Η Mazda θέλει να κάνει δυναμική είσοδο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και δημιούργησε την έκδοση Mazda 3 TCR, εφοδιασμένο με 4κύλινδρο, 2λιτρο κινητήρα, και κόφτη στις 7.000 σ.α.λ. που αποδίδει συνολικά 350 άλογα και 490 Nm ροπής.
Η Ιαπωνική βιομηχανία προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκίνητου που θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα TCR, με ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε στο Κέντρο της φίρμας στην Καλιφόρνια, και θα κατασκευάζεται στην Long Road Racing. Το Mazda 3 TCR έχει βασιστεί στο εργοστασιακό αμάξωμα του μοντέλου παραγωγής, αφού έτσι επιβάλουν οι κανόνες του πρωταθλήματος, αλλά είναι εφοδιασμένο με αεροδυναμικά βοηθήματα που του προσφέρουν την βάση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Ετσι λοιπόν, μπορεί κανείς να παρατηρήσει την τοποθέτηση εμπρός διαχύτη, πλαϊνών sideskirts, φουσκωμένα φτερά αλλά και μια μεγάλη αεροτομή. Αλλαγές έχουν γίνει και στον τομέα της ανάρτησης και της πέδησης, με αναβαθμισμένα coilover αλλά και φρένα της Brembο. Το Mazda 3 TCR είναι πολύ πιο ελαφρύ από το εργοστασιακό μοντέλο, αφού έχουν αφαιρεθεί από αυτό, όλα τα περιττά στοιχεία, ενώ είναι εφοδιασμένο με ζάντες Rays διάστασης 18 ιντσών.
Να τονίσουμε πως το κινητήριο σύνολο του Mazda 3 TCR, είναι ένας 2λιτρος, 4κύλινδρος κινητήρας, με κόφτη στις 7.000 σ.α.λ, απόδοσης 350 ίππων και 490 Nm ροπής, ενώ το 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο της Sadev ή της Xtrac, στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, με τελική ταχύτητα τα 241 χλμ./ώρα.