autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το χάρισμα της τετρακίνησης είναι ουσιαστικό κρυφό στο νέο Kuga, αφού δεν υπάρχει καμία σχετική οπτική ένδειξη στο αμάξωμα για τις σχετικές εκδόσεις.

Ποιοτική συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση συναντάμε στο ταμπλό του Kuga.

Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει ψηφιακή απεικόνιση της μεταφοράς της ροπής.

Με τη σιγουριά που προσφέρει η τετρακίνηση, σε συνδυασμό με το ακριβές μπροστινό σύστημα και το «σωστό» ηλεκτρικό τιμόνι, το Ford Kuga σου επιτρέπει να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα στην άσφαλτο.

Ζωντανός, αλλά και λαίμαργος ο κινητήρας, που αποδίδει 182 ίππους για την περίσταση. Το κλασικό αυτόματο κιβώτιο, δείχνει να υστερεί.

Ford Kuga 1,6 ΕcoBoost 182 PS AWD: Δεν σταματάει πουθενά...

Διαβάστηκε από 9297 αναγνώστες - 16/7/2013

Με «έξυπνη» τετρακίνηση αλλά και 1,6 λτ τούρμπο κινητήρα, το νέο Ford Kuga μπαίνει δικαιωματικά στη λίστα αγοράς όσων θέλουν το κάτι παραπάνω σε περιπέτεια, σε σχέση με τις δικίνητες προτάσεις.

Όπως είχαμε διαπιστώσει δοκιμάζοντας τη δικίνητη εκδοχή του, το Ford Kuga είναι ένα ολοκληρωμένο crossover που μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή. Ωστόσο, πάντα θα υπάρχει κοινό και για τις τετρακίνητες εκδοχές που, όπως και να το κάνουμε, είναι σε θέση να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε λασπωμένα, χιονισμένα και λοιπά… αφιλόξενα εδάφη, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε το γεγονός της καλύτερης ενεργητικής ασφάλειας στην άσφαλτο, λόγω κατακόρυφης αύξησης της πρόσφυσης. 

Κρυφό ταλέντο
Το χάρισμα της τετρακίνησης είναι, ουσιαστικά, κρυφό στο νέο Kuga, αφού δεν υπάρχει καμία σχετική οπτική ένδειξη στο αμάξωμα που χρησιμοποιεί την τελευταία γλώσσα του Ford kinetic Design. Το νέο Kuga είναι ένα δυναμικό και κομψό σύνολο, γεμάτο «ζωντάνια» και χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως είναι τα «νεύρα» στο καπό, οι πλευρικοί αερωγωγοί και τα πίσω φώτα που «αγκαλιάζουν» το αμάξωμα. Όπως και τα δικίνητα μοντέλα, έτσι και το τετρακίνητο είναι εμφανώς μεγαλύτερο σε μήκος (+81 χλστ.), αλλά πιο στενό (-4 χλστ.) και χαμηλό (-8 χλστ.) από το προηγούμενο. Ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου Kuga, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα όταν τα χέρια είναι δεσμευμένα, είναι η δυνατότητα για αυτόματο άνοιγμα της 5ης πίσω πόρτας. Όταν ο οδηγός εκτείνει το πόδι του κάτω από τον προφυλακτήρα, ο ειδικός αισθητήρας αντιλαμβάνεται την κίνηση και η πόρτα ανοίγει αυτόματα. Το σύστημα χρεώνεται 850 ευρώ και μόνο μαζί με το σύστημα εισόδου και λειτουργίας κινητήρα Key Free. Το τετρακίνητο Kuga 1,6Τ είναι διαθέσιμο από 28.670 ευρώ (με απόσυρση) στην πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Trend.

Κινητήρας - Επιδόσεις: 182 ίπποι και κλασικό αυτόματο κιβώτιο
Ο άμεσου ψεκασμού, τούρμπο, 1.6 EcoBoost στο τετρακίνητο Kuga αποδίδει 182 ίππους (150 στο δικίνητο), αλλά η ροπή παραμένει στα 240 Nm από 1.600 – 4.000 σ.α.λ. Σημασία πάντως έχει πως, αυτή η έκδοση του Kuga συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και όχι με το διπλού συμπλέκτη PowerShift. Ελαστικός και δυνατός από χαμηλά, μπορεί να μετακινήσει σβέλτα τα 1.682 κιλά του Kuga απόλυτα ικανοποιητικά. 
Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ./ώρα. Οι ρεπρίζ θα ήταν καλύτερες, αν το κιβώτιο έκανε γρηγορότερες αλλαγές και πιο άμεσο kick-down, αλλά σε κάθε περίπτωση το ανέβασμα σχέσεων γίνεται ομαλά. Υπάρχει και δυνατότητα για «σειριακές» αλλαγές, με ειδικό διακόπτη που βρίσκεται αριστερά πάνω στη λαβή του επιλογέα. Το πρόβλημα πάντως του συνόλου είναι η αυξημένη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες (7,7 λτ./100 χλμ. στα χαρτιά), μιας και με κανονική οδήγηση πλησιάζει τα 12 λτ./100 χλμ. Επίσης τα 179 γρ. CO2/ χλμ. φυσικά όχι μόνο δεν επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο, αλλά και επιβάλλουν υψηλά τέλη, που φτάνουν στα 402,75 ευρώ. 

Εσωτερικό: Με οθόνη που απεικονίζει την τετρακίνηση
Η μόνη οπτική διαφοροποίηση στο εσωτερικό της τετρακίνητης έκδοσης έχει να κάνει με την οθόνη στον πίνακα οργάνων, που απεικονίζει τη μεταφορά της ροπής στους τροχούς. Κατά τα άλλο, το ταμπλό (προέρχεται αυτούσιο από το Focus) ξεχωρίζει για τη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones. Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχουμε παράπονα, αν και ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών. Το μεγάλο μέρος της «φάτσας» του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αλλά όσο πάμε προς τα κάτω ή προς το παρμπρίζ, έρχονται τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή πάντως είναι καλή, τριγμούς δεν ακούσαμε και η συναρμογή έδειξε στιβαρή όχι μόνο σε καλό δρόμο, αλλά και όταν οδηγήσαμε σε χωματόδρομο. Θα θέλαμε πάντως περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα. 
¶πλετος χώρος για γόνατα και μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Οι πίσω επιβάτες στο νέο Kuga, έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατά τους, αν και έχει χαθεί λίγος «αέρας» από τα κεφάλια και τους ώμους των μπροστινών και πίσω επιβατών, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πάντως, ακόμα και 4 ψηλοί ενήλικες θα βολευτούν. Το πορτ μπαγκάζ φτάνει στα 438-481 λτ., ανάλογα με τη κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που πλέον έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις θέσεις.

Στο δρόμο: Εξαιρετική τετρακίνηση, που κάνει διαφορά
Η αυτόματη τετρακίνηση AWD, με τον ψηφιακά ελεγχόμενο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, δουλεύει άψογα και γρήγορα. Σύμφωνα με τη Ford, το σύστημα τετρακίνησης αντιδρά 20 φορές πιο γρήγορα από το χρόνο που κάνει το μάτι να ανοιγοκλείσει. Σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα, δίνει προτεραιότητα στην πρόσφυση. Παραπάνω, μεταφέρει τη ροπή έτσι, ώστε να συμβάλλει στην οδηγική αίσθηση και το κράτημα. Έτσι το Kuga καταφέρνει να εμφανίζει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ. Με λίγα ντεσιμπέλ να εισέρχονται στην καμπίνα, με πανοραμική θέση οδήγησης και τη σιγουριά που προσφέρει η τετρακίνηση σε συνδυασμό με το ακριβές μπροστινό σύστημα και το «σωστό» ηλεκτρικό τιμόνι, μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα στην άσφαλτο. Οι κλίσεις είναι μικρές για την κατηγορία και ακόμα κι αν πατήσεις τέρμα γκάζι πάνω στην κορυφή της στροφής, δεν θα υποστρέψει. Θα προτιμούσαμε το PowerShift κιβώτιο για πιο γρήγορες αλλαγές και πιο θετικά κατεβάσματα σχέσεων. Όπως και να έχει πάντως, ακόμα και στο χώμα η τετρακίνηση δουλεύει άριστα και σε συνδυασμό με τα προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Kuga πάει παντού και τα βγάζει πέρα μια χαρά. Ουσιαστικά, το stop στα πολύ δύσκολα θα μπει από τα ελαστικά και από τα… άντερα του οδηγού του.

Συμπέρασμα
Το τετρακίνητο και βενζινοκίνητο Kuga μπορεί νΆ αντεπεξέλθει με άνεση σε λογικές εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να χάνει τίποτα από το οδηγικό του προφίλ στην άσφαλτο. Αντίθετα, αυτό είναι ακόμα πιο έντονο με καλύτερο κράτημα. Η υψηλή του κατανάλωση, τα 402, 75 ευρώ στα τέλη και το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, θα προβληματίσουν όμως. Η τιμή του αυτοκινήτου με απόσυρση πέφτει στις 28.670 ευρώ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις