Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Skoda Citigo e iV

30/10/2020

Με 83 άλογα, 210 Nm ροπής και έως 245χλμ. πραγματικής αυτονομίας, το μίνι μοντέλο των Τσέχων έρχεται να αποδείξει πως μπορείς να αποκτήσεις το απόλυτο εργαλείο πόλης, μόνο με μία πρίζα. Ας δούμε αναλυτικότερα το πλήρες πακέτο που προσφέρει το Citigo e iV.

Το 2020 είναι η εποχή μετάβασης στην εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση. Πολλά νέα μοντέλα που κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά και «γερή» επιδότηση για την απόκτηση τους από την κυβέρνηση, είναι στο προσκήνιο. Το Skoda Citigo e iV αποτελεί την πιο οικονομική πρόταση της αγοράς με τιμή στα 17.955 ευρώ (κρατική επιδότηση και απόσυρση) τραβώντας τα φλας πάνω του.



Εμφάνιση – σχεδίαση: Αρκετές λεπτομέρειες που το ξεχωρίζουν από τις απλές εκδόσεις
Το ηλεκτρικό Citigo δεν αλλάζει μόνο κάτω από το καπό. Κάθε άλλο, φέρνει μικρές, αλλά αρκετές σχεδιαστικές πινελιές που το ξεχωρίζουν και τραβούν τα βλέμματα των περαστικών. Αρχικά, η ανασχεδιασμένη εμπρός γρίλια είναι κλειστή πλέον, στους προβολείς είναι ενσωματωμένα τα LED φώτα ημέρας, ενώ την ηλεκτρική του φύση μαρτυρεί το γράμμα e δίπλα στο όνομα του μοντέλου. Τις σχεδιαστικές προσθήκες και αλλαγές συμπληρώνουν οι 16άρες ζάντες αλουμινίου και το νέο λογότυπο iV στο πίσω μέρος. Ένα κομψό μικρό, που παρά τις λιλιπούτειες διαστάσεις του φέρνει τον δικό του, αρκετά μοντέρνο χαρακτήρα που δεν περνάει απαρατήρητος.



Εσωτερικό – χώροι: Παραμένει από τα πιο πρακτικά της κατηγορίας
Η μηδενικών ρύπων φύση της συγκεκριμένης έκδοσης, μεταφράζεται με μικρές πινελιές και στο εσωτερικό της καμπίνας. Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου διαθέτει πράσινες ραφές, υπάρχει μπουτόν επιλογής ECO ή ECO+ αλλά και δείκτες που παρέχουν πληροφορίες για την ανάκτηση ενέργειας και φόρτισης της μπαταρίας. Από κει και πέρα, σχεδιαστικά διατηρεί την αρχιτεκτονική των απλών εκδόσεων, ξεχωρίζει για την λιτότητα, την στιβαρότητα αλλά και την άνεση που μπορεί να παρέχει μέχρι και σε 4 άτομα. Παρά το γεγονός πως είναι πλήρως μανιτζέβελο και διαθέτει από τις πιο compact διαστάσεις στην αγορά, είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, την ώρα που το πορτ-παγκάζ επηρεάζεται ελάχιστα από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική, παραμένοντας στα εξαιρετικά (για την κατηγορία) 250λτ. Μία άκρως λειτουργική καμπίνα, χωρίς υπερβολές και εντυπωσιακά στοιχεία που εξυπηρετεί πλήρως τον αστικό – εύχρηστο χαρακτήρα του μοντέλου.



Κινητήρας – επιδόσεις: 83 άλογα και αυτονομία έως 245χλμ.
Κάτω από το μικρό αλλά μοντέρνο καπό του Citigo συναντάμε ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 83 ίππων και 210 Nm ροπής. Νούμερα άκρως ικανοποιητικά για ένα καθαρά αστικό μοντέλο, με την μπαταρία του συστήματος να είναι 36.8kWh, και την υποσχόμενη από την Skoda αυτονομία να αγγίζει τα 260χλμ. Για την φόρτιση τώρα του συστήματος, για το 80% αυτής σε μόλις μία ώρα θα χρειαστείτε καλώδιο φόρτισης CCS σε ταχυφορτιστή, ενώ με wall-box χρειάζεται για το ίδιο ποσοστό φόρτισης, 4 ώρες και 15 λεπτά. Εάν διαθέτετε απλή οικιακή πρίζα στο γκαράζ σας, τότε ο χρόνος φτάνει μέχρι και τις 16 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Τρομερά ήσυχο, εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του όπως το 0-100 σε 11.1 δευτ. και κόστος 1.2 ευρώ/100χλμ. (σύμφωνα με το μέσο όρο κόστους κιλοβατώρας από τον πάροχο) ενώ διαθέτει ελεγχόμενη τελική 130χλμ./ώρα.
 


Οδική συμπεριφορά: Σούπερ ευέλικτο και με χαμηλότερο κέντρο βάρους
Το ηλεκτρικό Skoda Citigo παραμένει ένα από τα πιο μανιτζέβελα και αστικά αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν ποτέ. Μικρός κύκλος στροφής, μικρές διαστάσεις και ηλεκτρικό νεύρο, θα σας κάνουν να το λατρέψετε σε κάθε αστική διαδρομή, καθώς παρκάρει παντού και ελέγχεται πλήρως. Η μπαταρία με τις 168 κυψέλες έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα πλαισίου κάτω από τα καθίσματα, χαμηλώνοντας έντεχνα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, χάνοντας λίγη από την άνεση, αλλά κερδίζοντας σε σταθερότητα και αποτελεσματικότητα. Στην επιλογή D ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ανάμεσα σε 3 σκάλες το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, ενώ στη θέση B του επιλογέα, δεν θα χρειάζεται καν να πατήσει το πεντάλ του φρένου, καθώς το κιβώτιο φρενάρει με το άφημα του γκαζιού. Με το ECO+ ενεργοποιημένο, έχετε στη κατοχή σας 55 άλογα και 95χλμ./ώρα τελική, όμως η μπαταρία φορτίζει σε σημαντικό βαθμό σε συνθήκες σταμάτα – ξεκίνα.
 


Συμπέρασμα
Μία στιβαρή και ήσυχη κατασκευή που ξεδιπλώνει χάρες και αυτονομία εντός πόλης. Μία άκρως συμφέρουσα επιλογή που ζητάει 1.2 ευρώ/100χλμ., έχει κρατική επιδότηση και μπορεί να βολέψει μέχρι και μία 3μελή οικογένεια. Η στροφή στο ρεύμα, έχει και αυτή τη πλευρά, την πρακτική.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις