Η νέα τεχνολογία ελέγχου τετρακίνησης σε EV, βελτιώνει την απόδοση των συστημάτων διεύθυνσης, πέδησης, ακόμα και σε στροφές, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση κάθε οδηγού.
Μέσα στον νέο κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής, όπου η Nissan πρωτοστατεί εδώ και μια δεκαετία με το Nissan LEAF, υπήρξε μια αυξανόμενη τάση για έμφαση στην απόδοση της ισχύος. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτρικού κινητήρα και μιας μπαταρίας παρέχει επίπεδα επιτάχυνσης και ροπής που συναντώνται στα supercars ή σε bullet train. Με τον ενθουσιασμό των επιδόσεων να είναι κάτι το αδιαμφισβήτητο, η Nissan ακολουθεί μια ισορροπημένη, πελατοκεντρική προσέγγιση, πέρα από την ταχύτητα, χάρη στην τελευταία τεχνολογία της, στον τομέα του ηλεκτρικού κινητήρα.
Πρόκειται για το e-4ORCE, μια επαναστατική νέα τεχνολογία ελέγχου όλων των τροχών, που υποστηρίζει τους οδηγούς, ανεξάρτητα του βαθμού εμπειρίας τους, παρέχοντας άμεση ροπή και στους τέσσερις τροχούς και ταυτόχρονα ισορροπημένη, προβλέψιμη ισχύ σε κάθε περίπτωση.
Επί του παρόντος η τεχνολογία ελέγχου τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan , που βρίσκεται στα τελικά στάδια ανάπτυξης, επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ των υψηλών επιδόσεων και του επιπέδου ελέγχου από τον οδηγό, προσφέροντας ενθουσιασμό με το πάτημα του γκαζιού και παράλληλα εξασφαλίζοντας απαράμιλλη άνεση για όλους του επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο. Διαχειριζόμενο την απόδοση ισχύος και την πέδηση για μέγιστη ομαλότητα και σταθερότητα κατά την κύλιση, το e-4ORCE αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού, χάρη στην πιστή ανίχνευση της επιθυμητής πορείας του σε διάφορες επιφάνειες οδοστρώματος, χωρίς αυτός να χρειάζεται να αλλάξει στυλ οδήγησης ή είσοδο σε μια στροφή.
Η Nissan παρουσίασε το το e-4ORCE τόσο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019, όσο και στην CES του Las Vegas στις αρχές του χρόνου, με ένα ειδικής κατασκευής δοκιμαστικό αυτοκίνητο που βασίζεται στο LEAF e +.
H τεχνολογία e-4ORCE, προσφέρει τέσσερις τρόπους υποστήριξης των οδηγών:
1. Πλήρες ηλεκτρικό σύστημα: Με απλά λόγια, το e-4ORCE είναι ένα προηγμένο σύστημα κατασκευασμένο γύρω από διπλούς ηλεκτρικούς κινητήρες. Μέχρι τώρα, τα Nissan EVs έχουν χρησιμοποιήσει έναν μόνο ηλεκτρικό κινητήρα, συνήθως για κίνηση στους εμπρός τροχούς. Καθώς η Nissan κινείται στην κατεύθυνση διαφοροποίησης της γκάμας των ηλεκτρικών μοντέλων της, ένα σύστημα τετρακίνησης είναι ένα λογικό επόμενο βήμα, ειδικά με το Ariya Concept να υποδηλώνει έντονα του τι θα επακολουθήσει, με ένα μελλοντικό EV crossover.
Η τεχνολογία ελέγχου e-powertrain της Nissan στο δοκιμαστικό αυτοκίνητο με το e-4ORCE αντιδρά στις εντολές του οδηγού με έλεγχο υψηλής ακρίβειας που είναι τρεις φορές ταχύτερος από ό, τι το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων. Αυτό όχι μόνο παρέχει στον οδηγό άμεση, ομαλή επιτάχυνση, αλλά διασφαλίζει και ότι η τεχνολογία ελέγχου μπορεί να χειριστεί ένα ευρύ φάσμα σεναρίων. Φυσικά, σε αυτά περιλαμβάνεται και η επιτάχυνση εκτός πορείας , όπου το e-4ORCE καλείται να υποστηρίξει τον οδηγό, όταν αυτός απαιτείται να αντιδράσει ξαφνικά για να αποφύγει ένα εμπόδιο στο δρόμο, όπως ένα ζώο ή ένα αντικείμενο. Το σύστημα διαχειρίζεται και υπακούει στις προθέσεις και τις προσδοκίες του οδηγού, ομαλά και αποτελεσματικά.
Η τεχνολογία γεννήθηκε από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη του συστήματος κατανομής της ροπής ATTESA E-TS του Nissan GT-R και του ευφυούς συστήματος 4X4 του Nissan Patrol για μεγιστοποίηση της ισχύος, της πέδησης και του ελέγχου του πλαισίου. Η μακρά ιστορία της εταιρείας στην ανάπτυξη των EVs και των προηγμένων συστημάτων τετρακίνησης θα διασφαλίσει το e-4ORCE ως ένα από τα πιο ισχυρά διαθέσιμα συστήματα σε αυτό τον τομέα.
2. Εξαιρετικός χειρισμός: Η τεχνολογία ελέγχου e-4ORCE, παρέχει ισορροπημένο έλεγχο του πλαισίου, ανίχνευση της γραμμής στην πορεία και ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης ανά πάσα στιγμή, διατηρώντας τη συμπεριφορά του οχήματος προβλέψιμη, ακόμη και κατά τη διάρκεια ξαφνικών ελιγμών. Το σύστημα διαμορφώνει συνεχώς την έξοδο ισχύος που παρέχει καθένας από τους ηλεκτροκινητήρες, καθώς και τον έλεγχο πέδησης σε κάθε τροχό, προσφέροντας άνευ προηγουμένου αξιοπιστία και έλεγχο στον οδηγό.
Συνήθως ένα όχημα όταν στρίβει, τείνει να στρέφεται έξω από τη γωνία κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, προκαλώντας τον οδηγό είτε να εφαρμόσει περαιτέρω ρύθμιση μέσω του τιμονιού, είτε να μειώσει την ταχύτητα (υποστροφή). Το e-4ORCE κατανέμει την ροπή στους μπροστινούς και τους πίσω τροχούς του οχήματος μεγιστοποιώντας την πρόσφυση, ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και του οχήματος. Η κατανομή της ισχύος σε όλους τους τροχούς του e-4ORCE είναι από προεπιλογή σε καθεστώς 50/50, έχοντας δυνατότητα να μεταφέρει έως και 100% της ισχύος, είτε στους μπροστινούς είτε στους πίσω τροχούς και σε συνδυασμό μεταξύ τους, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Η δύναμη της επιβράδυνσης ελέγχεται βέλτιστα σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός συνδυασμού αναγεννητικής και υδραυλικής πέδησης, βελτιώνοντας έτσι τις επιδόσεις σε στροφή, εκτός από την επιβράδυνση.
Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι ένα αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ειδικά κατά τη στροφή, που παρέχει στους οδηγούς μια ευχάριστη, ομαλή, προβλέψιμη εμπειρία, με ελάχιστες ρυθμίσεις στο τιμόνι.