autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Γιατί δεν πάει όπως πήγαινε?

Διαβάστηκε από 9916 αναγνώστες - 29/1/2020

Με την πάροδο του χρόνου η ισχύς του αυτοκινήτου μας μειώνεται και αυτό μπορούν να το πιστοποιήσουν αυτοί που οδηγούν το ίδιο όχημα, για πολλά χρόνια. Ποιες είναι οι αιτίες που συμβαίνει αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε για να ελαττώσουμε την πτωτική πορεία?

Όταν τα χρόνια σου περάσουν... (που λέει και ο υπέρτατος βάρδος, Βασίλης Καρράς), έρχεται η πτώση. Ενας κινητήρας χάνει μέρος της ισχύος του σε βάθος χρόνου και λίγο-πολύ το έχουμε αντιμετωπίσει όλοι μας. Αναρωτήθηκες ποτέ, ποιες είναι οι αιτίες που τον επηρεάζουν? Πως μπορούμε να εξασφαλίσουμε πως το μοτέρ μας θα αποδίδει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για μεγαλύτερο διάστημα? Ας δούμε παρακάτω, 10 αιτίες που μειώνουν την απόδοση του κινητήρα μας.


Φίλτρο αέρα
Το φίλτρο αέρα διατηρεί καθαρό τον αέρα που εισέρχεται στο αυτοκίνητό μας. Ενα μπουκωμένο φίλτρο, περιορίζει κατά πολύ την ποσότητα εισροής του αέρα που περνά στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να έχουμε κακή καύση. Ο καθαρισμός ή ακόμα και η αλλαγή του φίλτρου αέρα θα βοηθήσει την αναπνοή του κινητήρα.
 
Καταλύτης
Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι παλιό και ο καταλύτης (ακόμα και η εξάτμιση) βρίσκονται σε κακή κατάσταση, ο κινητήρας θα πιεστεί ώστε να καταφέρει να ωθήσει τα καυσαέρια προς τα έξω. Ενας προσεκτικός έλεγχος του συστήματος εξαγωγής θα μπορούσε να βοηθήσει προς την σωστή κατεύθυνση επιδιόρθωσης ή ακόμα και αλλαγής.


 
Αντλία καυσίμου
Μια σύνηθες βλάβη που βγάζουν τα αυτοκίνητα μεγάλης ηλικίας είναι η αντλία καυσίμου. Η χρόνια χρήση της επηρεάζει την λειτουργία της και μερικές φορές δεν είναι ικανή να τροφοδοτήσει με την σωστή ποσότητα καυσίμου για μεγάλη διάρκεια και σε υψηλή πίεση. Σημαντικό ρόλο παίζουν τα καύσιμα τα οποία επιλέγουμε να βάλουμε στο αυτοκίνητο μας. Στην χώρα μας, το πρόβλημα διογκώνεται λόγο κακής ποιότητας καυσίμων.
 
Μπεκ
Η κακή ποιότητα καυσίμων ευθύνεται και για τις βλάβες των μπεκ. Τα μπεκ ψεκάζουν το καύσιμο στον κύλινδρο του κινητήρα. Η χρόνια χρήση σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα του καυσίμου, βουλώνει τα μπεκ ψεκασμού, όπου μαζί με τις υψηλές θερμοκρασίες μειώνουν την απόδοσή τους. Ενας καθαρισμός σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο θα βοηθούσε πολύ για την επαναφορά τους στην αρχική τους μορφή.


 
Ελατήρια εμβόλου
Η φθορά του ελατηρίου σε ένα πιστόνι είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα γερασμένα αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα αυτής της φθοράς είναι η μείωση της συμπίεσης στον θάλαμο καύσης, και κάπως έτσι επέρχεται και η πτώση της ιπποδύναμης.
 
Βαλβίδες
Λόγο των καύσεων του θαλάμου, οι βαλβίδες μετά από χρόνια γεμίζουν με επικαθίσεις άνθρακα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γεμίζουν με άνθρακα που εμποδίζει το σωστό κλείσιμό τους. Επομένως, ο αέρας καταφέρνει να διαφύγει από τον θάλαμο καύσης, και έτσι έχουμε και πάλι μείωση της συμπίεσης, άρα και μειωμένη απόδοση.
 
Εμβολα
Οι καύσεις του θαλάμου μπορούν να δημιουργήσουν επικαθίσεις άνθρακα στα πιστόνια του κινητήρα. Για ακόμα μια φορά οι επικαθίσεις εμποδίζουν τα έμβολα να πραγματοποιήσουν μια ιδανική καύση. Στην περίπτωση που το πρόβλημα είναι έντονο, θα πρέπει να ανοιχτεί το μπλοκ και να καθαριστεί.
 
Μπουζί
Ενα σύνηθες πρόβλημα που μειώνει την απόδοση ενός κινητήρα είναι τα βρώμικα μπουζί. Τα μπουζί δίνουν τον σπινθήρα για να γίνει η έκρηξη στο θάλαμο καύσης. Στην περίπτωση που είναι βρώμικα, και πάλι δεν έχουμε ιδανική καύση, με αποτέλεσμα την μείωση της ιπποδύναμης. Η αλλαγή των μπουζί είναι μια φθηνή σχετικά λύση, που μπορείτε να πραγματοποιήσετε ακόμα και μόνοι σας.


 
Πεταλούδα
Το ίδιο ακριβώς μπορεί να συμβεί και με την πεταλούδα γκαζιού. Οι επικαθίσεις βρωμιάς στην πεταλούδα μειώνει κατά πολύ την ποσότητα του αέρα που εισέρχεται στο μοτέρ, με τα γνωστά άσχημα αποτελέσματα κακής και πιεστικής καύσης.
 
Υπερσυμπιεστής
Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο σας έχει turbo κινητήρα, τότε ο καθαρισμός της τουρμπίνας είναι επιβεβλημένος μετά από κάποια χρόνια. Τα πολλά χιλιόμετρα λειτουργίας την αναγκάζουν να χάσει την ζυγοστάθμισή της φτερωτής, όπως επίσης φθείρονται και τα πτερύγια από την επαφή με το κέλυφος, με αποτέλεσμα να πέσει κατακόρυφα η απόδοση της.
 
Συμπέρασμα
Το Α και το Ω λοιπόν στην διατήρηση της φρεσκάδας ενός κινητήρα είναι η περιοδική του συντήρηση. Μια τακτική που θα πρέπει να ακλουθούμε πιστά όλα τα χρόνια που μας συντροφεύει το αγαπημένο μας αυτοκίνητο. Η σωστή συντήρηση μπορεί να εξασφαλίσει καλή απόδοση στον κινητήρα μας για πολλά περισσότερα χρονιά, αν και ο χρόνος είναι αμείλικτος και με τους ανθρώπους αλλά και με τις μηχανές. Είναι σχεδόν απίθανο να μην έχουμε απώλειες ιπποδύναμης μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας, αλλά η σωστή συντήρηση του κινητήρα και των μερών του, θα μειώσει δραστικά το «βάρος» των χρόνων.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις