Η
τρίτη έκδοση Audi RS3 είναι γεγονός. Το sports car βρίσκεται προ των πυλών και ετοιμάζεται να βρεθεί αντιμέτωπο με το Mercedes-AMG A45S. Η γερμανική μάρκα αναμένεται να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες μέσα στον Ιούλιο, μέχρι τότε ωστόσο δημοσίευσε μία πρόγευση ιδιαίτερα αποκαλυπτική. Πρώτα από όλα, το νέο Audi RS3 θα κυκλοφορήσει τόσο σε
πεντάθυρη Sportback όσο και σε τετράθυρη sedan έκδοση, με την δεύτερη να απευθύνεται αποκλειστικά στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Το αμάξωμα είναι
κατά 10 χλστ. χαμηλωμένο συγκριτικά με το S3 και 25 χλστ. σε σχέση με το A3. Περιστροφικά ρουλεμάν, ειδικά για το RS3 βρίσκουμε στην μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson, ενώ επιπλέον υπάρχουν σκληρότερα κάτω ψαλίδια και stabilizers.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Όσον αφορά τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά, σταθερός παραμένει ο
5κύλινδρoς turbo κινητήρας των 2,5 λίτρων. Μπορεί η ιπποδύναμη να παραμένει σταθερή στα 400 PS, η μέγιστη ισχύς ωστόσο «πιάνεται» σε μεγαλύτερο περιθώριο σ.α.λ., μεταξύ 5.600-7.000. Σταθερό παραμένει και το
7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο ωστόσο χάρη στην καλύτερη επικοινωνία με τα υπόλοιπα εξαρτήματα του δίσκου (Launch Control) εξασφαλίζει
πιο στιβαρή αίσθηση, αλλαγή ταχυτήτων σε μικρότερο χρόνο και προοπτική πιο γρήγορης εκκίνησης.
Περισσότερη, από την άλλη πλευρά είναι η ροπή.
Αυξημένη κατά 20 νιουτόμετρα αγγίζει πλέον τα 500 Nm. Η συγκεκριμένη αύξηση μεταφράζεται και σε καλύτερη επιτάχυνση κατά 0,3 δευτερόλεπτα. Για την ακρίβεια το νέο Audi RS3 επιταχύνει στα
0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, κερδίζοντας τα 3,9 δευτερόλεπτα της Mercedes-AMG A45S. Σε προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού, μάλιστα, προσφέρεται και η εντυπωσιακή δυνατότητα
τελικής ταχύτητας στα 290 χλμ./ώρα.
Σταθερή παραμένει η ιπποδύναμη στα 394 άλογα, την ώρα που η αυξημένη ροπή (500 Nm) προσφέρει και καλύτερη επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη προσθήκη η οποία κάνει τελικά και την διαφορά στο νέο Audi RS3 είναι ο
μηχανισμός «RS Torque Splitter» που υπάρχει στον πίσω άξονα. Ουσιαστικά πρόκειται για σύστημα που επιτρέπει
τον πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο ενώ στο προηγούμενο μοντέλο είχαμε το διαφορικό του πίσω άξονα και το πακέτου πολύδισκου συμπλέκτη. Στις αριστερόστροφες καμπύλες μεταδίδει την ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες
στέλνεται διαφορετικό διάνυσμα ροπής ώστε να εξασφαλίζεται λιγότερη υποστροφή, καλύτερη σταθερότητα και μέγιστη ευελιξία. Στο Audi Drive Select δίνονται
5 επιλογές drift modes: Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance και RS Torque Rear. Πιο ισορροπημένη είναι η Dynamic Mode, ενώ με την RS Performance προσφέρεται λιγότερη υποστροφή και υπεστροφή για top επιδόσεις γύρων.