Σχεδίαση
Η μάσκα στο εμπρός μέρος θυμίζει Aston
Martin και εκφράζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «One
Ford» της Ford. Ξεχωρίζει η
νέα γρίλια με χρώμιο, τα μακρόστενα και πιο δυναμικά φώτα και ο νέος
προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης. Πίσω προστίθενται πινελιές
χρωμίου, ενώ αλλάζει ελαφρώς η σχεδίαση των φωτιστικών και της πόρτας του χώρου
αποσκευών. Το τελικό αποτέλεσμα δίνει στο Focus μια πιο δυναμική
και ξεχωριστή εικόνα.
Εσωτερικό
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής 8
ιντσών, που φιλοξενεί το νέο σύστημα πολυμέσων της εταιρείας, το SYNC2. Η οθόνη
είναι χωρισμένη στα 4 και κάθε τεταρτημόριο φιλοξενεί αντίστοιχα το ηχοσύστημα,
την πλοήγηση, τον κλιματισμό και την σύνδεση με smartphones. Το νέο τριάκτινο
τιμόνι έχει νέα χειριστήρια για το
ηχοσύστημα και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του Focus. Εξαιρετικά είναι τα
καθίσματα που προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη και δεν κουράζουν σε πολύωρα
ταξίδια. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί ενώ ο χώρος
αποσκευών είναι 363 λτ. (με κιτ επισκευής).
Κινητήρας
Το Focus της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον νέο, προδιαγραφών
Euro6, αλουμινένιο TDCi diesel
κινητήρα 1,5 lt., που
αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής ενώ έχει μόλις
3,8 λτ./100 χλμ. κατανάλωση. Όπως όλοι οι νέοι κινητήρες diesel
της Ford, έχει νέες προηγμένες τεχνολογίες όπως ο νέος καταλύτης με παγίδα NOX φτωχού μίγματος για καθαρότερες εκπομπές ρύπων, αλλά και η
επικάλυψη με υλικό Diamond Like Coating (DLC), για μείωση των τριβών. Το αποτέλεσμα είναι,
εκτός από την χαμηλή κατανάλωση, να έχει μόλις 98 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 και να
απαλλάσσεται από υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
Οδηγώντας
Το Focus διαθέτει εξαιρετική οδική συμπεριφορά και το
δείχνει. Η πολύ καλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το γρήγορο και ακριβές
τιμόνι, προδιαθέτουν ευχάριστα τον οδηγό, ειδικά σε δρόμο με στροφές, όπου το
Focus έχει περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και εντυπωσιακά περιθώρια
πρόσφυσης. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, που αναβαθμίζει την
παρεχόμενη άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Ο κινητήρας είναι ελαστικός, με
πολιτισμένη λειτουργία, έχει άφθονη ροπή και συνεργάζεται άψογα με το 6άρι
κιβώτιο, συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία. Θα πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα
στον σωστό σχεδιασμό των καθισμάτων και την άνεση που προσφέρουν, μιας και
καταφέρνουν ακόμα και μετά από πολύωρα ταξίδια, να κρατήσουν οδηγό και επιβάτες
σε φόρμα.
Συμπέρασμα
Το
νέο Ford Focus 1,5 TDCi έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά,
σύγχρονη σχεδίαση και όμορφο εσωτερικό. Η τιμή ξεκινά από 18.074 (με έκπτωση
και απόσυρση), με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού, και σίγουρα αποτελεί μια
ολοκληρωμένη πρόταση στην δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων, ειδικά για όσους
επιθυμούν και μια σπορ «πινελιά».
Copyright © 2024 - autoagora.gr