Test: Dacia Duster 1,5 dCi
18/5/2016
Το 2κίνητο Dacia Duster εξοπλίζεται με τον EURO6 diesel κινητήρα της Renault απόδοσης 110 ίππων.
Το Dacia Duster διακρίνεται για τον καλό του χαρακτήρα εντός και εκτός δρόμου, καλύπτοντας ικανοποιητικά τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η 2κίνητη έκδοση της δοκιμής μας αναβαθμίζεται με τον κινητήρα προδιαγραφών EURO6, με τον οποίο εξοπλίζεται.
Σχεδίαση
Η εμφάνιση του Dacia Duster 4Χ2 δεν αλλάζει από αυτήν της τετρακίνητης έκδοσης, διατηρώντας τους φουσκωμένους θόλους, τους κοντούς προβόλους και την μυώδη, γενικά, εμφάνιση, που τονίζουν το σκληροτράχηλο προφίλ του.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Dacia Duster είναι σχετικά λιτό σχεδιαστικά και μόνο η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι ένα στοιχείο που αναβαθμίζει τον διάκοσμο. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή με τα σκληρά πλαστικά, να έχουν καλή εφαρμογή και φινίρισμα. Η εργονομία θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, ειδικά στον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων. Οι χώροι από την άλλη είναι καλοί για ακόμα και 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει 475 λίτρα χωρητικότητα.
Κινητήρας
Το Duster εξοπλίζεται με τον γνωστό μας 1,5 dCi diesel κινητήρα της Renault, προδιαγραφών EURO6. Αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με καλή κλιμάκωση. Στην πράξη παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας όντας ελαστικός από χαμηλά και με θετικό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, ενώ παραμένει πολιτισμένος.
Οι επιδόσεις του είναι καλές επιταχύνοντας το αμάξωμα βάρους 1.320 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. με την τελική του να ανέρχεται στα 169 χλμ./ώρα. Η κατανάλωσή του είναι σημαντικά μειωμένη και ανέρχεται στα 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες (4,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με την Dacia).
Οδηγώντας
Οδηγικά το Dacia Duster 4X2 παραμένει ένα άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο ικανό να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Η μαλακή ανάρτηση προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του φιλτράροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Σε εκτός δρόμου «πατημένες» διαδρομές, το Duster δεν θα συναντήσει ιδιαίτερα προβλήματα ως δικίνητο με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να είναι καλή (210 χλστ.).
Συμπέρασμα
Ο ανανεωμένος κινητήρας που εφοδιάζει το Duster είναι πιο οικονομικός και καλύτερος σε λειτουργία. Κατά τα άλλα η εικόνα του αυτοκινήτου παραμένει καλή προσφέροντας πλούσιους χώρους, άνετες μετακινήσεις και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες. Στα θετικά και η τιμή του, που είναι 17.890 ευρώ, με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού, στην μοναδική έκδοση που διατίθεται στην ελληνική αγορά.