Ο άμεσου ψεκασμού, τούρμπο, 1.6 EcoBoost στο τετρακίνητο Kuga αποδίδει 182 ίππους (150 στο δικίνητο), αλλά η ροπή παραμένει στα 240 Nm από 1.600 – 4.000 σ.α.λ. Σημασία πάντως έχει πως, αυτή η έκδοση του Kuga συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και όχι με το διπλού συμπλέκτη PowerShift. Ελαστικός και δυνατός από χαμηλά, μπορεί να μετακινήσει σβέλτα τα 1.682 κιλά του Kuga απόλυτα ικανοποιητικά.
Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ./ώρα. Οι ρεπρίζ θα ήταν καλύτερες, αν το κιβώτιο έκανε γρηγορότερες αλλαγές και πιο άμεσο kick-down, αλλά σε κάθε περίπτωση το ανέβασμα σχέσεων γίνεται ομαλά. Υπάρχει και δυνατότητα για «σειριακές» αλλαγές, με ειδικό διακόπτη που βρίσκεται αριστερά πάνω στη λαβή του επιλογέα. Το πρόβλημα πάντως του συνόλου είναι η αυξημένη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες (7,7 λτ./100 χλμ. στα χαρτιά), μιας και με κανονική οδήγηση πλησιάζει τα 12 λτ./100 χλμ. Επίσης τα 179 γρ. CO2/ χλμ. φυσικά όχι μόνο δεν επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο, αλλά και επιβάλλουν υψηλά τέλη, που φτάνουν στα 402,75 ευρώ.
Εσωτερικό: Με οθόνη που απεικονίζει την τετρακίνηση
Η μόνη οπτική διαφοροποίηση στο εσωτερικό της τετρακίνητης έκδοσης έχει να κάνει με την οθόνη στον πίνακα οργάνων, που απεικονίζει τη μεταφορά της ροπής στους τροχούς. Κατά τα άλλο, το ταμπλό (προέρχεται αυτούσιο από το Focus) ξεχωρίζει για τη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones. Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχουμε παράπονα, αν και ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών. Το μεγάλο μέρος της «φάτσας» του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αλλά όσο πάμε προς τα κάτω ή προς το παρμπρίζ, έρχονται τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή πάντως είναι καλή, τριγμούς δεν ακούσαμε και η συναρμογή έδειξε στιβαρή όχι μόνο σε καλό δρόμο, αλλά και όταν οδηγήσαμε σε χωματόδρομο. Θα θέλαμε πάντως περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα.
¶πλετος χώρος για γόνατα και μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Οι πίσω επιβάτες στο νέο Kuga, έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατά τους, αν και έχει χαθεί λίγος «αέρας» από τα κεφάλια και τους ώμους των μπροστινών και πίσω επιβατών, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πάντως, ακόμα και 4 ψηλοί ενήλικες θα βολευτούν. Το πορτ μπαγκάζ φτάνει στα 438-481 λτ., ανάλογα με τη κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που πλέον έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις θέσεις.
Στο δρόμο: Εξαιρετική τετρακίνηση, που κάνει διαφορά
Η αυτόματη τετρακίνηση AWD, με τον ψηφιακά ελεγχόμενο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, δουλεύει άψογα και γρήγορα. Σύμφωνα με τη Ford, το σύστημα τετρακίνησης αντιδρά 20 φορές πιο γρήγορα από το χρόνο που κάνει το μάτι να ανοιγοκλείσει. Σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα, δίνει προτεραιότητα στην πρόσφυση. Παραπάνω, μεταφέρει τη ροπή έτσι, ώστε να συμβάλλει στην οδηγική αίσθηση και το κράτημα. Έτσι το Kuga καταφέρνει να εμφανίζει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ. Με λίγα ντεσιμπέλ να εισέρχονται στην καμπίνα, με πανοραμική θέση οδήγησης και τη σιγουριά που προσφέρει η τετρακίνηση σε συνδυασμό με το ακριβές μπροστινό σύστημα και το «σωστό» ηλεκτρικό τιμόνι, μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα στην άσφαλτο. Οι κλίσεις είναι μικρές για την κατηγορία και ακόμα κι αν πατήσεις τέρμα γκάζι πάνω στην κορυφή της στροφής, δεν θα υποστρέψει. Θα προτιμούσαμε το PowerShift κιβώτιο για πιο γρήγορες αλλαγές και πιο θετικά κατεβάσματα σχέσεων. Όπως και να έχει πάντως, ακόμα και στο χώμα η τετρακίνηση δουλεύει άριστα και σε συνδυασμό με τα προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Kuga πάει παντού και τα βγάζει πέρα μια χαρά. Ουσιαστικά, το stop στα πολύ δύσκολα θα μπει από τα ελαστικά και από τα… άντερα του οδηγού του.
Συμπέρασμα
Το τετρακίνητο και βενζινοκίνητο Kuga μπορεί νΆ αντεπεξέλθει με άνεση σε λογικές εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να χάνει τίποτα από το οδηγικό του προφίλ στην άσφαλτο. Αντίθετα, αυτό είναι ακόμα πιο έντονο με καλύτερο κράτημα. Η υψηλή του κατανάλωση, τα 402, 75 ευρώ στα τέλη και το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, θα προβληματίσουν όμως. Η τιμή του αυτοκινήτου με απόσυρση πέφτει στις 28.670 ευρώ.