Fiat 500Χ και Tipo σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις
Τα υβριδικά 500Χ και Tipo είναι εδώ. Καίνε λιγότερο, πάνε πιο γρήγορα. Έχουν και άλλα ατού.
Η Fiat δεν επαναπαύεται ποτέ – γνωρίζει πως εχθρός του καλού είναι μόνο το καλύτερο και, στα πλαίσια εκσυγχρονισμού της γκάμας της, αποφάσισε να μας δώσει υβριδικές εκδόσεις που κάνουν το 500Χ και το Tipo ακόμα πιο ελκυστικά και σύγχρονα. Φυσικά τις καλωσορίζουμε μετά χαράς και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το γιατί.
Βελτιωμένα σε επιδόσεις, κατανάλωση, εκπομπές CO2
Ας ξεκινήσουμε από τα πιο σημαντικά: το 500Χ και το Tipo αξιοποιούν τον συνδυασμό του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου μοτέρ χωρητικότητας 1,5 λίτρων, που αποδίδει 130 ίππους ισχύος (στις 5.250 σ.α.λ.) και 240 Nm ροπής (στις 1.500 σ.α.λ.), με έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt που προσθέτει ακόμα 20 άλογα και 55 Nm στην εξίσωση. Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση φτάνει στα επίπεδα του 1.3T 150 ίππων, αλλά με τη διαφορά ότι εδώ η κατανάλωση, αλλά και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θυμίζουν εκείνες του χιλιάρη κινητήρα.
Οπότε ας μιλήσουμε για επιδόσεις. Το 500Χ Hybrid χρειάζεται περίπου 9,4 δεύτερα και το Tipo εννιά στρογγυλά δευτερόλεπτα για να φτάσουν τα 100 km/h από στάση, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά στο να εξαφανίζεται η υστέρηση του τούρμπο. Η τελική φτάνει τα 195 km/h για το 500Χ και τα 207 km/h για το Tipo - και το επτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT που φορούν και τα δύο βοηθά αρκετά τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και σε εκείνο της κατανάλωσης και των εκπομπών καυσαερίων. Πιο συγκεκριμένα, το υβριδικό 500Χ καταναλώνει σε μικτό κύκλο περίπου 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ παράγει 129 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο που διανύει και οι αντίστοιχες τιμές για το Tipo είναι 5,1 λίτρα/100km και 115 g/km. Οι εκπομπές αυτές εξασφαλίζουν και στα δυο μοντέλα ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας (μεταξύ 83 και 100 ευρώ το χρόνο) για το 500Χ, ενώ οι ιδιοκτήτες του Tipo δεν θα βάλουν καν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τέλη.
Ήπια υβριδικά, αλλά με δυνατότητες αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης
Το Fiat 500Χ Hybrid και το Tipo Hybrid μπορούν να κινηθούν και χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, πράγμα που βοηθά επίσης στην κατανάλωση. Η μπαταρία με χωρητικότητα 0,8 kWh εξασφαλίζει ότι τα ιταλικά… φιγουρίνια μπορούν να καλύψουν περίπου τρία χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, αλλά σε χαμηλές ταχύτητες ομολογουμένως – καθώς μπαινοβγαίνετε σε κάποιο πάρκινγκ, ας πούμε, ή σε συνθήκες μεγάλης κίνησης ή στο σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια.
Όταν βέβαια χρειαστεί, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εκεί για να βοηθήσει την κατάσταση και ο ηλεκτροκινητήρας BSG (γεννήτρια-μίζα) εξασφαλίζει ότι παίρνει μπρος αστραπιαία και χωρίς θόρυβο, ώστε να συνεχίζετε απρόσκοπτα την πορεία σας. Και τα δυο μοντέλα διαθέτουν επίσης σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, ώστε η φόρτιση της μπαταρίας να γίνεται ακόμα πιο εύκολα, ενώ το μοτέρ τους σβήνει όταν το αυτοκίνητο ρολλάρει. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τα διάφορα ηλεκτρικά δεδομένα από το καντράν, ώστε να έχει πάντα πλήρη αντίληψη για την κατάσταση του συστήματος.
Σχολιάστε |