Στο πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison εξέλιξαν ήδη μια τεχνολογία που ξεπερνά τις μέχρι τώρα γνώσεις μας. Αν έλεγες πριν μερικά χρόνια σε κάποιον μηχανολόγο/μηχανικό πως υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθεί κινητήρας που θα καίει και βενζίνη αλλά και diesel, σίγουρα θα καλούσε τους γιατρούς των φρενοκομείων να σε μαζέψουν. Κι όμως!
Ο πειραματικός κινητήρας που κατασκεύασε η ομάδα έρευνας του πανεπιστήμιου, έχει αυτή την δυνατότητα, και μάλιστα με εξαιρετικά αποτελέσματα στον βαθμό απόδοσης του κινητήρα. Ο RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) είναι μία ακόμη επαναστατική ιδέα που ακόμα δεν μπορούμε να προβλέψουμε αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί μαζικά. Το σίγουρο πάντως είναι πως σε περίπτωση εφαρμογής της θα άλλαζαν όλα στην βιομηχανία των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο ατού αυτής της τεχνολογίας, είναι πως καταφέρνει να φτάσει τον βαθμό απόδοσης του κινητήρα στο 60%, πράγμα που σημαίνει πως πάνω από το μισό του καύσιμου που καταναλώνει ο κινητήρας θα παράγει έργο και κίνηση, και δεν θα χαθεί ως καυσαέριο και θερμότητα, όπως συμβαίνει αυτή την στιγμή από τους θερμικούς κινητήρες. Για να μπορέσουμε να γίνουμε ακόμα πιο κατανοητοί, θα πούμε πως την στιγμή αυτή που διαβάζεις αυτές τις γραμμές, οι πιο γραμμικοί και γνωστοί ΜΕΚ κινητήρες νέας τεχνολογίας καταφέρνουν να αγγίξουν το 40%.
Copyright © 2024 - autoagora.gr