Η 10η γενιά του αγαπημένου ιαπωνικού μοντέλου δέχεται μία ελαφρά ανανέωση, αισθητική και τεχνολογική, ξαναμπαίνοντας στο προσκήνιο. Παραμένοντας το πιο ξεχωριστό μικρομεσαίο της αγοράς, μας συστήνει την πιο πλήρη συμβατική ( καθώς υπάρχει και το Type-R) εκδοχή του.
Ο λόγος για την έκδοση με τον 1.500άρη VTEC turbo κινητήρα των 182 ίππων που καταφέρνει να εντυπωσιάζει το ίδιο οδηγό, επιβάτες και περαστικούς. Η ευχάριστη οδήγηση είναι προνόμιο όλων.
Ήταν είναι και θα είναι το πιο αιχμηρό ιαπωνικό μοντέλο. Με το κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης του να παραμένουν οι έντονες και δυναμικές ακμές, αποκτά νέους Full LED προβολείς αλλά και ανασχεδιασμένα φώτα ημέρας LED. Το επιθετικό του ύφος έρχονται να συμπληρώσουν και νέες ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών ενώ παραμένουν τα κεντρικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα όπως τα νεύρα στο καπό, η επιθετική μάσκα αλλά και το «εξωγήινο» πίσω μέρος. Ένα σύνολο που αντικειμενικά είτε θα μισήσεις, είτε θα λατρέψεις χωρίς να υπάρχει μέση λύση, ενώ να αναφέρουμε πως υπάρχει διαθέσιμη και νέα παλέτα χρωμάτων. Κερασάκι στην τούρτα φυσικά η διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Νέες επενδύσεις αλλά και αναβαθμισμένο infotainment
Η καμπίνα του Civic είναι ιδιαίτερα απλόχερη σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία, αλλά και την ποιότητα των υλικών. Η σύγχρονη ατμόσφαιρα που υπογράφεται με οθόνη αφής, μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και ψηφιακό διαδραστικό πίνακα οργάνων θα κερδίσει και τον πιο δύσκολο κριτή που έχει αυξημένες απαιτήσεις. Στα του facelift τώρα, συναντάμε αλλαγές στις επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών, ενώ από την άλλη, το σύστημα infotainment με την 7άρα οθόνη αφής, έχει βελτιωθεί ως προς τον χειρισμό του με την προσθήκη επιπλέον κουμπιών. Τέλος, πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός υποβοήθησης και άνεσης με την λίστα βοηθημάτων να εμπλουτίζεται αισθητά όπως με adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας 3 σημείων και πανοραμική ηλιοροφή.
Με το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος
Ο βασιλιάς της ευρυχωρίας λέγεται Civic, καθώς μέχρι και 5 ενήλικες θα ταξιδέψουν με τρομερή άνεση απολαμβάνοντας ένα τεράστιο εσωτερικό πλάτος και μεγάλους χώρους για τα γόνατα τους. Απόλυτο highlight αποτελεί το μεγάλο πορτ-παγκάζ του που φτάνει τα 478 λτ. και μπορεί να κοντραριστεί μόνο με την κατηγορία των SUV.
Γραμμικός και γεμάτος, έτοιμος για τις ορέξεις του οδηγού
Ο 1,5 λτ. κινητήρας του Civic αποδίδει 182 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 240 Nm. Το μοτέρ αυτό σε συνδυασμό με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, παρουσιάζει γραμμική λειτουργία δίνοντας ανά πάσα στιγμή την εκρηκτικότητα που μπορεί να χρειαστεί ο οδηγός. Η διαφορά του με τον 1.000άρη κινητήρα που δοκιμάσαμε στο προηγούμενο τεύχος είναι χαοτική, με αυτή την έκδοση να… ανταποκρίνεται περισσότερο και στην εμφάνιση του μοντέλου. Από την άλλη, οι απαιτήσεις σε καύσιμο, είναι στα 7,6 λτ./100 χλμ., το 0-100 έρχεται σε 7.8 δευτ. και η τελική ξεπερνά τα 220χλμ./ώρα.
Το πιο σπορ οικογενειακό της αγοράς
Το νέο Civic μπορεί πραγματικά να μεταμορφωθεί ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον στο οποίο θα οδηγήσετε. Εντός πόλης είναι άνετο με ελαφρύ τιμόνι και οι αναρτήσεις θα φιλτράρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, παραμένει εντυπωσιακά σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, δεν μεταφέρονται κραδασμοί στο γρήγορο τιμόνι με την ανάρτηση διαχειρίζεται τέλεια το αμάξωμα. Φέρει γενικά πολλά στοιχεία από GTI με τα πολύ καλά φρένα να ακινητοποιήσουν το αμάξωμα από τα 100χλμ. σε μόλις 34,8 μέτρα.
Συμπέρασμα
Μικρές πινελιές ανανέωσης στο εξωτερικό, αρκετή βελτίωση στο εσωτερικό, ενώ παραμένει αυτούσιο το εξαιρετικό του οδηγικό προφίλ. Με μόνη ένσταση την σχετικά αυξημένη τιμή, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο πλήρη μικρομεσαία που φτιάχτηκαν ποτέ.