Η γερμανική κυβέρνηση έδωσε κονδύλι 1 δις ευρώ στους δήμους εντείνοντας τις προσπάθειες να μειωθούν οι ρύποι από τα ντίζελ οχήματα. Γιατί αντιδρούν οι δήμοι;
Στο φως ήρθε η απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας να παραχωρήσει στην τοπική αυτοδιοίκηση κονδύλι ύψους 1 δις ευρώ προκειμένου να βοηθήσουν τους δήμους να καταπολεμήσουν τα ντίζελ οχήματα, ώστε να βελτιωθεί σταδιακά η ποιότητα του αέρα. Εντούτοις, οι περιβαλλοντολόγοι αντιδρούν λέγοντας πως οι δήμοι θα «φάνε» τα χρήματα σε διαφημίσεις και καμπάνιες καταπολέμησης του diesel, αλλά δεν θα καταφέρουν να παράξουν ουσιαστικό έργο.
Με τις πιέσεις να εφαρμοστούν τα όρια στις εκπομπές ρύπων που έχει θεσπίσει η Ε.Ε να αυξάνονται, η τοπική αυτοδιοίκηση δηλώνει από την πλευρά της πως περιμένει χρήματα για να αντικατασταθούν τα ντίζελ λεωφορεία με «πράσινα» μοντέλα μηδενικών ρύπων και να προωθήσουν τους σταθμούς φόρτισης που προβλέπονται κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Περίπου 90 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων του Moνάχου και της Στουτγάρδης όπου BMW και Daimler έχουν πολλά από τα εργοστάσια τους, είναι πολύ πιθανό να έρθουν αντιμέτωπες με τεράστια πρόστιμα επειδή έχουν ρύπους NO2 πολύ πάνω από το όριο, σύμφωνα με το περιβαλλοντικό λόμπι DUH (Deutsche Umwelthilfe).
Ο πρόεδρος της Ένωσης των δήμων της Γερμανίας δεν δίστασε να εκφράσει την αντίθεση του για τα μέτρα και να ζητήσει να δοθούν ακόμα περισσότερα κονδύλια λέγοντας: «Tελικά, θέλουμε μεγαλύτερες αλλαγές στον τομέα των Μεταφορών, δεν είναι δυνατό να αναδιοργανωθεί στο σύστημα με μόνο 1 δις ευρώ. Ωστόσο, θα αποτελέσει ένα σημάδι για τα δικαστήρια ότι γίνεται επιτέλους κάτι για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων».
Η προσοχή όλων των εμπλεκόμενων πλευρών στρέφεται τώρα στο ανώτατο δικαστήριο της Λειψίας τον Φεβρουάριο, όταν και θα εκδικασθεί το ζήτημα του πλήρoυς αποκλεισμού των ντίζελ αυτοκινήτων από την χώρα.