Υβρίδιο πόλης - Μετά από 7 χρόνια, το αγαπημένο μικρό ξαναδημιουργήθηκε από το μηδέν με νέους γνώμονες αλλά και ορίζοντες. Πιο ευρωπαϊκό από ποτέ στην τέταρτη γενιά του, έρχεται με υβριδική τεχνολογία να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό.
Είναι μικρό, αξιόπιστο, μας έρχεται κατευθείαν από την Ιαπωνία και θέλει να συνεχίσει την εκπληκτική εμπορική πορεία του προκατόχου του. Δοκιμάζουμε τον 1.200άρη κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας του νέου Suzuki Swift και σας μεταφέρουμε κάθε πτυχή του.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Διαφοροποιήθηκε πλήρως και αρέσει
Την μαεστρία σου την δείχνεις όταν μπορείς να αλλάξεις τα πάντα σε ένα αυτοκίνητο, μα να κρατήσεις αναλλοίωτο το DNA του. Έτσι και το νέο Swift είναι φανερά αλλαγμένο με μία πιο δυναμική αισθητική, παραμένοντας όμως αναγνωρίσιμο. Μειωμένο ύψος, αυξημένο φάρδος, σε συνδυασμό με το έντονο νεύρο που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου, πετυχαίνουν ένα πιο μυώδες αποτέλεσμα. Κοιτώντας το από μπροστά, ξεχωρίζει σίγουρα η μεγάλη γρίλια, ενώ τα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα, ανεβαίνουν ψηλά στο καπό. Οι πίσω μαύρες κολώνες κρύβουν περίτεχνα τις χειρολαβές για τις πόρτες, ενώ πετυχαίνουν και την αίσθηση της αιωρούμενης οροφής.
Εσωτερικό-χώροι: Μοντέρνα και ευχάριστη ατμόσφαιρα παρά τα σκληρά πλαστικά
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Swift είναι ευχάριστος και θα λέγαμε πως το πρώτο βλέμμα σε κάνει να το ρίξεις επάνω στην κεντρική οθόνη 7 ιντσών. Η θέση της στο κέντρο του ταμπλό, μαζί με την οριζόντια διάτρητη λευκή λωρίδα, που βρίσκεται από πάνω της και διατρέχει το ταμπλό κατά μήκος, μέχρι τον αεραγωγό του συνοδηγού, αυξάνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Οι λευκές πινελιές συνεχίζονται και στις πόρτες, και μαζί με το δερμάτινο (flat-bottom) τιμόνι σκοπεύουν να κερδίζουν νεανικές ηλικίες. Προσεγμένη συναρμογή και πλήθος θέσεων για μικροαντικείμενα θα λύσουν τα χέρια του οδηγού, ενώ μοναδικό αρνητικό η αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών που μετριάζει τις αρχικές θετικές εντυπώσεις.
Στον τομέα των χώρων, παρά το μήκος των 3.84 μέτρων, καταφέρνει να δημιουργήσει ένα άνετο περιβάλλον για τέσσερις επιβάτες. Μεγάλος χώρος για κεφάλια και πόδια των πίσω, (δύσκολο να χωρέσει 5ος) ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 265λτ.
Κινητήρας: Υβριδική τεχνολογία για απόλυτη οικονομία
Κάτω από το καπό του, συναντάμε τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet με 90 άλογα ιπποδύναμη, ο οποίος συνδυάζεται αρμονικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki. Με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από την θέση οδηγού, το 12V σύστημα ηλεκτροκινητήρα, καταφέρνει σε συνδυασμό με το σύστημα Start-Stop να ρίξει τη κατανάλωση πολύ χαμηλά και πιο συγκεκριμένα στα 4λτ./100χλμ. Στην πράξη, ο 1.200άρης κινητήρας είναι αρκετά αποδοτικός, τραβάει από χαμηλά και δίνει στον οδηγό τη σιγουριά που χρειάζεται. Κατά το φρενάρισμα, είναι αισθητή η ανάκτηση ενέργειας στη μπαταρία, ενώ ανάλογες πληροφορίες εμφανίζονται συνεχώς στο καντράν.
Οδηγική συμπεριφορά: Σπορτίφ συμπεριφορά
Η νέα πλατφόρμα «HEARTEC» στην οποία πατάει το πανάλαφρο νέο Swift, του χαρίζει σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά και ευελιξία. Εντός πόλης, εκμεταλλεύεται τις 3.1 στροφές του τιμονιού και την καλή ορατότητα για να παρέχει στον οδηγό ένα αυτοκίνητο, εύκολα διαχειρίσιμο. Η προσπέλαση των λακκουβών, θα γίνει αντιληπτή, ειδικά για τις εγκάρσιες, ωστόσο σε καμία περίπτωση οι ανωμαλίες δεν θα κουράσουν τους επιβαίνοντες. Στον αυτοκινητόδρομο, η ένσταση μας, έγκειται στην απορρόφηση του θορύβου από την κύλιση και την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Ξεπερνώντας αυτά, το αμάξι είναι σταθερό και πραγματικά ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους. Ακόμα και σε συνθήκες πίεσης ή στροφές, η ανασχεδιασμένη και πιο σκληρή ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα του Swift να πάρει κλίσεις.
Συμπέρασμα
Η τέταρτη γενιά, είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη και τεχνολογικά άρτια. Ένας υπεροικονομικός υβριδικός κινητήρας με δυνατές επιδόσεις και ήσυχη λειτουργία που συνδυάζεται με καλή οδηγική συμπεριφορά και χώρους. Εάν προσπεράσουμε τη χρήση σκληρού πλαστικού αλλά και την ηχομόνωση της καμπίνας, μιλάμε για μία άκρως value for money επιλογή.