Το απόλυτο αστικό crossover! Είναι ένα στιλάτο compact SUV, πατάει στη νέα πλατφόρμα του ομίλου VW, MQB A0 και θέλει να τα κάνει όλα, καλύτερα από όλους. Θα τα καταφέρει..? Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή.
Τα μικρά SUV είναι η νέα και απολύτως δικαιολογημένη μόδα. Το SEAT Arona, αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση, καθώς προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι full high-tech και καίει 5λτ./100χλμ. Ακόμα να εντυπωσιαστείτε?
Σχεδίαση: Ζήτω η διχρωμία και οι όμορφες ακμές
Το Arona έχει την πιο SUV σχεδίαση σε σχέση με τον ανταγωνισμό με μακρύ καπό και έντονες ακμές – γωνιές, που συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο. Στο μπροστινό μέρος η σχεδίαση παραπέμπει απευθείας σε Ibiza, ενώ η κυψελοειδής μάσκα και τα φωτιστικά σώματα με αρκετές γωνίες τονίζουν την νεανικότητα. ¶ξια αναφοράς είναι τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED που ταυτόχρονα γίνονται και φλας. Στο πίσω μέρος το μικρό SUV παραπέμπει περισσότερο στο μεγαλύτερο Ateca, όντας όμορφο και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες.
Εσωτερικό: Γεροδεμένο και φωτεινό
Εάν έξω θυμίζει Ateca, μέσα θυμίζει Ibiza, ολοκληρώνοντας την συνταγή. Έτσι, στο ταμπλό την παράσταση κλέβει η οθόνη 8 ιντσών από την οποία ρυθμίζονται τα πάντα και διαθέτει ανάλυση HD. O πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και έχει ξεκούραστο φωτισμό την νύχτα, ενώ η έκδοση δοκιμής XCELLENCE, διαθέτει μέχρι και αυτόματο παρκάρισμα. Από πλευρά ποιότητας κοιτάει την κορυφή της κατηγορίας παρά τα σκληρά πλαστικά, ενώ εξετάζοντας τους χώρους, διεκδικεί το τίτλο του πιο ευρύχωρου μικρού SUV. 4 ενήλικες (ακόμα και μπασκετμπολίστες), θα είναι άνετοι έχοντας και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ τα 400 λτ. του πορτ-παγκάζ είναι υπεραρκετά.
Κινητήρας-Επιδόσεις: ¶σσος στο μανίκι
Το στιλάτο Arona κινεί ο τρικύλινδρος 1000άρης TSI κινητήρας, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 115 άλογα, και 200 Nm ροπής. Τραβάει από χαμηλά και ξετυλίγει την δύναμη του σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ συνεργάζεται με το κορυφαίο σε αίσθηση και κούμπωμα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Με τελική να αγγίζει 182 χλμ./ώρα, καταναλώνει 1 μόλις λίτρο (7λτ./100χλμ.) περισσότερο από το αντίστοιχο Ibiza, ενώ το γουργουρητό από την 3κύλινδρη φύση του δεν είναι στιγμή ενοχλητικό. Τα 1.165 κιλά του αμαξώματος, φαντάζουν πραγματικά γραμμάρια για ένα τόσο καλό μοτέρ.
Οδική συμπεριφορά: Εμφανή και εδώ τα σπορ γονίδια της SEAT
Στο δρόμο, ο οδηγός λαμβάνει αμέσως SUV αίσθηση και αυτό οφείλεται κυρίως στην υψηλή θέση οδήγησης. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις το πολύ δεμένο πλαίσιο που σε συνδυασμό με την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση δημιουργούν ένα σύνολο που σε εμπνέει ακόμα και να το πιέσεις σε στροφοδιαδρομές. Η κίνηση σε φυσιολογικούς ρυθμούς μαζί με την καλή ποιότητα κύλισης, προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Η ανάρτηση φιλτράρει το σύνολο των ανωμαλιών του οδοστρώματος, με τα φρένα να ολοκληρώνουν την πολύ καλή εικόνα που αποκομίσαμε από το Arona. Είναι ένα αστικό SUV που συνδυάζει τα καλά από δύο κατηγορίες.
Συμπέρασμα
H SEAT «χτίζοντας» το Arona πάνω στο Ibiza κατάφερε να φτιάξει ένα πετυχημένο μικρό SUV που φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας. Χωρίς κάποιο μελανό σημείο, βάζει την ισπανική φίρμα στην πιο δύσκολη αγορά με μεγάλες αξιώσεις.