autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3 μέρες από τη ζωή μας σπαταλάμε στην κίνηση της Αθήνας

3 μέρες από τη ζωή μας σπαταλάμε στην κίνηση της Αθήνας

8/12/2021

Η Αθήνα κατέχει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως. Ο μέσος Αθηναίος οδηγός πέρασε 70 ώρες σε μποτιλιάρισμα, από τις 37 ώρες που είχε πέρυσι.

Οι άδειοι δρόμοι και οι λιγότεροι ρύποι στην αρχή της πανδημίας αποτελούν πια παρελθόν, μετά από την σταδιακή επιστροφή της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το τελευταίο καιρό, οι δρόμοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έγιναν απροσπέλαστοι, με τους οδηγούς να βρίσκονται πολλές ώρες της ημέρας μποτιλιαρισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους. Το γεγονός αυτό ταλαιπωρεί σε μεγάλο βαθμό εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους και Θεσσαλονικείς που μετακινούνται καθημερινά.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

70 ώρες από την ζωή μας σε ένα μποτιλιάρισμα

Σύμφωνα με δημοσίευμα του skai.gr, το οποίο βασίζεται στα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων INRIX Inc που ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνουν ένα μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει την ελληνική πρωτεύουσα και όχι μόνο. Πιο συγκεκριμένα, η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που βρισκόταν το 2020, ενώ ο μέσος οδηγός στο τρέχον έτος είχε 70 χαμένες ώρες μποτιλιαρισμένος, από τις 37 ώρες που είχε προηγουμένως. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24 χλμ./ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ./ώρα και το 2019 τα 19 χλμ./ώρα. Περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα είναι όσο και πέρυσι στα 35 χλμ./ώρα, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ./ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ./ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15 χλμ./ώρα.

Σε καλύτερη η κατάσταση η Θεσσαλονίκη

Βέβαια, παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η συμπρωτεύουσα, η οποία βρίσκεται σε σαφώς πιο βελτιωμένη κατάσταση σε σχέση με την Αθήνα. Η Θεσσαλονίκη τοποθετείται στην 48η θέση παγκοσμίως, στον χάρτη των πολυσύχναστων πόλεων, ενώ ο μέσος οδηγός μέσα στο 2021 είχε συνολικά 22 χαμένες ώρες. Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20 χλμ./ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ./ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ./ώρα το 2020, έναντι 25 χλμ./ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18 χλμ./ώρα το 2020, έναντι 13 χλμ./ώρα που ήταν το 2019.

Η κίνηση στους δρόμους συνδέεται με την οικονομική δραστηριότητα

Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο αναλυτής της εταιρείας INRIX Inc, Bob Pishue, επεσήμανε ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».

Περισσότερο μποτιλιάρισμα στους  Αθηναϊκούς δρόμους από προηγούμενες χρονιές.
Σύμφωνα με έρευνα ο μέσος Αθηναίος πέρασε  70 χαμένες ώρες σε μποτιλιάρισμα,  33 παραπάνω από πέρυσι.
Στην ίδια αντίστοιχη κατάσταση και η Θεσσαλονίκη.
Οι ερευνητές κρίνουν πως η κίνηση συνδέεται άμεσα με την οικονομική δραστηριότητα.
Πόσες ώρες θα χάσουμε ακόμα στο ήδη «κλαταρισμένο» οδικό δίκτυο; Γιατί η πολιτεία δεν βρίσκει μέτρα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα;
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε