Μια ευχάριστη… ατμόσφαιρα! - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Toyota Yaris με τον 1.500άρη κινητήρα των 111 ίππων. Με γνώμονα την υψηλή απόδοση και όχι τις απόλυτες επιδόσεις, βγάζει δόντια απέναντι στα turbo.
Την μυστική συνταγή για την επιτυχία φαίνεται να έχει βρει η Toyota, και δεν λέει να κάνει το μικρός της Yaris, να κατέβει από το υψηλότερο σκαλί του βάθρου των πωλήσεων. Η ανανεωμένη γενιά, φέρνει έναν ακόμα ατμοσφαιρικό κινητήρα κόντρα στο δυνατό ρεύμα των turbo. 1.500 κυβικά με απόδοση 111 ίππων που έχουν έναν μοναδικό στόχο. Την χρυσή τομή ανάμεσα σε απόδοση και οικονομία.
Εμφάνιση-σχεδίαση: Επιπλέον δυναμική για το ιαπωνικό μικρό
Αναλογίες και βασικές στυλιστικές γραμμές παραμένουν οι ίδιες στο Yaris, με τις σχεδιαστικές παρεμβάσεις στο εμπρός και στο πίσω μέρος, να πετυχαίνουν έξτρα δυναμική. Νέος προφυλακτήρας και φανάρια, τονίζουν ακόμα περισσότερο το χαρακτηριστικό «Χ» του εμπρός μέρους. Η αλλαγή που κεντρίζει τα βλέμματα εντοπίζεται στην νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος, τα οποία δίνουν έμφαση στο φάρδος του Yaris και θυμίζουν λίγο Auris.
Εσωτερικό: Πετυχημένες πινελιές φρεσκαρίσματος
Η ποιότητα συνεχίζει να είναι σε πολύ καλά επίπεδα παρόλο που μαλακά πλαστικά θα συναντήσουμε μονάχα στο ταμπλό. Πολύ προσεγμένο το επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος με αρκετές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για μικροαντικείμενα. Από τις προσθήκες ξεχωρίζουν ο νέος πίνακας οργάνων 4.2 ιντσών μεταξύ των αναλογικών οργάνων που δίνει νέα πιο high-tech πινελιά στο γνώριμο εσωτερικό του best seller. Ακόμα, νέα χειριστήρια στο τιμόνι θα διευκολύνουν αρκετά τον οδηγό αλλά και τον χειρισμό του συστήματος infotainment.
Χώροι: Με άνεση 4 επιβάτες, με μικρές παραχωρήσεις και πέμπτος
Από τα μεγαλύτερα μικρά! Το εντυπωσιακό πλάτος κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις καθώς εξασφαλίζει άνετα ταξίδια για 4 ενήλικες, και με μικρές παραχωρήσεις για 5. Το επίπεδο πάτωμα, οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο ικανοποιητικός χώρος αποσκευών των 286 λτ. απογειώνουν την πρακτικότητα του Yaris.
Κινητήρας: Καλή απόκριση γκαζιού αλλά χαμηλή ροπή
Κόντρα στο ρεύμα των turbo με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό είναι το μότο του νέου και ανανεωμένου κινητήρα που βρίσκουμε σηκώνοντας το καπό του Yaris. Ο νέος 1,5 VVT-iE κινητήρας φέρνει καλή απόκριση στο γκάζι μα αισθητή έλλειψη ροπής που θα σε οδηγήσει στο κατέβασμα ακόμα και δύο σχέσεων για μια άνετη προσπέραση. Στις μεσαίες στροφές είναι αρκετά ζωηρός ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει αρκετά έως και το κόφτη, με την ανάλογη ηχητική παρουσία. Το 0-100 έρχεται στα ικανοποιητικά 10,9 δευτ. με την έλλειψη του turbo να γίνεται αισθητή κυρίως στις ρεπρίζ. ( σε αυτές δεν βοηθάει ιδιαίτερα και το αραιής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο). Η πραγματική κατανάλωση σε αστικά μοτίβα κίνησης αγγίζει τα 6.4 λτ./100χλμ. με το νούμερο να είναι ικανοποιητικό.
Οδική συμπεριφορά: Ευκολοδήγητο με μοναδική περιφερειακή ορατότητα
Με κύκλο στροφής τα 9,6 μ., καταλαβαίνετε πόσο εύχρηστο είναι εντός πόλης, πόσο ευέλικτο γενικά και σίγουρα μετατρέπεται στον απόλυτο σύμμαχο σε κάθε μανούβρα. Οι χάρες του όμως δεν περιορίζονται εντός τειχών, καθώς και σε ταξίδι, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ο θόρυβος χαμηλός και το αμάξωμα παραμένει σταθερό και ευθύβολο. Εάν πετύχετε στριφτερές διαδρομές θα τις ευχαριστηθείτε και με το παραπάνω καθώς οι προβλέψιμες μα και προοδευτικές υποστροφικές αντιδράσεις του είναι απολαυστικές. Η ανάρτηση είναι πλέον πιο απορροφητική, ενώ τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις αλλά και την μεγάλη τους αντοχή.
Συμπέρασμα
Ένα πλήρες πακέτο για αυτούς που ζητάνε ένα αμάξι σύμμαχο για την καθημερινότητα. Πρακτικό, εύχρηστο και φυσικά αξιόπιστο μας κάνει να παραβλέψουμε την απουσία start/stop και τον θόρυβο στις υψηλές στροφές λειτουργίας.