5 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το πρώτο ήπια υβριδικό Fiat Panda

Διαβάστηκε από 1042 αναγνώστες - 15/2/2021

Το Fiat Panda έχει γράψει ιστορία στον χώρο του αυτοκινήτου και πλέον η ιταλική φίρμα προχωρά στον εξηλεκτρισμό του. Αναβαθμίστηκε τεχνολογικά, έγινε πιο οικονομικό, μα πάνω απ όλα, παραμένει εξίσου πρακτικό.

 
 
Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο θρυλικά αυτοκίνητα στην ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Fiat Panda προσφέρεται σήμερα σε μία τεράστια γκάμα που καλύπτει κάθε ανάγκη, γεγονός που εντείνεται ακόμα περισσότερο με την προσθήκη ήπια υβριδικής έκδοσης. Έπειτα από 40 χρόνια ιστορίας, λοιπόν, η είσοδός του στην εποχή του εξηλεκτρισμού γίνεται με την έκδοση Cross Hybrid, την οποία δοκιμάσαμε.

Πέρα από το Hybrid, στην ονομασία περιλαμβάνεται και η λέξη «Cross», με την εξωτερική εμφάνιση να αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που διαθέτει τα «off road» στοιχεία. Αρχικά είναι εμφανές, ότι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι αυξημένη συγκριτικά με τα υπόλοιπα Fiat Panda, ενώ υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που το διαφοροποιούν αισθητά. Για παράδειγμα, οι προφυλακτήρες είναι ανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω, ώστε να προσφέρουν μία επιπλέον προστασία. Κατά τα άλλα, η σχεδίαση παραμένει ως έχει, με το Panda Cross Hybrid των 3,7 μέτρων να διατηρεί τα γνώριμα σχεδιαστικά στοιχεία και το τετραγωνισμένο του σχήμα.



Εσωτερικό: Πρακτικότητα στο ζενίθ
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, έχουμε να κάνουμε με την έκδοση «Launch Edition», η οποία δίνει έναν ξεχωριστό τόνο στο πρώτο ήπια υβριδικό Panda. Ενδεικτικά, οι επενδύσεις στην καμπίνα είναι κατασκευασμένες από «Seaqual», έναν ειδικό τύπο νήματος που παράγεται εν μέρει από πλαστικά που έχουν συλλεχθεί από τον βυθό της θάλασσας. Στην κεντρική κονσόλα, δεν υπάρχει οθόνη αφής, όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων, αλλά το ηχοσύστημα U-Connect που είναι ιδιαίτερα πρακτικό και εξοπλίζεται με Bluetooth. Το ίδιο ισχύει και για την ενσωματωμένη στο ταμπλό βάση στήριξης κινητού τηλεφώνου, ενώ από τον πίνακα οργάνων δεν απουσιάζουν οι ενδείξεις σχετικά με τη λειτουργία του ήπια υβριδικού συστήματος. Τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά στην υφή τους, αλλά δείχνουν αρκετά στιβαρά και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Τέλος, σε επίπεδο χώρων, το Panda Hybrid δε διαφέρει από την υπόλοιπη γκάμα, με αποτέλεσμα να μπορούν να μετακινηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τα 225 λτ. του χώρου αποσκευών να κρίνονται απλώς ικανοποιητικά.

Κινητήρας: Έμφαση στην οικονομία
Στην περίπτωση του ήπια υβριδικού Fiat Panda, κάτω από το καπό υπάρχει ένας μικροσκοπικός, τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης μόλις 77 κιλών. Έχει δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και η χωρητικότητά του φτάνει τα 1.000 κ.εκ. Σε συνεργασία με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt-intergrated Starter Generator), η ισχύς φτάνει τους 70 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής αγγίζει τα 92 Nm. Το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί ως μίζα, ως κινητήρας, αλλά και ως γεννήτρια ώστε να φορτίζει τη μπαταρία μεγέθους 11 Ah. Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό σημείο του συστήματος, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 14,7 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 155 χλμ./ώρα. Το ίδιο βέβαια δεν ισχύει για την κατανάλωση του κινητήρα, μιας και αυτός είναι ο τομέας που διαπρέπει. Η επίσημη αντιπροσωπεία αναφέρει 4λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε την τιμή των 5,5 λτ./100 χλμ. ως έναν εύκολα εφικτό στόχο. 



 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει