Mazda MX-5 1,5 132 PS: Ο ορισμός της απόλαυσης
Mazda Mx-5 1.5 132 PS, Τιμή 07/11/2024: 30 715€
Το design «παντρεύει» τις καμπύλες με τις ακμές και τραβά τα βλέμματα.
Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό.
Πλέον διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη κινητήρα που καίει 7,5 λτ/100 χλμ.
Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα.
Το design «παντρεύει» τις καμπύλες με τις ακμές και τραβά τα βλέμματα
Το Mazda MX-5 είναι ένα αυτοκίνητο που έχει αποκτήσει το χαρακτήρα «θρύλου» και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από ανθρώπους κάθε φύλου και ηλικίας. Έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1989, επανιδρύοντας ουσιαστικά την κατηγορία των μικρών διθέσιων roadsters των δεκαετιών 1950 και 1960 που αποτελούταν από Βρετανικές και Ιταλικές κατασκευές. Με τη φιλοσοφία «Jinba Ittai (αναβάτης και άλογο σαν ένα)» να το ακολουθεί σε κάθε εξέλιξή του, το Mazda MX-5 βρίσκεται πια στην τέταρτη γενιά του, που έχει κωδικό ND και ανανεώθηκε πρόσφατα.
Στα χέρια μας έχουμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 132 ίππους, η οποία είναι πλέον η μόνη διαθέσιμη, μιας και ο δίλιτρος «θυσιάστηκε» στο βωμό των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων.
Εμφανισιακά, το ανανεωμένο Mazda MX-5 έχει αναβαθμισμένα LED φανάρια, που διαθέτουν ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας, ενώ διαφοροποιημένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Το MX-5 ND ξεχωρίζει από τους προκατόχους του χάρη στον πιο δυναμικό σχεδιασμό που έχει έντονες ακμές.
Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό
Στο εσωτερικό του Mazda MX-5 ND έχει γίνει χρήση ποιοτικών υλικών. Το design είναι οδηγοκεντρικό, με τα καθίσματα να είναι χαμηλά. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων βρίσκεται ένα αναλογικό στροφόμετρο, δεξιά του οποίου υπάρχει το ταχύμετρο, επίσης αναλογικό. Στην αριστερή πλευρά υπάρχει μια στρογγυλή οθόνη με πληροφορίες.
Οι χώροι είναι επαρκείς για δύο ενήλικες επιβάτες ύψους μέχρι 1,87 μέτρα, ενώ παρόλο που δεν υπάρχει το πατροπαράδοτο ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό, η Mazda έχει τοποθετήσει δύο θήκες για αντικείμενα, με τη μία να βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και την άλλη ανάμεσα από τα καθίσματα.
Πλέον διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη κινητήρα που καίει 7,5 λτ/100 χλμ
Ο κινητήρας του Mazda MX-5 είναι 1,5 λίτρων με 132 άλογα, και πλέον είναι η μόνη επιλογή στην οποία μπορεί κάποιος να παραγγείλει ως καινούργιο το αυτοκίνητο. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων και έχει εξαιρετική αίσθηση και κοντή διαδρομή.
Χάρη στο χαμηλό βάρος, το μοτέρ κινεί αξιοπρεπώς το ιαπωνικό roadster, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,6 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 7,5 λτ/100 χλμ.
Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα
Στο δρόμο, το Mazda MX-5 ND με τα 131 άλογα προσφέρει απλόχερα απόλαυση, με ατού την εξαιρετική κατανομή βάρους 50:50 εμπρός:πίσω, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Όντας ατμοσφαιρικός, ο κινητήρας θέλει στροφάρισμα για να αποδώσει τα μέγιστα, με το εξαιρετικό σε αίσθηση και λειτουργία κιβώτιο ταχυτήτων να κάνει τις αλλαγές σχέσεων εθιστικές.
Όπως και αν θες να κινηθείς, το MX-5 θα σε αποζημιώσει, στρίβοντας με γραμμές ή υπερστρέφοντας προοδευτικά κατά το δοκούν.
Στις επόμενες σελίδες θα διαβάσετε αναλυτικά τη δοκιμή του Mazda MX-5 ND με τα 132 άλογα.
Σελ. 2 | Το design «παντρεύει» τις καμπύλες με τις ακμές και τραβά τα βλέμματα |
Σελ. 3 | Αυστηρά διθέσια, η καμπίνα έχει λιτό και οδηγοκεντρικό σχεδιασμό |
Σελ. 4 | Πλέον διαθέσιμο μόνο με τον 1.500αρη κινητήρα που καίει 7,5 λτ/100 χλμ |
Σελ. 5 | Απολαυστικό στο δρόμο, με «όπλα» το χαμηλό βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα |
Σχολιάστε |