VW ID.4: Το ηλεκτρικό SUV της VW με 204 άλογα
Και το όνομα αυτού... ID.4! Η Volkswagen δημιούργησε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της, διευρύνοντας τη γκάμα μοντέλων της, ξεπέρασε το πρόβλημα της αυτονομίας και επανέρχεται με 204 ίππους δηλώνοντας περήφανα 522 χλμ. αυτονομίας.
Η αρχή έγινε με το ID.3 και η επόμενη κίνηση στο κεφάλαιο «Volkswagen και ηλεκτροκίνηση» δε θα μπορούσε να ήταν κάτι άλλο από ένα μοντέλο που θα φέρνει SUV στοιχεία. Κάπως έτσι, γεννήθηκε το ID.4, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που μας συστήθηκε με δυνατό του σημείο την τεράστια αυτονομία. Το μόνο σίγουρο είναι πως δικαιώθηκε, αφήνοντας μας τις καλύτερες εντυπώσεις. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα!
Το VW ID.4 έρχεται με σχεδίαση που... «φωνάζει» μέλλον! Το θηριώδες αμάξωμα των 4,58 μέτρων δανείζεται λεπτομέρειες από το ID.3, αλλά διατηρεί μία καθαρά crossover αισθητική με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος. Ταυτόχρονα, οι «απαλές» καμπύλες δημιουργούν ένα άκρως αεροδυναμικό σχήμα με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,28 Cd και συνδυάζονται με τα LED φωτιστικά σώματα IQ.Light. Στο σκοτάδι, το γερμανικό μοντέλο φαίνεται ακόμα πιο φουτουριστικό, με τα φωτιστικά σώματα να ενώνονται τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.
Εσωτερικό: Εντυπωσιάζει με τους χώρους
Περνώντας στο εσωτερικό του VW ID.4 συναντήσαμε στοιχεία που προέρχονται από το μικρότερο «αδερφάκι», αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι εμφανές ότι η καμπίνα είναι σημαντικά πιο ευρύχωρη και προσεγμένη. Η έκδοση 1st Max της δοκιμής εξοπλίζεται με μία μεγάλη οθόνη μεγέθους 12 ιντσών στο κέντρο, μέσα από την οποία η ρύθμιση κάθε παραμέτρου (όπως ο κρυφός φωτισμούς) και η συνδεσιμότητα γίνονται πολύ εύκολα. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία διακριτική οθόνη με τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ο έλεγχος του ηλεκτροκινητήρα γίνεται από τον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται ακριβώς δίπλα της. Από εκεί, επιλέγοντας ο οδηγός το «B» επωφελείται από την μέγιστη ανάκτηση ενέργειας που καθιστά την οδήγηση, κυρίως σε αστικό περιβάλλον, ακόμα πιο εύκολη.
Σε επίπεδο χώρων, το ID.4 θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, αφού η πλατφόρμα MEB επιτρέπει την «έξυπνη» τοποθέτηση των μπαταριών. Αυτό σημαίνει ότι θα βολευτούν ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές αγγίζει τα 543 λτ. με δεύτερο επίπεδο για την αποθήκευση των καλωδίων. Τέλος δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην εντυπωσιακή πανοραμική, γυάλινη οροφή που δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον στους επιβάτες.
Κινητήρας: 204 ίπποι και πραγματική αυτονομία 450 χλμ.
Το νέο VW ID.4 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής. Η ισχύς έρχεται έντονα και αθόρυβα, επιταχύνοντας το ογκώδες όχημα μέχρι και την ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Όσον αφορά στις επιδόσεις, με την επιλογή του «Sport» προγράμματος οδήγησης, τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση μόλις 8,4 δλ. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μία μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh, η οποία σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία προσφέρει μία αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 522 χλμ. (WLTP). Ωστόσο, στη διάρκεια της συμβίωσής μας με το νέο Volkswagen ID.4 διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση των περίπου 20 kWh/100 χλμ. προσφέρει μία αυτονομία της τάξης των 460 χλμ., αρκεί η οδήγηση να γίνεται με αξιοποίηση της ανάκτησης ενέργειας και το πρόγραμμα «ECO» ενεργοποιημένο.
Ως προς τη φόρτιση της μπαταρίας, σε ταχυφορτιστή αρκούν μόλις 30 λεπτά για τη μετάβαση από το 10 στο 80%, σε Wallbox 11 kW περίπου έξι ώρες και σε απλό οικιακό δίκτυο περισσότερες από 30 ώρες.
Στον δρόμο: Απόλυτη σιωπή
Η απόλυτη ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα είναι κλασσικό φαινόμενο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην περίπτωση του VW ID.4 όμως κάτι τέτοιο γίνεται ακόμα πιο έντονο λόγω της απίστευτης ηχομόνωσης που επικρατεί, αλλά και της ποιότητας κύλισης. Σε αστικό περιβάλλον, η οδήγηση είναι πραγματικά ξεκούραστη, αφού ο κύκλος στροφής είναι μικρός δεδομένου του μεγέθους του αμαξώματος. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται υποδειγματικά, λόγω της ύπαρξης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και το μόνο σίγουρο είναι ότι μετρίασε τη «σκληρή» αίσθηση από τις ζάντες μεγέθους 21 ιντσών που συναντάμε στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης δοκιμής.
Το νέο VW ID.4 έρχεται σε δύο εκδόσεις, την Pro και την GTX, με την τιμή να ξεκινά από τα 46.100 ευρώ στην πρώτη περίπτωση και τα 56.770 στη δεύτερη.
Συμπέρασμα
Το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί το «mainstream» της νέας εποχής. Προσφέρει εξαιρετική αυτονομία που απαλλάσσει τον οδηγό από το πρόσθετο άγχος, ενώ ταυτόχρονα οι χώροι είναι εξαιρετικοί. Και όλα αυτά σε μία τιμή που χαρακτηρίζεται ανταγωνιστική για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης.
Σχολιάστε |