης. Το Hennessey Venom F5 των 1.817 ίππων είναι πλέον το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής και ήρθε η ώρα να αναλύσουμε πως επιτεύχθηκε αυτός ο στόχος.

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Η κατηγορία των hypercars είναι ένα «κλειστό» club που μόνο ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες τόλμησαν να προσεγγίσουν και αυτές είναι του βεληνεκούς των Ferrari και Bugatti. Πριν από μερικά χρόνια εμφανίστηκε η σουηδική Koenigsegg και τάραξε τα νερά παρουσιάζοντας μοντέλα βγαλμένα από τα πιο τρελά μας όνειρα. Αυτή τη φορά «χτυπούν» οι Αμερικανοί, παρουσιάζοντας το Hennessy Venom F5, ένα αυτοκίνητο που κέρδισε με το καλημέρα τον τίτλο του ισχυρότερου αυτοκινήτου παραγωγής που μπορεί να κυκλοφορήσει κανονικά σε δημόσιο δρόμο. Άλλωστε, μόνο η Bugatti Volide των 1.850 ίππων είναι ισχυρότερη, αλλά δεν προορίζεται για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Πώς κατάφερε, όμως, αυτή η εταιρεία να δημιουργήσει έναν τόσο ξεχωριστό κινητήρα και ποιες καινοτομίες φέρει συνολικά; Οι αριθμοί είναι καταιγιστικοί και, επειδή σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση της στιγμής, αρκεί να αναφέρουμε ότι τα 0-200 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε μόλις 4,7 δλ. Ας δούμε πως κατάφεραν οι μηχανικοί της Hennessey αυτό το θαύμα και ποια είναι τα σημαντικότερα στοιχεία του.  



Κινητήρας «Fury»: Με 1.841 ίππους είναι ο φόβος και ο τρόμος
Η «καρδιά» του νέου Hennessey Venom F5 είναι ένας twin-turbo V8 κινητήρας χωρητικότητας 6.555 κ.εκ. Οι Αμερικανοί τον ονομάζουν «Fury», που σημαίνει φόβος, και ο λόγος δεν είναι άλλος από την απίστευτη ιπποδύναμή του. Οι 1.841 ίπποι τον καθιστούν ως τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής ενώ, δεδομένου ότι το βάρος του περιορίζεται στα μόλις 1.360 κιλά, συμπεραίνουμε ότι η ειδική του ισχύς αγγίζει τους 1,34 ίππους ανά κιλό. Οι αριθμοί που κόβουν την ανάσα συνεχίζονται, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι τα 1.617 Nm στις 5.000 σ.α.λ. και το όριο περιστροφής να φτάνει τις 8.500 σ.α.λ. Όπως είναι λογικό, για να επιτευχθούν τέτοιου ύψους ιπποδύναμη, χρησιμοποιήθηκαν τα πιο εξωτικά υλικά. Πέρα από το μπλοκ με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, το οποίο κατασκευάστηκε από χυτοσίδηρο και λιπαίνεται από ξηρό κάρτερ, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση inconel, ενός σπάνιου κράματος νικελίου και χρωμίου που παρουσιάζει εξαιρετική αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Τέλος, οι μπιέλες του κινητήρα είναι σφυρήλατες, οι εκκεντροφόροι αγωνιστικών προδιαγραφών και το σύστημα εξάτμισης κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανοξείδωτο ατσάλι.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει