Στην τρίτη του γενιά έφτασε αισίως το Hyundai i20 και η διαφοροποίησή του με το παρελθόν είναι ριζική. Δοκιμάζουμε την έκδοση Premium με το ατμοσφαιρικό μοτέρ 84 ίππων.
Λίγο μετά την αποκάλυψη του ολοκαίνουριου Hyundai i10, η νοτιοκορεάτικη φίρμα προχωρά σε μία ακόμα ανανέωση. Ο λόγος για το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του i10, το οποίο απαντά στο όνομα Hyundai i20. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει καταφέρει να «τρυπώσει» ανάμεσα στα υπόλοιπα μοντέλα της απαιτητικής supermini κατηγορίας και τώρα έρχεται ριζικά ανανεωμένο. Στα χέρια μας βρέθηκε η έκδοση «Premium» με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων.
Εξωτερικά δεν υπάρχουν σημεία που να θυμίζουν το απερχόμενο Hyundai i20, αλλά ούτε και κάποιο άλλο μοντέλο της συγκεκριμένης εταιρείας. Το ύψος του αμαξώματος έχει μειωθεί αισθητά, ενώ το μήκος και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 5 και 30 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι εν λόγω διαστάσεις, σε συνάρτηση με τα έντονα νεύρα στο καπό και τις «αιχμηρές» γωνίες, έχουν δημιουργήσει ένα άκρως δυναμικό αποτέλεσμα. Η επιθετική σχεδίαση γίνεται ακόμα πιο έντονη με τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την σκουρόχρωμη γρίλια. Το πίσω μέρος ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, ενώ τα φώτα ενώνονται με μία λεπτή γραμμή.
Ιδιαίτερα σύγχρονο το εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι ιδιαίτερα νεανική και εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα. Το τιμόνι δεν ακολουθεί την πεπατημένων των τριών ακτινών που έχουμε συνηθίσει, αλλά έχει δύο και είναι ιδιαίτερα βολικό. Στην έκδοση «Premium» του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 10 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών η οποία, πέρα από τις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προβάλλει την κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές. Εννοείται πως είναι συμβατή και η σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay. Όσον αφορά στους χώρους, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν πολύ άνετα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του πλάτος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Βελτίωση είδαμε και στους χώρους αποσκευών, με τον συνολικό όγκο του νέου μοντέλου να αυξάνεται στα 352 λίτρα. Εννοείται ότι οι επιβάτες θα εξυπηρετηθούν και με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και στις θήκες των θυρών.
Κινητήρας: Επαρκείς οι 84 «ατμοσφαιρικοί» ίπποι
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής βρίσκεται ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ χωρητικότητας 1.197 κ.εκ. Αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Ασφαλώς, για όσους δεν αρκούνται στις επιδόσεις του, υπάρχει και ένας δεύτερος, γνώριμος κινητήρας βενζίνης που εξοπλίζεται με σύστημα υπερπλήρωσης. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.000 κ.εκ και η ισχύς τους 100 ίππους. Επανερχόμαστε, όμως, στο ατμοσφαιρικό μοτέρ με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, το οποίο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση βρίσκεται στα 5,2 λτ./100 χλμ σύμφωνα με την κορεάτικη φίρμα. Ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την τιμή στον πίνακα οργάνων να κυμαίνεται στα περίπου 6,5 λίτρα.