Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Το ρεκόρ της Audi που δε θα καταρριφθεί ποτέ

7/4/2021

Όλοι γνωρίζουμε ότι το Audi R8 εξοπλίζεται με ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα. Αυτό που δε γνωρίζουμε όμως είναι ότι κατέχει ένα σημαντικό ρεκόρ που, όπως όλα δείχνουν, δε θα καταρριφθεί ποτέ από άλλον κινητήρα παραγωγής. Ένα πραγματικό επίτευγμα από τους Γερμανούς!

Βρισκόμαστε στην εποχή του downsizing, με ένα μεγάλο ποσοστό των νέων αυτοκινήτων να εξοπλίζονται με τρικύλινδρους κινητήρες μόλις 1.000 κ.εκ. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, τα οποία δίνουν έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων χωρίς να στερούνται επιδόσεων. Αυτή τη φορά, όμως, δε θα μιλήσουμε για τέτοιου είδους κινητήρες, αλλά θα περάσουμε στην αντίπερα όχθη, αυτή των υψηλόστροφων ατμοσφαιρικών κινητήρων. Ο λόγος για το μοτέρ του Audi R8, έναν ατμοσφαιρικό, πολύστροφο κινητήρα σε διάταξη V που κατέχει ένα απίστευτο ρεκόρ που όπως όλα δείχνουν δε θα καταρριφθεί ποτέ.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας, λοιπόν, έχει την υψηλότερη μέση ταχύτητα εμβόλου συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο μοτέρ παραγωγής. Ας δούμε τι σημαίνει αυτό πιο αναλυτικά! Είναι γνωστό ότι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το έμβολο ή αλλιώς το πιστόνι, όπως συχνά ονομάζεται εκτελεί παλινδρομική κίνηση «ταξιδεύοντας» συνεχώς στη διαδρομή μεταξύ του άνω και κάτω νεκρού σημείου. Εννοείται ότι όσο περισσότερο αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα, τόσο πιο γρήγορα ανεβοκατεβαίνει το έμβολο. Εύκολα συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι για να επιτευχθεί μεγάλη μέση ταχύτητα πιστονιού θέλουμε έναν κινητήρα που να στροφάρει πολύ και να έχει μεγάλη διαδρομή εμβόλου.



Το Audi R8 V10 διαθέτει και τις δύο «αρετές», αφού έχει μεγάλη διαδρομή εμβόλου και το όριο περιστροφής του αγγίζει τις 8.700 σ.α.λ., με αποτέλεσμα η μέση ταχύτητα εμβόλου να φτάνει τα 26,9 m/s, δηλαδή 96,84 χλμ./ώρα. Η τιμή είναι απίστευτη αν αναλογιστεί κανείς ότι η ταχύτητα του εμβόλου μηδενίζεται και ξανά αυξάνεται σε κάθε 92,8 χλστ. που διανύει το εξάρτημα. Προκειμένου να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, αξίζει να αναφέρουμε ότι σε κινητήρες της Formula 1 η αντίστοιχη τιμή είναι περίπου 25 m/s και σε έναν τυπικό κινητήρα βενζίνης περίπου 16 m/s.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις