.jpg)
Hyundai I20 1.0T 7DCT 48V Hybrid, Τιμή 12/03/2025: 21 490€
ΗYUNDAI i20 7-DCT Ν Line Hybrid 100 PS: Δοκιμάζουμε το σπορτίφ μικρό
Η κορυφαία N Line έκδοση ξεχωρίζει με σπορ στοιχεία τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του.
Ο ήπια υβριδικός κινητήρας σε συνδυασμό με το 7άρι DCT το καθιστούν ευχάριστο στην οδήγηση.
Το ανανεωμένο i20 διαθέτει την πιο ευρύχωρη καμπίνα της κατηγορίας, το ήπια υβριδικό όμως έχει σχετικά μικρό πορτμπαγκάζ (262 λτ.)
Πλήρης εξοπλισμός ακόμα στην εισαγωγική, μεγαλύτερη η λίστα του N Line.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ήπια υβριδικό Hyundai i20 7DCT 48V Hybrid.
Το «αντίο» του σκληροπυρηνικού Hyundai i20 N, που δεν κατάφερε να περάσει τις ασφυκτικές πιέσεις για χαμηλούς ρύπους, σίγουρα στεναχώρησε τους φίλους της κορεάτικης μάρκας, αλλά και όσους αρέσκονται σε μικρά, αλλά ικανά, σπορ hatchbacks. Απτόητοι, όμως, οι Κορεάτες αρνούνται να αφαιρέσουν εντελώς το έμβλημα Ν από το επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο τους, χαρακτηριστικά υπερήφανοι για όσα έχει καταφέρει το «N Division» της Hyundai τα τελευταία χρόνια. Έτσι, λοιπόν, απολαμβάνουμε ακόμα το ανανεωμένο i20 στην έκδοση N Line.
Εμφανισιακά, το ανανεωμένο i20 N Line ξεχωρίζει εμφανώς από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Σπορ στοιχεία συναντώνται από όποια μεριά κι αν το κοιτάξεις. Στο μπροστινό μέρος, ο προφυλακτήρας έχει πιο δυναμική σχεδίαση στην βάση του, ενώ το λογότυπο της ξεχωριστής έκδοσης δεσπόζει στην μεγάλη μπροστινή μάσκα. Κοιτώντας το από το πλάι, την προσοχή τραβάνε οι 17άρες ζάντες, διαθέσιμες αποκλειστικά σε αυτό, ενώ επίσης φέρει μαρσπιέ επιθετικής σχεδίασης. Καταλήγοντας στο πίσω μέρος, η διπλή μπούκα της εξάτμισης, η οποία μάλιστα παράγει κι έναν όμορφο μπάσο ήχο, επισφραγίζει ότι δεν πρόκειται για άλλο ένα μικρό πόλης, χωρίς πραγματικό χαρακτήρα. Σίγουρα κανείς δεν θα μπερδέψει το i20 N Line με ένα εισαγωγικό μοντέλο, διότι τουλάχιστον οπτικά η Hyundai φαίνεται να έχει φροντίσει να μοιάζει ιδιαίτερο. Είναι, όμως, τόσο ικανό στην πράξη όσο δείχνει;
Έχοντας οδηγήσει το pre facelift i20 σε αυτήν την εκδοχή του, το οποίο είχε μάλιστα 20 παραπάνω ίππους, δημιουργείται το ερώτημα για το αν το μικρό «πυραυλάκι» έχασε την εκρηκτικότητά του. Παρόλο που τα 100 PS και τα 200 Nm ροπής δεν ακούγονται εντυπωσιακά, στην πράξη είναι σίγουρα αρκετά για σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη. Σε αυτό συμβάλλει αδιαμφισβήτητα το αυτόματο κιβώτιο DCT επτά σχέσεων, που με τις γρήγορες αλλαγές μεταδίδει την αίσθηση πως το i20 είναι ακόμα πιο γρήγορο. Συνεργάζεται καλά με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,0 λτ., ο οποίος υποβοηθείται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Παρόλα αυτά, τα νούμερα κατανάλωσης δεν ξεχωρίζουν στην κατηγορία του, κι ούτε μάλλον η οικονομία καυσίμου είναι ο σκοπός του N Line. Είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, ενώ, χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, σε προδιαθέτει να πιέσεις το γκάζι, αλλά και να ακούσεις τον ήχο τις εξάτμισης σε υψηλότερες στροφές. Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως, με βάση τις μετρήσεις μας, τα φρένα του αποδεικνύονται τα καλύτερα στην κατηγορία των μικρών.
Όσο ξεχωριστό είναι εξωτερικά, άλλο τόσο είναι και στο εσωτερικό του, καθώς οι κόκκινες λεπτομέρειες βρίσκονται παντού, όπως στις ραφές των καθισμάτων με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, στους αεραγωγούς, ακόμα και στα πάνελ των θυρών. Το έμβλημα N Line στο τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ, είναι κάποια ακόμα στοιχεία που υπενθυμίζουν στον οδηγό ότι δεν κάθεται σε άλλο ένα συμβατικό μικρό πόλης. Η ευρυχωρία της συγκεκριμένης γενιάς του i20 μας είναι γνωστή και δεν αλλάζει κάτι στην συγκεκριμένη έκδοση. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ο κορυφαίος στην κατηγορία, ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος και για το κεφάλι τους. Το πίσω κάθισμα είναι το φαρδύτερο που συναντάται στην κατηγορία των μικρών, όμως ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι περιορισμένος λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας του ήπια υβριδικού συστήματος κάτω από αυτό.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Hyundai i20 7DCT 48V Hybrid.
Μάρκα/Μοντέλο | Hyundai I20 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Hyundai I20 1.0t 7dct 48v Hybrid 100ps | 91% | HYUNDAI i20 1.0T 7DCT 48V Hybrid 100ps | ||
Βαθμολογία | 91% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρά Βενζίνη | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2020 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Mild hybrid | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
998 | ||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
100 | 150 | SEAT IBIZA 1.5 ECO TSI 150 PS DSG 150ps | 71 | MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 S&S CVT 71ps |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
7 | ||||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
7,2 | 5,5 | SUZUKI SWIFT 1.2 Hybrid 82 PS 2WD 82ps | 8 | SKODA FABIA 1.5 TSI 150 PS DSG7 150ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
741 | 955 | RENAULT CLIO 1.0 TCe 90 PS 90ps | 645 | SKODA FABIA 1.5 TSI 150 PS DSG7 150ps |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
13,8 | 13,8 | HYUNDAI i20 1.0T 6MT 100ps | 7,6 | MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 S&S CVT 71ps |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,37 | 1,37 | HYUNDAI i20 1.0T 6MT 100ps | 1,26 | RENAULT CLIO 1.0 TCe 90 PS 90ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 262 | 391 | RENAULT CLIO 1.0 TCe 90 PS 90ps | 235 | MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 S&S CVT 71ps |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
11,2 | 8,02 | SEAT IBIZA 1.5 ECO TSI 150 PS DSG 150ps | 12,1 | RENAULT CLIO 1.0 TCe 90 PS 90ps |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
185 | 222 | SKODA FABIA 1.5 TSI 150 PS DSG7 150ps | ||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36 | 36 | HYUNDAI i20 1.0T 7DCT 48V Hybrid 100ps | 46,1 | SUZUKI SWIFT 1.2 Hybrid 82 PS 2WD 82ps |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
5 | 5 | CITROEN C3 New 1.2 PureTech 100ps | 4 | SEAT IBIZA 1.0 ECO TSI 115 PS 115ps |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
14.390 | MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 71ps |
Το Hyundai i20 στην ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμολογία 91%, την καλύτερη στην κατηγορία των μικρών. Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, είναι σίγουρα διασκεδαστικό σε καθημερινές μετακινήσεις, αν και το 0-100 ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ. Μια απόδειξη πως τα νούμερα δεν είναι πάντα ένας δείκτης για το πόσο απολαυστικό είναι ένα αυτοκίνητο κατά την οδήγησή του. Το ήπια υβριδικό σύνολο και το αυτόματο κιβώτιο με τις «πυκνές» 7 σχέσεις δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα γρηγορότερο μικρό. Όλα αυτά τα καταφέρνει σημειώνοντας μέση κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ. Αξιόλογα είναι και τα φρένα του, τα οποία είναι αρκετά για να σημειώσει την καλύτερη επίδοση σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα στην κατηγορία. Συγκεκριμένα, σταματάει σε μόνο 36 μ.
Όσον αφορά την άνεση στο εσωτερικό, οι μετρήσεις φανερώνουν πως είναι το πιο ευρύχωρο μικρό, τουλάχιστον στην καμπίνα του. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (13,8 εκ.) και το φαρδύτερο πίσω κάθισμα (1,37 μ.). Όπως αναμένεται, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος στο πίσω μέρος, το πορτμπαγκάζ έχει μικρή χωρητικότητα 262 λτ. Παρόλα αυτά, δεν θα αποτελέσει πρόβλημα σε καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, για τις οποίες προορίζεται.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση του Hyundai i20 7DCT 48V Hybrid.
Σελ. 2 | Hyundai I20. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Hyundai I20. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |