Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Citroen C5 Aircross PHEV: Ο ορισμός της άνεσης και της οικονομίας
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Citroen C5 Aircross PHEV: Ο ορισμός της άνεσης και της οικονομίας

Διαβάστηκε από 10601 αναγνώστες - 9/2/2022

Ευρύχωρο, άνετο, οικονομικό και ταυτόχρονα σβέλτο! Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα του Citroen C5 Aircross Plug-In, που έρχεται με 225 ίππους κι υπόσχεται 55 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. 

Ακολουθώντας τη σύγχρονη τάση εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, η Citroen προχώρησε στο λανσάρισμα του πρώτου της μοντέλου που μπαίνει στην πρίζα. Ο λόγος για το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid, το οποίο εντυπωσιάζει με τη σχεδίαση και τη δύναμή του, ενώ πλέον μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά. Η εν λόγω έκδοση βρέθηκε στα χέρια μας και έφτασε η στιγμή να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις που μας άφησε.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Λίγες έως ελάχιστες είναι οι διαφορές που θα συναντήσει κανείς εξωτερικά στο συγκεκριμένο C5 Aircross, με την πιο εμφανή να είναι το μπλε περίγραμμα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα και στα πλευρικά «airbumps». Ασφαλώς δεν απουσιάζει το σχετικό λογότυπο, αλλά και η δεύτερη θύρα για την φόρτιση της μπαταρίας. Κατά τα άλλα, το μεγάλο SUV της γαλλικής φίρμας παραμένει μυώδες, με τα εντυπωσιακά led φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος να δίνουν έναν φουτουριστικό τόνο, ενώ η διχρωμία με την μαύρη οροφή και τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου προσδίδει έναν πιο «επιθετικό» χαρακτήρα



Εσωτερικό: Ευρύχωρο και ποιοτικό
Η καμπίνα του υβριδικού Citroen C5 Aircross διακρίνεται για την ευρυχωρία και την καλή ποιότητα των υλικών. Η συναρμολόγηση είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και τα ηλεκτρικά - θερμαινόμενα καθίσματα ιδιαίτερα αναπαυτικά. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, μέσα από την οποία ελέγχονται πολλά συστήματα, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ο διζωνικός κλιματισμός και η πλοήγηση. Εννοείται ότι υπάρχει δυνατότητα συνδεσιμότητας με το κινητό τηλέφωνο (υποστηρίζεται και ασύρματη φόρτιση), ενώ η κάμερα οπισθοπορείας φέρει δυναμικές γραμμές που διευκολύνουν τη διαδικασία στάθμευσης. Πίσω από το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι συναντάμε δύο άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία, το πρώτο είναι τα paddles για πιο «συμμετοχική» οδήγηση και το δεύτερο ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών. Μέσω αυτού, ο οδηγός λαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα δεδομένα οδήγησης, ενώ ανάλογα με το προφίλ απεικόνισης που θα επιλέξει μπορεί να εμφανιστούν και άλλα δεδομένα, όπως για παράδειγμα ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης.

Οι χώροι που προσφέρει το Citroen C5 Aircross είναι αντάξιοι της κατηγορίας στην οποία ανήκει και δε θα δυσκολευτούν να μετακινηθούν ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές μέσα στην καμπίνα, ενώ σημαντική ευκολία προσφέρουν τα συρόμενα καθίσματα, τα οποία μεταβάλλουν τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 460 έως τα 600 λίτρα. Βέβαια, μία μικρή μείωση του χώρου (-120 λτ.) είναι υπαρκτή λόγο της τοποθέτησης της μπαταρίας.

Κινητήρας: 225 ίπποι και έως 55 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά

Κινητήρας: 225 ίπποι και έως 55 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά

Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του υβριδικού Citroen C5 Aircross είναι ασφαλώς η εξαιρετική «συνεργασία» θερμικού μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. της οικογένειας «PureTech», ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Βέβαια, με την σύμπραξη του ηλεκτροκινητήρα προκύπτει συνδυαστική ισχύς 225 ίππων, η οποία περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, με τα 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 8,3 δλ. για το αμάξωμα των 1.825 κιλών (μαζί με τον οδηγό). Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα, ενώ με αμιγώς ηλεκτρική ισχύ είναι εφικτή μία μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 135 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Citroen, το C5 Aircross μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 55 χιλιόμετρα, ενώ με γεμάτη μπαταρία είναι σε θέση να διανύσει τα πρώτα 100 χλμ. με μέση κατανάλωση χαμηλότερη των 2 λτ./100 χλμ. Από εκεί και πέρα, μόλις το επίπεδο των μπαταριών μηδενιστεί, διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση βενζίνης σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται περίπου στα 7,5 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά στην φόρτιση της μπαταρίας χωρητικότητας 13,2 kWh, σε οικιακή πρίζα απαιτούνται περίπου 7 ώρες μέχρι την πλήρη φόρτιση, ενώ με χρήση Wallbox 7,4 kW ο απαιτούμενος χρόνος μειώνεται κάτω από τις 2 ώρες.



Στον δρόμο: Ισχυρό, αλλά με έμφαση στην άνεση

Μπορεί το Plug-In υβριδικό Citroen C5 Aircross να είναι ένα ισχυρό SUV με 225 ίππους, αλλά η οδηγική του συμπεριφορά παραπέμπει σε ένα όχημα, όπου κατά την εξέλιξη δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση, παρά στον «sportive» χαρακτήρα. Σε ταχύτερο ρυθμό οδήγησης, τα φαινόμενα υποστροφής δεν αργούν να εμφανιστούν, ωστόσο το «set-up» της ανάρτησης προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μοναδική άνεση, αποσβένοντας υποδειγματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι αλλαγές του κιβωτίου ταχυτήτων είναι άμεσες, τα paddles δίνουν μία «διαφορετική νότα» στους λάτρεις της οδήγησης, ενώ επιλέγοντας το «B», η ανάκτηση ενέργειας ελαχιστοποιεί την χρήση του φρένου, ειδικά στις εκτός πόλεις διαδρομές. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης, το «Electric» για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, το «Hybrid» που ενεργοποιεί το θερμικό μοτέρ όταν είναι απαραίτητο και το «Sport», όπου οι 225 είναι άμεσα διαθέσιμοι μόλις ο οδηγός βυθίσει το γκάζι στο πάτωμα.

Η τιμή του προσθιοκίνητου Plug-In υβριδικού Citroen C5 Aircross με τους 225 ίππους ξεκινά από τα 44.900 ευρώ και η διατήρηση των εκπομπών CO2 στα μόλις 32 γρ./χλμ. μηδενίζει το κόστος των τελών κυκλοφορίας.

Συμπέρασμα
Το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid είναι ασυναγώνιστο σε τομείς, όπως η άνεση και η ποιότητα κύλισης. Η τιμή του είναι ανταγωνιστική για την κατηγορία του, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα C-SUV που μπαίνει στην πρίζα, ενώ τα 55 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας αρκούν ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα καθημερινά έξοδα μετακίνησης.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε